Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Sminker du deg?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Hvor ofte sminker du deg?
Hver dag 132 55,46%
Noen ganger i uken 44 18,49%
En sjelden gang 48 20,17%
Aldri 14 5,88%
Deltakere: 238. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-14, 00:29   #101
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sminker du deg?

Sjeldent, men jeg gjorde i kveld da vi var bedt bort på pizza.

Gammel 19-10-14, 00:31   #102
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Selvsagt. Men nå regner jeg med at folk ikke bruker produkter de reagerer på for da er det selvsagt bedre uten.

Jeg har faktisk blitt bedre i huden etter at jeg begynte å bruke foundation hver dag.

Jeg tenker vel litt videre enn at man direkte reagerer på det også. Huden er et stort organ og det er ikke så veldig mye huden har direkte godt av over tid, det meste man smører på huden tar man også opp i blodbanen i større eller mindre grad. Det er ikke gitt at en glattere, penere hud er en sunnere hud heller for å gjøre det vanskelig. (Nå tror jeg ikke at foundation eller sminke stort sett er noe særlig farlig bare så det er sagt, jeg bare spinner litt videre på det du sa, for det sliter jeg med å tro på. Altså at noe du legger utenpå huden og har der i timesvis skal være noe bedre over tid enn det som finnes i lufta.) Men som sagt, det er synsing fra min side.

Gammel 19-10-14, 00:37   #103
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg merker ingen forskjell på hudens oppførsel om jeg bruker foundation eller ei. Det var mange år da jeg nesten aldri brukte det, og huden var likedan, verken bedre eller verre.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 01:07   #104
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det kommer an på hvordan folk ser ut i utgangspunktet. Jeg kjenner de som ser ganske bleke og nesten syke ut uten sminke, men de fleste er enten like fine eller litt finere med. Og noen overdriver.

Jeg har flere ganger fått spørsmål om jeg er syk når jeg går uten sminke. Det kommer sikkert av lyse øyenbryn og vipper, samt noen veldig kledelige blålilla ringer under øynene. Jeg orker likevel ikke sminke meg til hverdags. :lat:
Nå bytter jeg straks jobb og skal sosialisere langt mer enn jeg har gjort i nåværende jobb, så nå blir det concealer, nøytral øyenskygge, mascara og øyenbrynblyant hver dag. Slik jeg gjorde før jeg fikk barn og byttet ut sminkerutinen med 10 min ekstra søvn på morningen.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 01:15   #105
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg tenker vel litt videre enn at man direkte reagerer på det også. Huden er et stort organ og det er ikke så veldig mye huden har direkte godt av over tid, det meste man smører på huden tar man også opp i blodbanen i større eller mindre grad. Det er ikke gitt at en glattere, penere hud er en sunnere hud heller for å gjøre det vanskelig. (Nå tror jeg ikke at foundation eller sminke stort sett er noe særlig farlig bare så det er sagt, jeg bare spinner litt videre på det du sa, for det sliter jeg med å tro på. Altså at noe du legger utenpå huden og har der i timesvis skal være noe bedre over tid enn det som finnes i lufta.) Men som sagt, det er synsing fra min side.

Kommer vel an på produktet og på huden vil jeg tro. Og det er jo forskjell på foundation også. Jeg klarer ikke tykk og heldekkende foundation for da føler jeg at jeg "lukker inn" ansiktet. Med en tynn ansiktskrem med litt farge får jeg ikke den følelsen. Man smører jo ansiktet, og kroppen, med solfaktor f.eks. og jeg syns det er verre. På meg selv altså.
Mulig også at huden min har blitt bedre fordi jeg klarer å holde fingra mer unna ansiktet når jeg har foundation på.

Gammel 19-10-14, 11:06   #106
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er jo opp og ned, akkurat som noen med sminke ser fullstendig malt ut. Det er jo helt umulig å lage en generell regel for slikt.

Enig. Jeg sminker meg daglig, med unntak av når vi er på hytta, da blir det litt mindre av dem men jeg har sminke der også, sånn om jeg føler for det. Jeg føler meg brass og naken uten sminke. Dessuten er jeg enda i tenårene ( ) og får enda kviser gjennom syklusen.

Gammel 19-10-14, 11:19   #107
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Om sommeren bruker jeg aldri sminke,men nå som brunfargen er borte må jeg frem med foundation og maskara igjen, evt. litt solpudder om jeg er veldig bleik. Til fest bruker jeg øyeskygge og rouge også.
Sminker meg ikke om jeg ikke skal ut av huset.

Gammel 19-10-14, 11:27   #108
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Dessuten er jeg enda i tenårene ( ) og får enda kviser gjennom syklusen.

Jeg også. når slutter man med det?

Gammel 19-10-14, 11:51   #109
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mascara hver dag, teller det?

Hele pakka om jeg skal på festligheter.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 12:26   #110
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sminker meg hver dag, men veldig enkelt. Foundation, litt pudder, blyant langs vippekantene og mascara. Ikke stort mer til fest heller siden øyenskygge og slikt er noe jeg aldri har fått til.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 12:29   #111
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Jeg fikk deg igjen etter at jeg passerte 40, evt litt før.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 13:57   #112
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mascara hver dag, mer til festlige anledninger eller hvor jeg vil gjøre mer inntrykk og føle meg pyntet. Jeg går for WOW-effekten det er å ikke bruke sminke til hverdags, men slå til med full rulle inne i mellom

Gammel 19-10-14, 14:27   #113
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det varierer. Om sommeren er jeg oftest sminkeløs, men høst/vinter er sminkesesong.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 16:31   #114
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Dessuten er jeg enda i tenårene ( ) og får enda kviser gjennom syklusen.

Opprinnelig lagt inn av Ruslebiffen, her.

Aldri føler jeg. Har vært tenåring siden jeg var 12 og får fortsatt kviser jevnt og trutt, uavhengig av syklus.

Gammel 19-10-14, 20:56   #115
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Stort sett hver dag (om jeg ikke bare skal være hjemme). Ikke veldig mye, typisk cc cream, litt øyenskygge og mascara til hverdags.

Gammel 19-10-14, 22:42   #116
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg sminker meg og jeg liker å sminke meg.
Som ungdom brukte jeg kun leppestift og mente at jeg som såpass mørk ikke trengte mascara, slikt brukte jeg kun på fest. Jeg tror jeg var 36 når jeg begynte med mer avansert sminke ennmascara, lipgloss og rouge daglig. Om jeg skal ut av huset nå bruker jeg fondation i form av BB eller CC krem, solpudder på de riktige stedene, highlighter på de andre stedene, øyeskygger og øyebrynsblyant. The works altså. Jeg synes det er spennende med contouring og holder på å øve meg på skyggelegging og fremheving på de riktige stedene. Egentlig kunne jeg tenke meg skikkelige redkapet ril dette, men enn så lenge bruker jeg bare de jeg har fra før i skapet.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-14, 22:47   #117
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Hver hverdag. I helgene er det stort sett til sosiale sammenhenger.

Gammel 19-10-14, 22:54   #118
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke hver dag, men flere dager i uka.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 08:23   #119
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hjemmekontor i dag, men har sminket meg fordi vi får sofalevering. Jeg måtte gå litt i meg selv for å finne ut hvorfor jeg sminket meg av den grunn, men jeg hadde veldig dårlig erfaring med forrige sofaleveranse for tolv år siden ( :elefantminne: ), så jeg tenker at de vil ta meg mer alvorlig om jeg ikke ser 100 år gammel ut. Men jeg gidder ikke skifte til noe annet enn joggebukse.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-10-14, 11:09   #120
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Divine, da!

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:08.