|
|||||||
| Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
| Se resultatene: Hvor ofte sminker du deg? | |||
| Hver dag |
|
132 | 55,46% |
| Noen ganger i uken |
|
44 | 18,49% |
| En sjelden gang |
|
48 | 20,17% |
| Aldri |
|
14 | 5,88% |
| Deltakere: 238. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Sminker du deg?
Noen kan jeg tenke på som blasse, men jeg tror det i hovedsak er en egen greie. (Og sikkert noen sleivete kommentarer som har satt seg) jeg er helt lys på både vipper og bryn, så det ser veldig nakent ut.
|
|
|
#63 |
|
Superaktiv
Medlem siden: May 2013
Hvor: Tromsø
![]() ![]() |
Sv: Sminker du deg?Hver dag når jeg skal på jobb (eller det skjer at jeg drar på jobb uten sminke, men det er sjeldent). |
|
|
|
|
|
#64 |
|
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sminker du deg?Hver dag, kan ikke tenke meg å gå uten sminke på jobb. Og så synes jeg sminke er artig og jeg koser meg faktisk med å holde på med det.
|
|
|
|
#65 |
|
biffvase
Sv: Sminker du deg?Jeg synes forøvirg mange ser fantastiske ut uten sminke.
|
|
|
|
#66 |
|
Textrovert
|
Sv: Sminker du deg?Hver dag. Jeg blek og rødmusset, og har blasse farger ellers, så jeg ser syk og gammel ut om jeg ikke sminker meg ganske heftig.
|
|
|
#67 |
|
can-jur
|
Sv: Sminker du deg?Jeg er nok ganske vakker i utgangspunktet, for sminke bruker jeg kanskje 2-3 ganger i året. Og da bruker jeg kanskje 3 minutter på å sminke meg.
|
|
|
|
#68 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, jeg tror det er en vanesak. Jeg bruker aldri øyesminke til hverdags, og mener selv at jeg ser både frisk og våken ut uten. Men et par ganger har jeg farget vipper og bryn, og når fargen da har gått ut, er jeg så vant til å se meg selv med mørkere vipper og bryn, at det er uvant å se det uten, og det blir helt merkelig. Av venninner og kollegaer ser jeg også med en gang hvis de går uten sminke, at det ser veldig feil ut, og de kan se trøtte og blasse ut. Men det er nok mest fordi jeg er vant til å se de med sminke. De jeg vet om som ikke bruker sminke, de ser heller ikke ut som de burde hatt det. (Stort sett.)
|
|
|
#69 |
|
Tøff
|
Sv: Sminker du deg?Jeg er rødhåret og har helt blonde øyebryn og vipper. Stort sett farger jeg brynene, men har ikke gode erfaringer med farge på vippene, så det blir litt transparent pudder og eyeliner og mascara hver dag. (Jeg bruker ofte noe på leppene óg. Er plaget med veldig tørre lepper så må uansett smøre på noe. ) I alle fall om jeg skal ut døra. Jeg føler meg naken uten sminke. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Sminker du deg?Jeg har faktisk sminket meg litt i dag.
|
|
|
#71 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Sminker du deg?Jeg sminker meg veldig sjelden. Kun "til fest", og da føler jeg meg oversminka med litt øyeskygge og mascara.
|
|
|
#72 |
|
biffvase
Sv: Sminker du deg?For en god del år siden var jeg tre måneder på loffen i Asia, og da brukte jeg svært lite sminke, ingenting til daglig. Jeg hadde på meg mascara 2-3 ganger ila. den turen, og da følte jeg meg ekstremt oversminket. Da vi kom hjem skulle jeg i bryllup bare et par dager etterpå, og følte meg like oppdollet som deltakerene i Skal vi danse ser ut med finkjole, oppsatt hår og (for meg) vanlig festsminke.
|
|
|
|
#73 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Sminker du deg?Hver dag jeg skal ut av huset, med unntak av barnehagen om morran (om jeg har senvakt)og nærbutikken.
|
|
|
#75 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Sminker du deg?Mascara, øyebrynsblyant, eyeliner, foundation og litt farge på kinnene. Sist redigert av Guttemammis : 18-10-14 kl 15:29. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Personlig pessimist
|
Nei, jeg synes det varierer veldig fra person til person. Jeg har en venninne som er lys blond og lys i huden, med nesten hvite vipper og bryn. Hun synes jeg er blass uten litt sminke. Mens jeg har en like lyshåret venninne som har mer farge i huden og brune vipper og bryn, og hun ser ikke blass ut. Jeg tror heller ikke jeg ser blass ut usminket, det er nok større fare for at jeg ser drag ut med for mye sminke. Jeg synes f eks. leppestift med farge blir for voldsomt på meg som har mye farge ellers.
|
|
|
|
#77 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Sminker du deg?Ja, hver dag.
|
|
|
#78 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Sminker du deg?Hver dag. Går ikke i butikken uten mascara og blyant på brynene. Gjerne litt lipliner og farge på leppene også. På jobb har jeg i tillegg en gråsvart eyeliner og litt rouge. Bruker noen ganger cc-cream og dekkstift.
|
|
|
#79 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Sminker du deg?Jeg skrev "hver dag", men jeg må ikke det på hytta. På jobb eller på besøk eller på byen må jeg ha.
|
|
|
#80 |
|
maler
|
Det kommer an på hvordan folk ser ut i utgangspunktet. Jeg kjenner de som ser ganske bleke og nesten syke ut uten sminke, men de fleste er enten like fine eller litt finere med. Og noen overdriver.
|
![]() |
|
|