|
|||||||
| Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Forumjustis, eller...?
Hvorfor det? Diskusjoner rundt ord og ordbruk har vi da ofte uten at vi må lese trådene først. Hvis jeg hadde sagt at jeg opplevde Esme som ufin eller noe i den duren er jeg enig med deg. Nå derimot diskuterer jeg bruken av et begrep.
|
|
|
#2 |
|
maler
|
Sv: Forumjustis, eller...?Helt på siden: Ordet forumjustis har da vært brukt i mange andre tråder tidligere? Ikke i den konteksten, men ordet har forekommet før, det er jeg helt sikker på.
|
|
|
#3 |
|
Borte
|
Jeg søkte i går og foruten denne tråden her, så har det blitt brukt tilsammen 20 ganger, og bare to ganger i den konteksten HI skisserer, helt konkret i form av at to moderatorer skryter av godt utført forumjustis i fattigbloggtråden. Alle andre steder det ble brukt så handlet det om FP's forumjustis på generell basis.
|
|
|
#4 |
|
guru advisor
|
Sv: Forumjustis, eller...?Forumjustis ble i alle fall diskutert i denne tråden : |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Forumjustis, eller...?Jeg oppfattet det også som ros i etterkant av den gode oppførselen. Man kan selvsagt argumentere med at positiv forsterkning også er en oppdragelsesmetode, men jeg syns det blir fryktelig kjedelig hvis man helt må slutte med å skryte av folk.
|
|
|
#6 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg skjønner og godtar at noen brukere legger mer i det altså, selvfølgelig.
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Nei, det er jeg helt enig i.
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Nei, det hadde jo vært rimelig bakvendt om moderatorer i mindre grad enn andre skulle bidra til forumjustis.
|
|
|
#9 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Jeg leser HI helt anderledes enn deg. Det jeg har uthevet i HI kan også være at moderatorer er inne og minner på forumjustis (og det er den konteksten jeg i største grad har kommentert). At det etterhvert er en spesifikk tråd og hendelse som har blitt diskutert bør ikke være ekskluderende for å kunne delta i diskusjonen HI legger opp til.
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07) Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen. Sist redigert av Java : 06-12-12 kl 15:44. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
guru advisor
|
Sv: Forumjustis, eller...?Jeg synes problemstillingen Billa stilte i HI er helt grei å diskutere. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Epikur
|
Er det noen som sier jeg er domm? Eller dommere?
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Sv: Forumjustis, eller...?Når jeg søker opp "forumjustis" så finner jeg fire tråder. Denne, fattigtråden, en om sletting av blogger og en om stemming på noen framfor andre. Men jeg tror (uten å ha lest meg gjennom trådene) at det bare er i fattigtråden det har blitt brukt i en "så flinke dere var"-sammenheng.
|
|
|
#13 |
|
Epikur
|
Sv: Forumjustis, eller...?Alle eier forumjustisen, akkurat som alle eier omgangstonen eller diskusjonskulturen, etter min mening.
|
|
|
#14 |
|
Hertuginne
|
Hvilket var akkurat det som skjedde i den aktuelle tråden. Brukerne selv justerte, helt uten at det var en eneste moderator inne, verken med eller uten moddehatt. At man i etterkant driver med positiv forsterkning blir jo noe helt annet, synes jeg.
Det er kun i den tråden det har blitt brukt i den konteksten. Derfor vil jeg tørre å påstå at det er rimelig relevant å lese om man vil forstå bakgrunnen for denne tråden.
|
|
|
#15 |
|
Permakulturell
|
Sv: Forumjustis, eller...?Jeg leser alle som privatbrukere, uansett ordbruk, med mindre noen signerer "moderatorisk hilsen" eller lignende. :enkel:
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Forumjustis, eller...?Jeg synes dette ble en veldig fin tråd. Takk Billa, det er godt å kunne diskutere slike ting.
Ru, et vaskeekte kinderegg!
|
|
|
#17 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Forumjustis, eller...?Jeg husker aldri hvem som er moderatorer eller ikke, så de oppfordringene i fattigtråden ante jeg ikke var skrevet av moderatorer.
|
|
|
|
#18 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Forumjustis, eller...?Jeg husker heller aldri hvem som er moderatorer, ikke bryr jeg meg nok til å huske det heller. |
|
|
|
![]() |
|
|