|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarnaHva slags matbokser bruker dere til de forskjellige matene?
|
|
|
#2 |
|
:)
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarna
Her sendes det med en liten gaffel eller en liten skje.
|
|
|
|
#3 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarnaOg jeg som trodde det holdt med brød og pålegg i bhg/skolen. Andre tider nå skjønner jeg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det holder sikkert for de som vil ha det. Eldste vil jo ikke, så da må det andre ting til. Nå går det i knekkebrød da, det liker hun. Og så passer jeg på å ha i noen klementiner, en halv paprika i strimler og kanskje noen mandler eller oliven. Hun liker småmat, og det gir masse god næring og energi.
|
|
|
#5 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
Jeg skjønner selvsagt det, jeg synes egentlig det var mer inspirerende å lese hva man kan finne på å sende med i matpakka når skiva ikke er "bra nok" for barnet. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarnaDrar opp denne, jeg. Poden har vært selvgående på matpakkefronten i noen år nå, men bare en snau uke til minsten skal i gang. Og han er, mildt sagt, lite spenstig i matveien. Lever tilsynelatende på luft og kjærlighet, og siden han kan været et troll ved matbordet, så kan det nok saktens bli litt lite av sistnevnte.
|
|
|
|
#7 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarnaMatmuffins lager jeg en del av om dagen, glutenfrie (ikke noe mål i seg selv, men basert på nøtter, mandler, frø, kjerner egg, ost salami og soltørkete tomater) og med lite karbohydrater slik at ungen som blir et monster når blodsukkeret går i dørken får mat som gir jevn energi blir hovedinnholdet i matpakken. SFO-maten er bare tull, og det er sjelden han spiser der, så da er det greit med litt ekstra mat i matpakken.
|
|
|
#8 |
|
Ad astra
|
Oppskrift? Væææær så snill? :ber: Jeg er ny på glutenfrie ting, og samler oppskrifter over alt....
|
|
|
#9 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarnaJentene pleide å få med seg kjøttboller eller skinkebiter, ostebiter, müsli/flakes og tørket frukt, pannekaker eller vafler og litt frukt og grønnsaker. Fungerte bra det.
|
|
|
#10 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarnaJeg lager dem på slump, men tar utgangspunkt i
|
|
|
#11 |
|
nju nja njo
|
Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarnaMin eldste er litt som din yngste, Niobe.
|
|
|
#12 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarnaMin mellomste er kongen av kresenhet. Hjemme lever han på knekkebrød med peanøttsmør og yoghurt. Han har etterhvert begynt å akseptere brødskiver i matpakken i barnehagen, og da kun med brunost og hvitost på. Han spiser aldri noen andre pålegg og han ville fnyst av pizzasnurrer og lignende som andre barn kaster seg over. Varmmaten i barnehagen rører han omtrent ikke.
|
|
|
#14 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarnaJa, det glemte jeg: Jeg skal lage en haug med små kjøttboller også.
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarnaKjenner jeg må henge i denne tråden litt. Blitt mye brødmat det siste året (i tillegg til grønt), så tror i alle fall eldste er klar for noe annet i ny og ne.
|
|
|
#16 |
|
lettere utlada
|
Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarnaHer må jeg henge for gode tips til matpakkene som ungene skal ha med seg.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarnaJeg har noen ganger kuttet fiskekaker med pepperkakeformer, stor stas.
|
|
|
#18 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarnaEr det noen som har gode tips til større barn/ungdommer? LilleVenn starter på ungdomsskole neste uke og det er virkelig vanskelig til å få henne til å spise skolemat |
|
|
|
|
|
#19 |
|
flisespikker
|
Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarnaTrettenåringen spiser en karbonadeburger i matpakken hver dag, det har han gjort i årevis uten å gå lei. Vi steker karbonadene på forhånd, med ost på, og putter dem i hamburgerbrød med ketchup og sylteagurk om morgenen. Han er veldig fornøyd med dette. (Han har en matpakke til, med brødskiver i, og det varierer om han spiser denne også på skolen eller når han kommer hjem. Burgeren spiser han alltid.)
|
|
|
#20 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarnaTenåringen min har foreslått at jeg lager müslibarer. Noen som har en god oppskrift?
|
![]() |
|
|