Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Gode matpakketips til barnehage- og skolebarna

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-09, 01:50   #61
Trollmor
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2009
Trollmor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Gode matpakketips til barnehage- og skolebarna

Jeg kommer visst heller ikke inn på Skilpaddas pizzasnurr oppskrift. Skulle gjerne, da det frister å prøve noen slike i veslas matpakke. Hjelp noen?

Trollmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 10:04   #62
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

S sin matpakke idag bestod av tre brødskiver, eggerøre, cherrytomater og Biolaflaske. Jeg synes det er ganske enkelt og greit med noe av den typen for oss som fremdeles satser på brød som basis.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 10:19   #63
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Her er tips i fleng:
http://soffensmatside.blogspot.com/

Dette er en super side, som jeg bruker mye.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 10:30   #64
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har en diger ladning av Skilpaddas pizzasnurrer i fryseren, og Snuppa fikk med seg en i barnehagen i dag. I tillegg fikk hun en yoghurt.

Noe som har vært populært her er wraps. Jeg lager det helt enkelt, og moser en halv avocado med litt sitron og salt. Så smører jeg det på en tortilla, legger på noen skiver påleggsskinke og ruller sammen. Deler i to og legger i matboksen. Vi har prøvd oss på mer fyll også, men det har bare blitt gris.

Gammel 23-09-09, 10:32   #65
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I går laget jeg 3 små spyd med kylling, ost og oliven til henne, det likte hun. I dag ville hun ha spyd igjen, men med KUN oliven på. Så det fikk hun, i tillegg til et par store, hjemmelagde svinekjøttkaker.

Gammel 23-09-09, 10:35   #66
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trollmor, her.

Jeg kommer visst heller ikke inn på Skilpaddas pizzasnurr oppskrift. Skulle gjerne, da det frister å prøve noen slike i veslas matpakke. Hjelp noen?

Jeg har lagt deg til på kontaktlisten, så nå skulle du komme inn.

Gammel 23-09-09, 16:59   #67
Trollmor
Nybegynner

Standard

Ja, har du sett.. Tusen takk skal du ha! Skal prøve den i kveld! *spent*

Gammel 24-09-09, 23:11   #68
Trollmor
Nybegynner

Standard

Jeg fikk testet pizzasnurrene i går, og både vesla, gubben (og en heldig kollega som fikk smake på matpakka hans i dag) og jeg synes de var kjempegode. Takk for oppskriften, Skilpadda. Lagde enda en porsjon i dag, men denne gangen med taco-saus (som jeg lot få en runde med stavmikseren), og tacokrydret kjøttdeig, også revet ost, da. Altså: Tacosnurrer. De var også kjempegode. Anbefales!

Gammel 24-09-09, 23:41   #69
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Masse gode tips her!

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

Dette er en super side, som jeg bruker mye.

Den siden var genial!!
Nesten så jeg får lyst til å lage meg matpakke til tross for at jeg ikke trenger det her jeg traver hjemme.

Gammel 24-09-09, 23:52   #70
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Baker en del scones i forskjellige varianter og legger i matpakken. Her er en bra link: http://www.scones.se/

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 14:15   #71
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neados, her.

Baker en del scones i forskjellige varianter og legger i matpakken. Her er en bra link: http://www.scones.se/

Takk for link. Der var det mye godt.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 15:04   #72
lavendely
Singing in the rain

lavendely sin avatar

Medlem siden: May 2008
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Jeg skulle gjerne ha hatt oppskriften på Skilpaddas pizzasnurrer..... noen som kan hjelpe?

Gammel 01-10-09, 15:23   #73
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av lavendely, her.

Jeg skulle gjerne ha hatt oppskriften på Skilpaddas pizzasnurrer..... noen som kan hjelpe?

Jeg også

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 16:26   #74
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mandino, du har da tilgang til bloggen min. Og nå har lavendely det også. Oppskriften er her: http://www.foreldreportalen.no/forum/blog.php?b=4161

Gammel 09-11-09, 22:08   #75
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har dere sett denne?
Jeg blir litt og litt . (Tenk å lage en egen blogg om matpakker. )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 22:16   #76
mamsen74
Aktiv

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
mamsen74 er litt kul
Standard

Kan jeg også få oppskriften på pizzasnurrer? På forhånd takk

mamsen74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 22:25   #77
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Et tips til grønt som har slått veldig godt an her i huset, er SøtPaprika. det ser ut som en kjempevoksen chili, men smaker da som søt paprika. 6-åringen elsker den og jeg må sende med en halv i matpakken hver dag.

Jeg skal forøvrig teste snurrene til Skilpadda. Takk for oppskrift!

Gammel 16-11-09, 22:43   #78
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er den beste måten å transportere kokt egg på? Jeg skal ikke dele det opp. Bør jeg pakke det inn i noe, eller bare legge det i en tupperwareboks?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 23:40   #79
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vanligvis bare kjipe brødskiver, men barna liker det. Ved siden av har de en boks med frukt og grønt, og den spiser de som regel godt av. Som regel har jeg i eple- eller pærebåter, en gulrot, paprika, agurk og druer.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 22:09   #80
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nå kommer du inn.

Jeg kommer heller ikke inn.
Kan du kanskje legge ut oppskriften her?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:31.