|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Epstein og Mette Marit
Men nettopp rollen og alle godene som følger med gir grunn til å forvente bedre gangsyn. Både hos folkevalgte og kongehusets representanter. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Epstein og Mette MaritHeldigvis er det svært enkelt å unngå kriser som akkurat denne da. Uavhengig av roller i samfunnet burde det være innmari enkelt å unngå sexovergripere som har vært førstesidestoff over hele verden.
|
|
|
#83 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Joda, det er et poeng det også. Personlig mener jeg at arvelige posisjoner som statsoverhode skulle vært fjernet for lenge siden. Og i hvert nå når vi har så tydelige spor om at de vi har i toppen ikke klarer å forvalte sitt ansvar. Med det samme, spark ut de politikerne som har vært med Epstein. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Introvert optimist
|
Og der er ringen sluttet synes jeg.
|
|
|
#85 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Ikke minst hos sistnevnte. Kan skjønne at de som litt brått havner i maktposisjoner ikke helt greier å navigere, men de kongelige har erfaring gjennom generasjoner. Og en stor stab av rådgivere, samt venner og familie i andre europeiske kongehus, som har gått igjennom store skandaler før dem. Så man skulle tro de greide å bremse i tide, når de beveger seg inn i en ugrei retning.
|
|
|
#86 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Epstein og Mette MaritDisse andre som er i hardt vær nå burde vært en egen tråd, og selv om jeg også har Tønne i bakhodet klarer jeg altså ikke å spa frem sympati for Jaglands absurde svar på spørsmålene i høst, og manglende evne til å være ærlig fremdeles.
|
|
|
#88 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Epstein og Mette MaritJeg er enig i at de som har hatt omgang med Epstein mot bedre vitende må stilles til ansvar for det de har sagt og gjort, og at voksne folk med makt burde vite bedre. (uten at de dermed fortjener heksejakt)
|
|
|
#89 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Epstein og Mette MaritDette er jo tilbake til det evige hovedargumentet mitt mot monarki: Det er slemt.
|
|
|
#90 |
|
lider av tastleksi
|
Ja.
|
|
|
#91 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Epstein og Mette MaritJa, man vet jo ikke hva man får og er stuck med når man har monarki.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Epstein og Mette MaritHvorfor må vi ha egen tråd for de andre embedsmennene og kvinnene? En tråd utvikler seg jo.
|
|
|
#93 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Epstein og Mette MaritJeg syns det er mest alvorlig og skuffende at Røed Larsen, Juul og Jagland har sviktet så totalt. Til forskjell fra MM er de tre velutdannede og smarte personer som aktivt har valgt en karriere hvor de representerer Norge. MMs hovedvalg er at hun valgte Haakon, og så har det andre kommet på kjøpet (avskaff monarkiet NÅ! |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Epstein og Mette MaritTrenger ikke egen tråd, men JEG vil gjerne vri diskusjonen fra en slags moralsk fordømmelse av en prinsesses dårlige moral, til en diskusjon om maktmennesker (gjerne avgrenset til de norske) sitt valg om å blindt bytte inn sin maktkapital mot nettverk og stas, og, som følge av det, som glitterpåstrøere til en pedofiliring.
|
|
|
#95 |
|
Glamorøs
|
Sv: Epstein og Mette MaritJa, vi kan virkelig ikke drive med monarki, det er helt tåpelig. OM vi absolutt skal ha en stas-person vil jeg ha en president som har det som jobb, som får en normal lønn, som har lover og regler å forholde seg til, og som ikke får betalt for mesteparten av tiden leve i sus og dus og reise verden rundt på luksusferier og som ikke minst: kan avsettes hvis vedkommende ikke gjør jobben sin. I bytte får personen et helt normalt liv, på linje med statsministeren.
|
|
|
#96 |
|
Introvert textrovert
|
Ja, enig i det, og så lurer jeg på om BB kan fortsette å sitte som president for Verdens økonomiske forum.
|
|
|
#97 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Enig, jeg endret ordet umoralsk i mitt innlegg. Jeg syns ikke MM er så interessant i denne saken. Jeg syns f.eks NRK driver opplyste saken dårlig når "Debatten" i går handler om MM. Den burde handlet om de som egentlig har makt og inflytelse og som har forvaltet tillitten vi har gitt dem på en veldig dårlig måte. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Epstein og Mette MaritDe snakket om de fire andre også da.
|
|
|
#99 |
|
ctrl+z
|
Ja, det er nettopp det. Jeg kjenner vel på at vi skeptikere har fått bevist dette med tyngde de siste årene.
|
|
|
#100 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Epstein og Mette MaritDT ser ut til å være en av mange, mange i denne saken. Det ville jo også være helt utenkelig at en NY eiendomsmogul med tvilsom karakter, IKKE var med i dette spindelvevet.
|
![]() |
|
|