|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Bor du nærme foreldre eller svigerforeldre? | |||
| Ja, nær der en av oss vokste opp |
|
134 | 56,78% |
| Ja, men de har flyttet til oss et annet sted |
|
6 | 2,54% |
| Nei, men vi vurderer å flytte hjem |
|
1 | 0,42% |
| Nei, men de vurderer å flytte hit |
|
1 | 0,42% |
| Nei, vi bor ikke nærme |
|
89 | 37,71% |
| Ostepop |
|
5 | 2,12% |
| Deltakere: 236. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?
Jeg tror jeg trenger litt større by enn vanlig for å føle at jeg forsvinner i mengden. Byen jeg rømte fra har nesten 30 000 innbyggere.
|
|
|
|
#82 |
|
ctrl+z
|
Jeg synes vel egentlig det er å være litt i overkant hårsår. Det er fordeler og ulemper med begge deler, det ser jeg for meg at de aller fleste forstår.
|
|
|
#83 |
|
Eklektisk
|
Nei, jeg regner med det er mange som stortrives utenfor Oslo. Mange meget oppegående folk, med både IQ, EQ, teft angående både det ene og det andre og slanke og vellykkede, imøtekommende, kløppere på mangt og meget, inkluderende og flinke i Trivial Pursuit. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Gjorde det til inntil to år siden. |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Peppy!
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Vi bor på mannens hjemplass (Oslo vest). Faren hans bor rett oppi bakken, så det hender vi møter ham. Moren hans bodde også her inntil nylig, nå har hun flyttet til sentrum. |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Rockesøster
|
Jeg føler meg ikke hårsår i det hele tatt men hadde lyst å si noe om at jeg misliker denne generaliseringen. På samme måte misliker jeg generalisering "oppover". |
|
|
|
|
|
#87 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Hm, for min del handler det egentlig ikke om hårsårhet. At det å bo i en by har andre kvaliteter enn å bo i en bygd tror jeg alle skjønner. Også at det positive og negative sider ved begge deler.
|
|
|
#88 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Vi bor i samme by som svigermor og tre av brødrene til mannen. Svigermor bor 5 min gåavstand fra oss. Brødrene noen fler minutter unna. Men jeg bor bare ca 20 min unna mine foreldre og brødrene mine. Vi har ikke beveget oss langt noen av oss. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Ikke så rart om Oslofolk går mest i operaen, siden det er der den ligger. Litt rart om Tromsøfolk skulle fly nedover et par ganger i måneden for å gå i operaen.
|
|
|
#90 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Om ikke i samme lokalsamfunn, er de i nærheten. Vi har foreldre, svogers, søster og to sett besteforeldre (og diverse tanter, onkler og søskenbarn) innen 30 min. kjøring, og brodern med familie knappe 45 min unna.
|
|
|
#91 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jeg vet ikke det, de (nesten) eneste gangene jeg går i operaen er nå tilreisende fra for eksempel Trondheim drar meg med.
|
|
|
#92 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Det er vel det jeg opplever at de ikke er.
|
|
|
|
#93 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Enig i dette. Det jeg opplever som den største forskjellen mellom bygd og by er at man nettopp på bygda i større grad ser og sosialerer med mennesker i ulike sosiale lag. Derfor tror jeg man kan få et annet inntrykk av de som bor der også. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Mens jeg syns man er litt vrang hvis man påstår at det er blitt sagt, i hvert fall i de trådene jeg har bevegd meg i i dag. Tvert i mot har det blitt sagt at det finnes små lokalsamfunn i alle byer, og at spredningen mellom by og land er mye mindre enn spredningen innad i gruppene.
|
|
|
#95 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Etter å ha bodd diverse steder i inn- og utland i en tiårsperiode bor jeg nå 20-25 minutters kjøring fra der jeg vokste opp. Brødrene mine bor fortsatt i området, men ingen andre familiemedlemmer.
|
|
|
#96 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Ha ha, jeg kjenner bare tre stykker som bor på Ullern, alle tre er oppvokst der og har insistert på å dra med seg ny familie "hjem". |
|
|
|
|
|
#97 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Det må være veldig kjipt å måtte rømme fra et sted. For om man rømmer betyr det vel at man egentlig ville bli, men ikke hadde noe annet valg enn å dra?
Amen! Eller om ikke vokst opp: Bor der som voksne. Og det er utrolig sjarmerende å høre de trangsynte fordommene rømlingene har til de som ble igjen på hjemstedet. Sist redigert av 007 : 18-10-13 kl 14:29. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Tatt på
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Vi har bosatt oss i samme by som svigerforeldrene mine, men på hver vår kant av byen med 20 minutter å kjøre, så jeg vil ikke akkurat si at det er i nærmiljøet.
|
|
|
#99 |
|
This is normal!
|
Det synes jeg er en av styrkene ved å bo der jeg bor. Både barn og voksne forholder seg daglig til folk med veldig ulik bakgrunn. Vi har gode muligheter til å møte mennesker som er annerledes enn oss selv (ut fra alder, bakgrunn, økonomi, utdanning, kultur osv.), og det tror jeg vi har veldig godt av.
|
|
|
|
#100 |
|
can-jur
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jeg bor jo på dette forferdelige stedet Bygda.
|
|
![]() |
|
|