|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Bor du nærme foreldre eller svigerforeldre? | |||
| Ja, nær der en av oss vokste opp |
|
134 | 56,78% |
| Ja, men de har flyttet til oss et annet sted |
|
6 | 2,54% |
| Nei, men vi vurderer å flytte hjem |
|
1 | 0,42% |
| Nei, men de vurderer å flytte hit |
|
1 | 0,42% |
| Nei, vi bor ikke nærme |
|
89 | 37,71% |
| Ostepop |
|
5 | 2,12% |
| Deltakere: 236. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
This is normal!
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jeg har forresten bodd i Oslo i 11-12 år og trivdes veldig godt noen steder og mindre godt andre steder. Nå trives jeg akkurat like bra i en småby.
|
|
|
|
#62 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jeg bor i hvert fall i et lokalsamfunn i Oslo der det er en veldig stor tetthet av folk som bor omtrent på tunet rundt foreldrenes/besteforeldrenes hus. Det er enten de som har bodd her bestandig, eller en påfallende stor andel innflyttere fra små bygder sør i Hordaland.
|
|
|
#63 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jeg og min x (barnas far) vokste opp i nabobygder på landet.
|
|
|
#64 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?
Jeg husker ikke den tråden (det betyr ikke nødvendigvis at jeg ikke har deltatt
|
|
|
#65 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Men var det ikke deilig å dra på deg lusekofta og trangsynbrillene, slutte å holde deg oppdatert, slippe å gå i teater (eller gud forby opera), begynne å snakke skit om naboen, misunne alle som bor i storbyen og kaste deg over janteloven og atter trykke den til ditt bryst?
|
|
|
#67 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Java og noen, dere som har flyttet ut og så hjem igjen, sikkert sammen med mange andre, opplever dere at det er forskjell på de som har bodd der bestandig og de som har flyttet hjem? Og, mellom de som bare var borte den korte tiden de måtte for å studere, og de som var borte lenge?
|
|
|
#68 |
|
This is normal!
|
Det var derfor jeg flyttet ut av Oslo selvfølgelig, fordi savnet etter alt dette ble for stort.
|
|
|
|
#69 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Jeg er fra helt øverst i Groruddalen og vet at trenden der er at mange flytter ut, men ikke langt vekk fra familie og venner. Gjerne til nabokommunene Nittedal og Lørenskog og Skedsmo som kun er en 2-10 minutters kjøretur fra oppvekststed. Eller til andre bydeler i Oslo.
|
|
|
#70 |
|
Smugleser
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Møte foreldrene på butikken tilfeldig skjer ikke. Vi bor i samme by, men ikke i samme bydel. Andamannen er fra et dalføre litt utafor, det var aldri aktuelt for ham eller oss å flytte dit så lenge foreldrene hans levde.
|
|
|
#71 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Ja,vi har flyttet tilbake til sambos gamle nabolag. Min mor bor heller ikke langt unna (2 km). Bor i en by, og bodde på andre siden av byen før. Sjelden vi går oss på dem, men kjekt at de kan hente i bhg på kort varsel.
|
|
|
#72 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Nei, vi flyttet i 1996, og endte opp i byen vi bor i i 2001. Ingen familie her. Vi trodde vi skulle flytte nordover senere, men noe endret seg på veien. Jeg tror vi slo rot uten at vi helt merket det selv.
Mens jeg som er nordlending bosatt i Drammen ville bodd nært foreldrene mine om de bodde i Oslo. Sist redigert av Dronningen : 18-10-13 kl 12:29. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
This is normal!
|
Det synes jeg er vanskelig å si noe om. Mannen min f.eks. var bare borte (ikke Oslo men annen by) mens han studerte og var i militæret, og han er ikke veldig bereist. Men han er en opplyst, inkluderende, klok mann. : datapunkt:
|
|
|
|
#74 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Men ikke noe av det du beskriver rokker ved hvordan jeg opplevde min barne- og ungdomstid i en liten by. Jeg har rømt. Jeg syntes jeg bodde i et høl. Jeg trives med å forsvinne i mengden i Oslo.
|
|
|
|
#75 |
|
ctrl+z
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Oppvokst i samme by som jeg bor, gift med mann som har bodd her hele livet. Har faktisk tatt over barndomshjemmet hans. Svigermor 700 m oppi veien, mor 3 km bortover.
|
|
|
#76 |
|
This is normal!
|
Man trenger ikke å bo i Oslo for å ha muligheten til å forsvinne i mengden altså.
|
|
|
|
#77 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Vi kjøpte mannens barndomshjem for mange år siden. Svigers bygde nytt hus ca. 10 minutters gange fra oss. Det hender vi møter de på butikken, men vi ser de ikke så veldig ofte. Mine foreldre bor 50 min. med bil unna.
|
|
|
#78 |
|
intro
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Mine foreldre bor på et annet tettsted i samme kommune, 5 km unna. Hvis Nordstrand og Ammerud ikke er "samme lokalsamfunn", er kanskje ikke Lillestrøm og Skjetten det heller. Det bor noen tusen mennesker mellom oss (selv om det jo er bøgda), og vi sogner på ingen måte til samme nærbutikk, men jo - jeg vil nok si at jeg har flytta "hjem". Svigerforeldrene mine bor knappe 2 timer unna.
|
|
|
|
#79 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Som sagt flere ganger, man er hjertelig velkommen til å ha en annen definisjon på nærområde enn meg.
|
|
|
#80 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Jeg bor nært mine foreldre som bor i samme by, det er 10 min å kjøre . Det blir ikke det samme som å si at vi bor i samme nabolag.
|
![]() |
|
|