|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Invitert til kaffe
Jo, det gjorde jeg. Jeg inviterte ingen venner, bare foreldre, søsken og besteforeldre + hver vår forlover. Så med mindre du var forloveren min, og om du var det ville du følt deg beæret over å være der (hell, du hadde holdt den lengste og mest rørende talen), så hadde du sluppet unna alt. En gedigen vennefest uten taler og mat, bare masse brennevin, øl og vin, hadde du derimot blitt invitert til.
|
|
|
#2 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Invitert til kaffeDen var til ea.
|
|
|
#4 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Invitert til kaffeJeg har forresten vært invitert til kaffen i et par bryllup hvor det har vært veldig ålreit. For min del bare forutsetter det at middagen avsluttes i rimelig tid, og at det er et enkelt opplegg for kaffegjestene mens de venter slik at de ikke trenger å stå ute.
|
|
|
|
#5 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Invitert til kaffeHar bare vært i et bryllup der det var invitert kaffegjester. Det var 40 til middag og 50-60 til kaffen. Kaffegjestene bestod av alle i bygda, og var tradisjon der på stedet. Masse drikke, masse morro og høy stemning. Kl 02 kom et fantastisk koldtbord frem og folk hadde det artig til 6-7 tiden.
|
|
|
#6 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Invitert til kaffeJeje. Jeg er tydeligvis ultrakjip. Vi inviterte ikke en eneste venn til verken vielse eller middag. Vi hadde kun familie og forlovere til vielsen og middagen (det var samme sted). Så hadde vi en stor vennefest + resten av familien (fettere og kusiner og slikt) fra klokka 18 i et annet lokale. Vi hadde kaffe & kaker der, DJ, og masse nattmat (grilling og liten buffet). Vi inviterte folk vi hadde lyst til å invitere på fest, uavhengig av hvor de bodde (dog sa vi veldig klart i fra at vi ikke forventa at folk kom langveisfra, men at det var veldig koselig om de kom). Vi la bryllupet i ferietid, for at noen kanskje kombinerte en tur innom festen vår med ferie. Jeg fikk ingen sure miner fra vennene våre, men det kan jo hende det har vært mange sure tråder på diverse forum på grunn av oss |
|
|
|
|
|
#8 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Invitert til kaffeJeg elsker å høre på talene under middagen og synes ikke noe om å bli invitert til kaffe den ene gangen jeg ble det. Selv om vi hadde det hyggelig nok. Middagen, desserten og talene er jo det fineste med hele bryllupet. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
© All rights reserved
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Sv: Invitert til kaffeVi ble ikke engang bedt til kaffen i bryllupet til min manns forlover...
|
|
|
|
#11 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Utgiftene vil bli rundt 3000,- bare for reise. Så kommer gave og drikke(?) i tillegg. Så vi dropper det. Husker tilbake til de bryllupene jeg har vært i, kaffegjester har liksom falt litt utenfor, de har jo ikke fått med seg all moroa fra taler og sånt. Nei, jeg vil ikke utsette meg selv for å sitte utfor lokalet og vente på at middagen skal bli ferdig...Det dannes et fellesskap under middagen som kaffegjestene ikke kommer inn i (redd for å bli en outsider
|
|
|
#13 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ai ai....den var kjip!
|