Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du for barnet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-11, 23:24   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

For eldste leser vi "smaragdatlaset", som er sånn pageturner-spennende, selv om det ikke er stor litteratur. Vi leser en del, og så leser han litt selv.

For minsten: thomastoget.

Gammel 31-10-11, 23:31   #2
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har latt Brødrene Løvehjerte stå litt i hylla... Jeg hulket nok i Ronja Røverdatter følte jeg, og det er vel ingenting i forhold til Brødrene Løvehjerte? Leste Mio min Mio i vår, og den var i skumleste laget for meg (jeg fikk mareritt! ) så jeg er litt usikker på når det skal passe å lese Brødrene Løvehjerte.

Gammel 02-11-11, 23:19   #3
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Leste Mio min Mio i vår, og den var i skumleste laget for meg (jeg fikk mareritt! ) så jeg er litt usikker på når det skal passe å lese Brødrene Løvehjerte.

Amelie er ikke aktiv  
Gammel 01-11-11, 10:10   #4
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Min snart femåring så Brødrene Løvehjerte, filmen. Det hadde ikke skjedd om jeg hadde visst hvordan den var. Spør ofte om han som døde da han hoppet ut fra vinduet og litt sånt. Ikke en lettskremt type, så ikke redd. Men for tidlig, føler jeg.

Gammel 01-11-11, 10:17   #5
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Til storesøster leser me Markus og Diana av Klaus Hagrup. Ho synest den er koseleg, men eg kjenner eg er glad me berre har to kapittel igjen. Lillesøster er visst inni ei ny Elsa Beskow- periode.

Gammel 16-11-11, 11:52   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Harry Potter og Føniksordenen.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 16-11-11, 11:55   #7
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Ferdig med Pulverheksa sin andre bok, nå skal vi lese Karius og baktus.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 06-04-12, 11:30   #8
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Her har vi lest mye Bukkene bruse i badeland i det siste, samt Gruffalo-bøkene og Putte i Blåbærskogen.

Nå skal jeg lete litt i denne tråden etter tips til andre bøker for 3-åringer.

Gammel 06-04-12, 11:32   #9
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Her har vi lest mye Bukkene bruse i badeland i det siste, samt Gruffalo-bøkene og Putte i Blåbærskogen.

Nå skal jeg lete litt i denne tråden etter tips til andre bøker for 3-åringer.

Anbefaler bøkene om Pulverheksa om dere ikke allerede har prøvd dem.

Fakse er ikke aktiv  
Gammel 06-04-12, 11:39   #10
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Anbefaler bøkene om Pulverheksa om dere ikke allerede har prøvd dem.

Nei, de har vi ikke lest. Takk for tipset!

Gammel 06-04-12, 12:02   #11
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Nei, de har vi ikke lest. Takk for tipset!

Vær obs på at det finnes noen småbarnsbøker med veldig enkle historier (typen med harde sider). Disse vil være for enkle for treåringene, men de bøkene med stive permer og vanlig papir er passelig. Gøy for voksne er de også, og det er jo en bonus.

Fakse er ikke aktiv  
Gammel 16-11-11, 20:24   #12
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Rose, dere MÅ lese "Muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsjet på hodet hans" hvis dere ikke har gjort det. En klassiker. Ellers leser vi endel i en Drømmehagen-bok, en med 4 passe lange historier.

Gammel 16-11-11, 20:56   #13
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Rose, dere MÅ lese "Muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsjet på hodet hans" hvis dere ikke har gjort det. En klassiker. Ellers leser vi endel i en Drømmehagen-bok, en med 4 passe lange historier.

Den har vi ikke lest, kanskje vi må ønske oss den til jul Takk for tipset

Gammel 16-11-11, 21:04   #14
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Eldste på 5 år fikk Trolmannen fra Oz, en pop up bok for eldre barn. Veldig fin og spennende bok med grønne briller for å lese hemmelig skrift. Jeg vet ikke om jenta er mest opptatt av dekorasjonene i boka eller historien, men hun passer på at jeg leser alle kortene.

Gammel 05-01-12, 21:04   #15
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Guttungen og jeg er begge hektet på Dunderly om dagen. Utrolig morsom bok! Anbefales varmt. Han er seks år, og jeg vil tippe den passer for barn fra 6 - 10, eller deromkring.

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Gammel 05-01-12, 21:15   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

HP og Ildbegeret. Har drøyet dette lenge. Jeg ble så trøtt av å lese de tre første. Det tar jo en time med et kapittel eller to! Blir veldig bundet om kveldene da, føler jeg.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 05-01-12, 21:59   #17
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Gummi-tarzan. Den fenger skikkelig!

Gammel 05-01-12, 22:06   #18
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Akkurat nå leser vi en lengre utgave av Pinochio. Skal begynne på Anne fra Bjørkeli etterpå.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 06-01-12, 00:10   #19
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Glemte "Heksene" på fjellet i julen, så mannen leser Brødrene Løvehjerte for andre gang for storesøster. Jeg leser alt fra Pulverheksa, Albert Åberg og Emil til lillesøster.

Mandarin er ikke aktiv  
Gammel 06-01-12, 01:39   #20
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser Momo (av Michael Ende) for niåringen, den liker vi begge to. På egen hånd nileser han tegneserien Bone, som han har blitt totalt hektet på (og som mannen nettopp har kjøpt komplett til ham, enda vi har den fra før, fordi den nye utgaven er fargelagt).

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:31.