|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#841 |
|
fri
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Vel, det er valgloven som er sånn. Og i prinsippet så er det jo ganske demokratisk at en ordfører som tross alt har fått flest stemmer av velgerne, ikke skal bli kastet for eksempel på grunn av interne stridigheter i et parti. |
|
|
|
|
#842 |
|
Tidsklemma
|
Det er sant. Jeg ser den.
|
|
|
#843 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeMen det vil jo ikke være gjennomførbart i praksis at han sitter om resten av kommunestyret vil at han skal gå. Vil jo bli håpløse arbeidsforhold. |
|
|
|
|
#844 |
|
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg synes det er helt OK at ikke en ordfører kan kastes på grunn av interne stridigheter i partier og slike ting, men synes det bør være mulighet for mistillit og avgang på annet grunnlag. |
|
|
|
|
#845 |
|
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeEnig i det og det er stor forskjell på å sitte som representant i kommunestyret og det å være ordfører. Den som skal være kommunens ansikt utad lizm. |
|
|
|
|
#846 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeHm. Han mener at man først må kjennes skyldig i straffbare handlinger med strafferamme på tre års fengsel for å fratre? Hjelpes.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#847 |
|
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeTipper pipa vil få en annen lyd når saken faktisk er ferdig og jobb er det han skal tenke på. Nå føler han seg jo sikkert bare skvist oppi et hjørne og angriper alt fordi han føler seg forhåndsdømt. Han ser ikke at det er uaktuelt selv om han ikke blir dømt for sex med mindreårig. Det er jo ikke fordi at alle tror han har hatt sex med jenta han blir bedt om å fratre,men for de forholdene som allerede er dokumentert. |
|
|
|
|
#849 |
|
Passiv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg unner ham å gå på kontoret dag ut og dag inn jeg. Alle som hilser på ham vet at resten av landet syns de er idioter. Klein stemning, helt sorgen for alle. Likevel sitter han der og går ikke hjem så verden får ikke gått videre. Joda. Dette syns jeg høres greit nok ut. |
|
|
#850 |
|
Ser lyst på livet
|
Jeg tenker også at dette er en god lærepenge. |
|
|
|
|
#851 |
|
Personlig pessimist
|
Det var jo i høyeste grad en risiko de valgte å ta, da de gikk for en ordfører som var under etterforskning for seksuelle overgrep.
|
|
|
#852 |
|
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet er jo bare pinlig at han nekter å trekke seg. Som partiledelsen sa, så er jo mistilliten uavhengig av dom, men basert på det som til nå har kommet frem i retten.
|
|
#853 |
|
Ekvilist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet som jeg ser som et problem er at han ikke også er tiltalt for forholdene han allerede har innrømmet, og som er dokumentert. Jeg har sett at flere mediefolk har antydet ting som at "det finnes paragrafer for slikt". Hvis dette stemmer, det vet ikke jeg, så lurer jeg på hvorfor man frafaller de mindre alvorlige deler av siktelsen? For om man ikke har nok til å dømme ham for samleier (og det har man som oftest ikke), så burde han jo i det minste bli dømt for det han har gjort som er lett å dokumentere?
|
|
#854 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så det har han. Skulle likt å se permisjonssøknaden hans. Jeg fikk avslag da jeg søkte om permisjon med full lønn, men så hadde sikkert jeg langt dårligere argumenter. |
|
|
|
|
#855 |
|
Bedreviter
|
Jeg leste i en avisartikkel for noen dager siden at en tiltale om overgrep "spiser opp" snillere tiltaler som "utilbørlig opptreden mot mindreårige" eller hva det nå er det heter. |
|
|
|
|
#856 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeMen da må det jo også være slik at han kan bli dømt for det han har innrømmet hvis det er ulovlig, selv om han ikke er siktet for det? Hvis det er "inkludert" i det han er tiltalt for? |
|
|
|
|
#857 |
|
Kakemonster
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg vil nå hevde at "utilbørlig opptreden" i dette tilfellet er overgrep. Ihvertfall når man ser på hennes bakgrunn og situasjon, kombinert med aldersforskjellen og hans posisjon. Dette er ikke greit å si eller gjøre, rett og slett. Om det holder juridisk vet jeg jo ikke da, men det er da ingen (andre enn han) som mener at dette er ok?
|
|
|
#858 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jeg lurer på om han ser ironien i at han tiltredte som ordfører det året denne jenta ble født?
|
|
#859 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jeg har i hvert fall lest (TM) at man kan velge å legge til denne tiltalen nå under rettsaken og prosedere på den (jeg antar at det vil være aktuelt dersom aktor anser det som stor fare for at han skal bli frikjent for den mest alvorlige tiltalen)?
|
|
#860 |
|
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
|