Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Opprinnelig lagt inn av Irma, her.
Det som jeg ser som et problem er at han ikke også er tiltalt for forholdene han allerede har innrømmet, og som er dokumentert. Jeg har sett at flere mediefolk har antydet ting som at "det finnes paragrafer for slikt". Hvis dette stemmer, det vet ikke jeg, så lurer jeg på hvorfor man frafaller de mindre alvorlige deler av siktelsen? For om man ikke har nok til å dømme ham for samleier (og det har man som oftest ikke), så burde han jo i det minste bli dømt for det han har gjort som er lett å dokumentere?
Jeg leste i en avisartikkel for noen dager siden at en tiltale om overgrep "spiser opp" snillere tiltaler som "utilbørlig opptreden mot mindreårige" eller hva det nå er det heter.
Jeg skjønte det slik at han kunne ha blitt tiltalt bare for "utilbørlig opptreden", hvis det var aktuelt, men han kunne ikke blitt tiltalt både for "utilbørlig opptreden" og for overgrep. Det antar jeg er fordi overgrep automatisk også inkluderer utilbørlig opptreden, og man kan ikke dømmes for samme forbrytelse to ganger? Jeg kan ikke dette, men det var min tolkning/gjetting av det jeg leste.
Husjuristene er velkommen til å oppklare, hvis jeg er på jordet her.
|