|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Disney-/Pixar-damene ser helt like ut
Altså, alle barn/unge tegnes vel med store øyne, det er sånn man skiller dem fra voksne?
![]() |
#63 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Disney-/Pixar-damene ser helt like utOgså uforglemmelige Roz - totalt uten nese (men mer justified, kanskje), uten å falle i glamourbøtta:
![]() |
#65 |
Prettiest mess ever seen
|
Nå er jo heltinnen atskillig penere enn antihelten, ja, men tøff og kul og ligner ABSOLUTT ikke på Rapunzel. Hun har både nese og smale øyne.
![]() |
#66 |
|
Så alle de kvinnelige figurene er barn/unge, mens de mannlige er alle aldre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Disney-/Pixar-damene ser helt like utHvem har lest dagens Nemi?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Prettiest mess ever seen
|
Moren til Merida har da ikke spesielt store øyne (men det er bredt mellom dem, som Merida). De tre skilt-ved-fødselen-gutta i To på rømmen og Frost har da ikke mangel på storøydhet (men er nok eldre enn jentene vil jeg tro).
![]() |
#70 |
|
![]() Sv: Disney-/Pixar-damene ser helt like utJeg kjenner at jeg blir litt matt av at man tenker "pytt-pytt" om hvordan kvinner fremstilles jevnt over i disse mediene som, hvis jeg skal tro på hva folk også her på FP melder, åpenbart gjennomsyrer ens døtre liv fra tidlig alder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
Ganske svære øyne i forhold til nesen på dronninga også, altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg har ikke deltatt i denne tråden annet enn min tilsynelatende off-topic-henvisning til Nemi over her.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Prettiest mess ever seen
|
Synes du det? Jeg synes bare ansiktet er for bredt og munnen for liten. Men jeg er ikke noe god tegner, altså.
![]() |
#74 |
|
![]() Sv: Disney-/Pixar-damene ser helt like utDøh, ikke dra den "er det ikke lov å være uenig?"-greia! |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Glamorøs
|
Jeg kunne vært enig om det gikk begge veier, men så lenge de animerte heltegutta får være både tykke, tynne, kjekke og goofy om hverandre mens de kvinnelig heltenes utseende kun er pen eller søt så syns jeg ikke det.
![]() |
#77 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Disney-/Pixar-damene ser helt like utDet er jeg enig i. (Men Hikken er ikke akkurat vanskapt og stygg, da.)
![]() |
#79 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Disney-/Pixar-damene ser helt like utJeg synes det var litt vrangbrillete og at de ikke er så voldsomt like.
![]() |
#80 |
Sviiisj!!
|
Ja det er jeg enig i. Både at det skal være et krav at det er pent, men også hva som defineres som pent! I et kunstnerisk uttrykk kan jo mye være pent, uten at det skal være attraktivt-pent.
![]() |
|
|