Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Disney-/Pixar-damene ser helt like ut

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-15, 13:13   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Disney-/Pixar-damene ser helt like ut

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Den nyeste Disney/Pixar-filmen følger ikke denne stilen, da. Se bildene av menneskene (ikke de inni hodene), de ser da helt normalt tegnefilmaktige ut uten manga-tilsnitt. Hallo, prinse-stilen er jo også veldig ensartet. Jeg bare påpeker at jeg ser på dette som et stil-trekk, litt som om det hadde vært strekfigurer. De ser jo uansett ikke ut som mennesker, noen av disse figurene. Jeg har ingen moralske pekefingre mot manga/anime heller. Jeg er imidlertid enig i at det er synd hvis animatørene synes det er vanskelig å fremstille "pene" figurer uten å måtte holde seg til den veldig snevre stilen, da.

http://www.imdb.com/title/tt2096673/

Jeg synes det er mest synd at de ser på det som et krav at de kvinnelige figurene er nødt til å være pene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-15, 17:14   #2
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Disney-/Pixar-damene ser helt like ut

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes det er mest synd at de ser på det som et krav at de kvinnelige figurene er nødt til å være pene.

Ja det er jeg enig i. Både at det skal være et krav at det er pent, men også hva som defineres som pent! I et kunstnerisk uttrykk kan jo mye være pent, uten at det skal være attraktivt-pent.

Men du har sikkert rett i at jeg er litt blindet. Når jeg ser Frost ser jeg ikke utseende så mye, jeg ser historien om de to søstrene, og hvor gutta blir satt på sidelinja selv om Kristoff prøver av hele seg å komme til unnsetning (og filmkysset kommer som en parentes).

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:14.