|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Utfordringer ved å ha mange barn i klassen med dårlig økonomi og annen kultur
Det var ikke ment som noe som helst negativt eller kritikk. Jeg leste nok litt raskt.
![]() |
#42 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Utfordringer ved å ha mange barn i klassen med dårlig økonomi og annen kultur
Ja, men det er jo interessant dersom man diskuterer utfordringer rundt kommunikasjon blant foreldrene. Hvis en skole har 60% fremmedspråklige der foreldrene faktisk ikke forstår norsk er det en ganske annen situasjon enn der en skole har 60% fremmedspråklige der minst en av foreldrene kan kommunisere på norsk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er det språket som brukes hjemme som er avgjørende, ja. Hos oss er det mange av barna som snakker for dårlig norsk enda de er født og oppvokst i Norge. Andre er gode. Det som er mest utfordrende, spesielt i jentegruppa er at mange får så store restriksjoner på hva de får lov til å være med på. Mens guttene til tider er relativt grenseløse.
![]() |
#44 |
Librocubicularist
|
Heilt klart. Det er derfor det blir ein uinteressant kategori som sådan, fordi det som er avgjerande er språkkompetanse og felles kommunikasjonsspråk.
![]() |
![]() |
#45 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Tittel og tittel....
|
Nei, altså for min del må de bare være registrert som fremmedspråklige, men jeg mener det ble sagt en gang at de ikke regnes som fremmedspråklige. For min del hadde det bare vært interessant å vite. Og på skolen jeg jobber og ungene går på så er det kun de som har foreldre som ikke snakker norsk som regnes som fremmedspråklige.
![]() |
#47 |
Medlem siden: Sep 2007
Skogsturer og telting har så høy terskel for meg at det ikke skjer. Men det er en annen diskusjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Sv: Utfordringer ved å ha mange barn i klassen med dårlig økonomi og annen kulturHos oss regnes ikke barn som har svensk, dansk eller engelsk som morsmål som fremmedspråklige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Utfordringer ved å ha mange barn i klassen med dårlig økonomi og annen kulturJeg synes det er kjempeflott at foreldre stiller opp som du gjør (jeg tenker også det er noe man bør bidra med dersom man definerer seg selv som mer ressurssterk enn gjennomsnittet). Samtidig er jeg også enig i at det er strevsomt om man opplever litt sånn "det er alltid oss som bidrar". |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|