Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er det riktig å ta Utøya tilbake?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-11, 18:37   #41
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det riktig å ta Utøya tilbake?

Jeg håper og tror at man kan ta "utøya tilbake". Jeg tror også at man kommer til å lage et minnesmerke e.l. som alltid vil stå der for de som mistet livet sitt der. Stedet vil bli bygget om slik at de fysiske sårene vil bli tatt bort. Utøya har en helt spesiell plass i arbeiderbevegelsens hjerte og min oppfatning er at ønsket om å gjenreise Utøya står sterkt i partiet. Noen av de som var der i sommer ønsker nok aldri å reise tilbake og mange av dem ønsker nok kanskje heller ikke så mye mer med AUF og partiet å gjøre. Andre igjen brenner for å ta stedet tilbake og ønsker å dra tilbake. Folk reagerer forskjellig.. AUF skal så klart ta vare på de som var der i sommer og som ikke ønsker seg tilbake til øya, men allikevel ønsker å være aktiv. Men når det kommer til målgruppen for sommerleire i AUF så er de aller aller fleste i alderen 17-24 så det er altså ikke så veldig stort aldersspenn det er snakk om og en ny generasjon vokser til nesten før de kommer til å være ferdig med ombyggingen. Jeg tror det er mulig å skape et nytt sted som kan skape gode minner i fremtiden også. Som ivaretar mulighetene for klining på kjærlighetsstien samtidig som et sted man kan dra for å minnes.Bare tiden vil vise om det er mulig, men jeg tror at de aller fleste i partiet håper og ønsker det. De jeg kjenner som har vært der etter 22.juli har følt det som en trøst og egentlig en styrke å se at øya faktisk er den samme.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 18:40   #42
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner veldig godt at det kan være viktig å arrangere en eller annen form for leir der. Og kanskje kan det bli sommerleir for røkla igjen om noen år, men jeg greier ikke helt å se for meg at det kan skje allerede neste år?

Og så sliter jeg litt med å se for meg at det kan fortsette med samme uskyld over seg, noe sier meg at man blir nødt til å tenke mer gjennom hvordan man evt skal få evakuert folk fra øya ved behov.

Gammel 13-10-11, 18:42   #43
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det blir helt feil å ha sommerleir på Utøya igjen, og kjente på mange rare tanker og følelser når "vi skal ta tilbake utøya" ble proklamert så bastant.
I mine øyne er det mer riktig å lage et minnested som ground zero, og heller finne et nytt sted til sommerleir.

Gammel 13-10-11, 18:44   #44
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare noen dager etter 22.07, sa jeg til en kamerat at AUF kunne aldri bruke Utøya på samme måte igjen. Da var allerede "målet" om å "ta Utøya tilbake" satt, og jeg ble veldig, veldig overrasket. I mine øyne er det fremdeles utenkelig.

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Jeg synes at dersom noen av AUF-medlemmen som var på Utøya vil tilbake neste år for å være på leir og bo i telt, så må de få lov til det.

Klart de bør få lov til å dra tilbake og bo i telt, men i spørsmål som berøer mange, og så sterkt, synes jeg det er fint å tenke at vi bør gå i tempoet til de som går saktest. Det kan hende det vil være viktig for mange å dra på sommerleir med AUF igjen, men at å dra til Utøya vil være helt utenkelig. Det bør man ha forståelse for og ta hensyn til.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 18:53   #45
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men Ru, hva med dem som ikke ønsker å dra tilbake til utøya for å ligge i telt? Men som var lyst til å dra på sommerleir med AUF igjen. Bør ikke hensynet til dem telle vesentlig høyere enn ønsket om å "ta utøya tilbake"? Bør man ikke skape nye tradisjoner et sted hvor alle vil kunne delta? Jwg synes faktisk hensynet til de som ble rammet skal telle mest. Det er jo ikke snakk om å legge øya øde eller aldri mer ha sommerleir for AUF. Men man bør ta inn over seg at det finnes mennesker som aldri vil klare å sette beina sine på Utøya. Skal de ekskluderes fra AUF sine sommerleire for all framtid?

Gammel 13-10-11, 19:23   #46
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

det er så mye mer enn bare en øy.

Det er nettopp det. Utøya handler om så mye mer enn en geografisk lokasjon. Det er Utøya-ånden, som Java nevnte, som blir det viktigste for AUF å ta vare på, med hensyn til tradisjon, historie og kultur. Og den kan man fint ta vare på et annet sted enn på akkurat den øya.

Tenk hvis Utøya hadde blitt umulig å benytte som leirsted av andre grunner. Da hadde man jo måttet ta med seg Utøya-ånden til et annet leirsted. Det hadde vært trist å miste minnene knyttet til den konkrete geografiske beliggenheten, men det viktigste ved AUFs sommerleir hadde levd videre likevel.

Jeg mener at konsekvensene ved at leirstedet tas i bruk igjen er vondere enn konsekvensene ved å arrangere sommerleir et annet sted. Og jeg mener at dette ikke handler om frykt eller tap og vinn.

Gammel 13-10-11, 19:26   #47
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Men Ru, hva med dem som ikke ønsker å dra tilbake til utøya for å ligge i telt? Men som var lyst til å dra på sommerleir med AUF igjen.

Men hva med alle dem som overlevde, som har lyst til å dra tilbake? Som kanskje trenger å dra tilbake for å jeg vet ikke hva, komme videre eller hva som helst?
Hvordan kan man best ivareta begge parter?
Jeg sier ikke at man skal ignorere de som ikke vil ut, og det sier heller ikke AUF. Man må finne balansegangen, slik at alle parter kan ivaretas.

Jeg tror f.eks mer enn gjerne at LO vil la AUF holde sommerleir på Sørmarka dersom AUF vil. Kanskje vil de dra til Stavern de neste årene, der Fagforbundet har sin leir, fordi det er lettere å sikre dersom det trengs (og da tenker jeg ut fra overlevendes ønske og behov). Kanskje vil man ikke overnatte i telt på Utøya på årevis enda, men det trenger ikke hindrer dem i å dra på dagsturer og fortsatt bruke det som et leirsted likevel.

Kanskje jeg misforstår, men i noen av innleggende virket det for meg som om man mente at man utelukkende skulle bruke Utøya som et sørgested og monument over de døde. Og det blir i mine øyne helt helt feil.

Gammel 13-10-11, 21:16   #48
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg mener ikke at det skal være forbud mot å bruke Utøya altså. Jeg bare tror ikke det vil funke på samme måten der mer. Ihvertfall ikke på mange år.

Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 22:20   #49
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Dette synes jeg er viktig. Det var AUF som organisasjon som ble angrepet, men det er enkeltindividene som ble drept. Det er de etterlatte som sørger, og for mange av dem er ikke Utøya det sterke symbolet som det er for mange i Arbeiderpartiet. De har også sin rett til å bli hørt.
...

Dette som Java peker på her synes jeg er veldig vesentlig, at for mange av de etterlatte og de rammede, så er ikke Utøya det sterke symbolet det er for Arbeiderpartiet og AUF. Jeg mener det er disse man må forsøke å forstå og ta hensyn til når man skal avgjøre hva som skal skje med Utøya framover.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 22:46   #50
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg håper og tror at AUF kan bruke Utøya som leirsted igjen.

Gammel 14-10-11, 01:08   #51
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

hvilken ekstrabelastning legger man ikke på ungdommen om de skal være nødt til å dra tilbake til Utøya, om det blir deres ansvar å sørge for at "terroristen ikke vinner"?

Jeg har (før denne tråden) tenkt litt rundt dette. Om at man må være veldig forsikig med å fronte at øya skal tas tilbake, slik at noen blir sittende med skyldfølelse fordi de ikke orker tanken og dermed "lar" idioten vinne. Jeg har tenkt at noen kanskje føler et press på at her skal man tilbake, selv om det er uttalt at man skal respektere de osm ikke orker. Og derfor ble jeg glad da den ene lederen gikk ut og sa at han absolutt ikke vil tilbake hit.

Jeg synes ikke pårørende bør få bestemme hva øya skal brukes til. Selv har jeg aldri vært der, men ser for meg at jeg selv ville sett for meg skremte livredde ungsommer bak hver stein og trestamme.

Jeg har tenkt på at kanskje man skulle hatt en slags karantene på 10 år eller noe. Men jeg vet ikke. Dette er vanskelig.

Gammel 14-10-11, 07:51   #52
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Interessant og fin diskusjon, dette her. Magefølelsen min sier at Utøya bør få "hvile" og være forbeholdt de sørgende ennå en god stund før den eventuelt tas i bruk til for eksempel en leir. Alt det som skjedde etter de tragiske hendelsene vitner med utrolig styrke at drapsmannen uansett ikke har vunnet sin kamp, og jeg synes ikke det er nødvendig å ta tilbake Utøya til opprinnelig formål for å understreke dette.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 10:26   #53
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tenker virkelig ikke om ABB "vinner" eller ikke. Det som har skjedd på øya er bare helt ubeskrivelig tragisk.
Jeg skjønner at bruken av øya virkelig er sjelen til AUF og at den har vært brukt i mange, mange år. Men jeg håper at sjelen til AUF er mer enn bare et sted og at alt det gode man har forbundet med Utøya også kan forbindes med andre steder. For uansett så tror jeg at det er vanskelig å få tilbake en sommerleir på lik linje man har hatt i alle år. Med liv, leven, sang, moro, klining i buskene +++ Jeg tror at det alltid vil henge en litt mørk sky/demper over øya som vil prege en evt sommerleir i lang, lang tid fremover.

Det blir litt søkt sammenligning, men ta Auschwitz. Det vil jo alltid være et sted preget at det fæle som skjedde der. Jeg ser liksom ikke for meg at en gjeng ungdommer skal noen gang ha en lystig og moro sommerleir der.

Mex er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 12:57   #54
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Nå bor ikke vi i nærheten, så det kan være det er annerledes for de som har et forhold til disse stedene utover tragediene, men når stedsnavnet "Baneheia" blir nevnt er det ikke tur og bading som først renner meg i hu. Og det skjedde for over 11 år siden.

Gammel 14-10-11, 13:00   #55
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Nå bor ikke vi i nærheten, så det kan være det er annerledes for de som har et forhold til disse stedene utover tragediene, men når stedsnavnet "Baneheia" blir nevnt er det ikke tur og bading som først renner meg i hu. Og det skjedde for over 11 år siden.

Sånn er det for meg også.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 13:07   #56
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns spørsmålet er kjempevanskelig. Det er vanskelig å avgjøre hvems om skal ha mest å si i forhold til om øya skal brukes igjen eller ikke, og eventuelt til hva. Jeg vil vel tro at visse områder hvor det ble begått massakrer under krigen ble latt være i fred en stund også, men jeg syns det er enda vanskeligere i denne saken. En sommerleir er, og skal være, synonymt med gode minner av myggstikk, sommerflørt, vennskap, sene kvelder, musikk og badeliv. Jeg kan vanskelig se for meg at en slik leir kan arrangeres på samme sted nå i nærmeste fremtid.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 18:19   #57
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg synes vel det som ble skrevet her om å følge tempoet til de som går saktest var bra. Når de som er direkte berørt igjen takler at Utøya brukes så er det passende å ta den i bruk igjen. Så lenge det ikke er bedre enn at en familie fant kroppsdeler etter barnet sitt der så er det ikke tiden enda.

Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 18:39   #58
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tenkt det samme som deg, Irma.

Da jeg snakket med en av de berørte elevene på skolen min like etter tragedien og hun stod der forrvirret framfor meg og sa "jeg har ikke skjønt hva som har skjedd enda, jeg har ikke grått enda - men vi SKAL tilbake til Utøya neste år!" så tenkte jeg "NEI, det skal du ikke".

Jeg har selv vært på Utøya og vet hvor viktig øya har vært og er for generasjoner av AUF'ere og andre. Og jeg skjønner godt behovet for å "ta øya tilbake". Men jeg kan ikke se for meg at det skal være mulig med det første - om noen gang. Det var for horribelt det som skjedde der ute.

Om man arrangerer leir der ute neste sommer, vil de som var der nå i år ikke kunne klare å finne ro, trygghet eller glede i omgivelse som vil trigge flashbacks til en overveldende uhygge og ondskap.

Jeg tenker som andre her har skrevet, at det beste ville være å finne et nytt sted å arrangere leir. Da vil alle - både berørte og ikke-berørte AUF'ere - kunne ha mulighet til å delta på leir med positive overtoner og få ta del i et felleskap uten å ha skrekkens scenario som bakteppe.

Jeg tenker at abb på ingen måte har vunnet - men han har tatt Utøya. Det tror jeg.

Gammel 15-10-11, 11:15   #59
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Veldig mange av de som opplevde og har blitt berørt av massakeren og deres pårørende har allerede vært et par ganger på Utøya.
Planene for å gjøre Utøya klar for nye leire er sikkert også under utvikling eller snart ferdig.

Men om de har bestemt seg for å ha ny AUF leire der igjen med det første er det jo ikke sikkert at de har gjort.
Der vil nok tilbakemeldingene fra de som opplevde det og som har vært tilbake på Utøya ha noe å si.

Samtidig tror jeg dette kanskje er viktigere for de som nettopp var der, følelsen av at dette er vårt og ikke noe ABB skal få lov til å ta fra oss.
Noen vil sikkert aldri reise tilbake, mens andre igjen gjerne vil for å vise at ABB ikke klarte å ta fra de Utøya.

ABB har ikke vunnet om de velger å slutte å bruke Utøya som leirsted, så lenge de fortsetter med sin politiske aktivitet. For det var ikke leirstedet han var ute etter, men det at de var AUF'ere. Så lenge AUF fortsetter med sin politiske aktivitet så er det de som har vunnet.

Gammel 17-10-11, 10:38   #60
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Skal en fortsette å bruke Utøya som AUF sommerleir så må en ta det over lang tid. Som det er blitt sagt her oppe så har ikke ABB vunnet om de fortsetter med sin politiske aktivitet og den ånden kan fortsette ett annet sted. Jeg tenker at det kan være sommerleir ett sted i nærheten og så kan en ta dagstur for å minnes og ha ulike markeringer og etterhvert ha politiske møter, men selve leiren ett annet sted.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:52.