|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra matbokstråden)Skjønner ikke spørsmålet?! |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Live and let live
|
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra matbokstråden)
Store matbokser-tråden. Mengde på inntak var fellesnevneren. Det ser ut som at jeg må gjøre noe med trådtittelen.
|
|
|
#44 |
|
maler
|
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra store matbokser-tråden)1. Når man er i selskap, eller har selskap, eller bare feirer noe: Hvor mye kake/muffins/bolle synes du det er ok å spise?
|
|
|
#45 |
|
maler
|
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra store matbokser-tråden)Jeg stopper dem forresten ikke på bursdager og tilsvarende, mer når det er "kaffe" hjemme hos noen.
|
|
|
#46 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra matbokstråden)1. Når man er i selskap, eller har selskap, eller bare feirer noe: Hvor mye kake/muffins/bolle synes du det er ok å spise? |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Ute på tur
|
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra store matbokser-tråden)Jeg er ikke så veldig glad i kaker, så jeg spiser et stykke eller to små. Kanelbakst er godt da. Jeg bruker heller ikke å legge merke til hva andre spiser, så det bryr jeg meg ikke om.
|
|
|
#48 |
|
By the Sea
|
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra store matbokser-tråden)Jeg spiser det jeg har lyst på, jeg legger ikke merke til hvor mye andre spiser, og barna spiser det de vil ha. Nå er barna mine småspiste også når det gjelder kaker, så jeg vet ikke hvordan det er å føle at man bør negrense barna. Men jeg synes generelt ikke det er noe hyggelig når foreldre tydelig setter grenser for hvor mye kake barnet dere får spise borte. Det kan bli litt ubehagelig for barnet, rett og slett. Også er jeg veldig opptatt av å ikke overføre skyld & skam i spisesituasjonen til barn - så det er mulig jeg reagerer for sterkt på andres begrensing overfor egne barn, altså.
|
|
|
#49 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra store matbokser-tråden)
Jeg begrenser ikke mine barn, men det hender jeg sier noe dersom de har spist mye kake, ikke fordi jeg tenker overvekt, men heller det at de kan bli syke. Det har nemlig skjedd at lillebror har spist for mye sjokoladekake og kastet opp etterpå og det er jo ikke nødvendig.
|
|
|
|
#50 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra store matbokser-tråden)Jeg tar ett bittelite stykke fra hver kake som ser god ut. Men det er sjelden jeg klarer å spise særlig mye (med mindre det er Toro brownies, da kan jeg nok kanskje spise hele). |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
1. Sy mye man vil,man lager jo sånt for at det skal spises
|
|
|
|
#52 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra store matbokser-tråden)Det er ikke så mange kakeanledninger her, etter at jeg flyttet hjemmefra, men lørdagsvafler har vi jo støtt og stadig.
|
|
|
#53 |
|
Textrovert
|
Men når går det fra å være "veldig glad i kake og kan spise åtte biter uten å bli det minste kvalm" til at det blir fråtsing?
|
|
|
#54 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra store matbokser-tråden)Er man PK hvis man sier at man ikke legger merke til hvor mye andre spiser? Jeg gjør virkelig ikke det. Det eneste må være hvis noen kommer med et fat med 40 cm haug på. Hvor mange ganger andre forsyner seg på en buffet, har jeg aldri registrert, sikkert fordi jeg spiser mye og lenge selv. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra store matbokser-tråden)1. Når man er i selskap, eller har selskap, eller bare feirer noe: Hvor mye kake/muffins/bolle synes du det er ok å spise? |
|
|
|
|
|
#56 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra store matbokser-tråden)Jeg liker kaker, og jeg kan fort legge merke til at andre også gjør det - på en positiv måte.
|
|
|
#57 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra matbokstråden)Eg held ikkje rekneskap over kva andre eter, men det er klart ein legger merke til onkel Kåre som har stabla kaker i to etasjar på fatet sitt. I to omgangar. Han fekk forøvrig tilbod om serveringsfat.
|
|
|
#58 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra store matbokser-tråden)Nå har jeg lurt en stund på det med fråtsing. Altså - fat etter fat med kremkaker, hvor mange stykker kake er det da? :nysgjerrig: |
|
|
|
#59 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra store matbokser-tråden)Tja, som de fleste andre her smaker jeg heller på flere og tar et lite stykke (folk må slutte å skjære opp kaker på forhånd, altså!), evt sniker meg til å smake på mannens.
|
|
|
#60 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra store matbokser-tråden)Særlig eldstemann er nokså bunnløs, og kan reagere ufordelaktig på sukker. Vi pleier å snakke om på forhånd at det kan være lurt å tenke seg om etter f.eks. ett stykke av hver kake/muffins/whatnot. Jeg tenker at det er bedre hvis han kan lære seg å vurdere hva som er nødvendig selv enn å sette strikse grenser.
|
![]() |
|
|