Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra matbokstråden)
1. og 2.: Jeg kan spise en god del, og har ingen "regel" om hvor mye det kan få lov til å bli. Jeg legger neppe merke til hvor mye andre spiser (med de alminnelige unntakene som at de ikke bør spise opp alt uten at de andre får), og om jeg får med meg at noen spiser mye, synes jeg i alle fall ikke det er negativt. Er det mitt selskap, blir jeg glad for at de liker kakene, og er vi i samme selskap et annet sted, blir jeg glad for at jeg ikke er den eneste. 
3. Ja. Jeg kan "overspise" hjemme alene, det gjør jeg så å si aldri sammen med andre. (Ikke som i at jeg spiser meg dårlig og kaster opp, men noe over grensen for det som egentlig er behagelig, det hender.)
4. Du spør om grenser overfor eget barn og ikke generelt, ja? Poden pleier å stoppe når han er mett, også når det er sjokoladekake, og andre typer kaker er han ofte ikke fullt så glad i. Hvis han er ordentlig sulten når det blir servert kake, vil jeg kanskje prøve å finne noe "mat-aktig" han kan spise først, slik at han ikke spiser seg mett på kake, for det kan slå uheldig ut senere. Og så vil jeg jo be ham passe på å ikke spise opp alt (så de andre ikke får), dersom det er en aktuell problemstilling. Ellers er det ikke så ofte han får kake at jeg ser noen grunn til å begrense ham ut fra et ernæringsperspektiv.