|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
maler
|
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Det kommer vel litt an på skolen også hva som er nok. De er veldig mye oppe i skauen på den skolen vår, derfor må de ha skikkelig yttertøy av typen skallklær. Regntøyet er det ikke så ofte de bruker, men de må ha det likevel til de dagene de skal bade i gjørme først med skolen og så med SFO.
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Nå har jeg vært rundt og tittet, og skallklærne varierte mellom 2000 og 8000 i vannsøyle. Jeg sjekket Stormberg, HH, nordheim, didrikssons, og noen mer ukjente. Stallojakka til bergans kostet 1500, og det er helt uaktuelt.
|
|
|
#3 |
|
Drømmer
|
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
maler
|
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Hvordan greier de å bade i søledammer uten å bli våte? Min blir våt uansett hva han har på seg. Han blir på ingen måte mer våt med skallklær enn regntøy, men han blir våt uansett. Det trekker opp forbi støvlene og vottene.
|
|
|
#5 |
|
Drømmer
|
Han har regnvotter , jakken utenpå vottene og buksen utenpå skoene. Begge deler god strammet rundt henholdvis votter og sko. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
maler
|
|
|
|
#7 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Nei, jeg tror ikke jeg kan skylde på klærne jeg heller. Det er noe med hva den ungen gjør i de dammene. Sist jeg henta han fylte han sølevann i ei vannkanne. Og drakk fra tuten.
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Minni, jeg har ikke sett på noe fra Reima og troll ennå. Kan godt hende de har høyere vannsøyle.
|
|
|
#10 |
|
Drømmer
|
Ja Reima og Troll har begge 10 000 i vannsøyle. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Drømmer
|
Her kan du se hvem som har Troll. http://www.trollcollection.no/index....=99&Itemid=114 |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Lindex har kommet med en allværsjakke nå med vannsøyle på 10 000, tapede sømmer og puster, 399,- Jeg har kjøpt den for å teste ut til skolebruk. Duger den ikke så kjøper jeg heller noe dyrere (POP, f.eks). |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Takk for tipsene, liljekonvall. Det var ikke meningen å virke sur. Tipsene dine var veldig bra, og jeg skal se om jeg kan få sjekket ut Reima. Hellytec tittet jeg på, og det hadde ganske lav vannsøyle.
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan du huske hvor mye vannsøyle HH tec hadde? Jeg finner det ikke noe sted. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vil heller anbefale deg POP om du går for skallklær. Reimatec er tett men ikke så slitesterkt til større unger. Og de er noenlunde samme prisklassen på todelt, tror faktisk POP er hakket billigere. Og jakken er veldig fin og kan brukes som annet enn bare regnjakke altså |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Det er forresten tull at jeg selv ikke har regntøy, for jeg kjøpte faktisk et regnsett fra Aalesund Oljeklede da jeg var på Vestlandet for to år siden. Til bruk når vi var ute og fisket. Det er mykt og litt tykt med flosset innside. Det ble jeg faktisk ikke klam i Sist redigert av Liljekonvall : 04-03-11 kl 23:16. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
maler
|
Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?Skogstad har ok bukser forresten, de koster ca 400 kr. Poden sleit en sånn bukse i fillebiter i løpet av første klasse, men da snakker vi hard, daglig bruk gjennom hele året. Og den holdt han tørr nok i massevis. Men dette er Trøndelag, vi har oftere grått-og-fuktig enn øse-pøse.
|
![]() |
|
|