Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Beste regntøyet til en lang førsteklassing?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-11, 18:59   #41
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Beste regntøyet til en lang førsteklassing?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hvordan greier de å bade i søledammer uten å bli våte? Min blir våt uansett hva han har på seg. Han blir på ingen måte mer våt med skallklær enn regntøy, men han blir våt uansett. Det trekker opp forbi støvlene og vottene.

Han har regnvotter , jakken utenpå vottene og buksen utenpå skoene. Begge deler god strammet rundt henholdvis votter og sko.
Ergo så blir han ikke våt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 19:00   #42
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Han har regnvotter , jakken utenpå vottene og buksen utenpå skoene. Begge deler god strammet rundt henholdvis votter og sko.
Ergo så blir han ikke våt.

Samme fremgangsmåte. Våt til knærne. Jaja. Men han er mer våt med regntøyet enn med dressen. Jeg har mange ganger vurdert å underslå regntøyet for å s idet sånn. Det brukes alt for mye.

Gammel 04-03-11, 19:03   #43
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Samme fremgangsmåte. Våt til knærne. Jaja. Men han er mer våt med regntøyet enn med dressen. Jeg har mange ganger vurdert å underslå regntøyet for å s idet sånn. Det brukes alt for mye.

Tror jeg har hentet han våt 1 gang å da hadde han tømt en bøtte vann inn i jakken. Antar ingen er tørre etter noe sånt.

Gammel 04-03-11, 19:04   #44
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Minni, jeg har ikke sett på noe fra Reima og troll ennå. Kan godt hende de har høyere vannsøyle. de klærne jeg så på sto det at de var vanntette, men om man leste nærmere på didriksson sitt f.eks, så gjaldt dette bare inntil tre vask. At gummitøy som er helt lekker gjennom gummien er jo umulig, men det kan selvsagt lekke gjennom dårlige sømmer, hull og inn av fot/arm- og halsåpning. I tillegg kan man bli klam og fuktig fordi de ikke puster. Det er ikke fordi jeg nekter å tro på at skallklær holder, men jeg har ikke tro på at alt av skallklær holder. Om det er slik at jeg må opp i flere tusen for å finne noe som holder mål, så er det ikke aktuelt. Vi har nemlig ikke bruk for tøy som skal brukes utover det å være regntøy.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 19:05   #45
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Tror jeg har hentet han våt 1 gang å da hadde han tømt en bøtte vann inn i jakken. Antar ingen er tørre etter noe sånt.

Nei, jeg tror ikke jeg kan skylde på klærne jeg heller. Det er noe med hva den ungen gjør i de dammene. Sist jeg henta han fylte han sølevann i ei vannkanne. Og drakk fra tuten.

Gammel 04-03-11, 19:12   #46
Chablis
Drømmer

Standard

Nei, jeg tror ikke jeg kan skylde på klærne jeg heller. Det er noe med hva den ungen gjør i de dammene. Sist jeg henta han fylte han sølevann i ei vannkanne. Og drakk fra tuten.

Godt han koser seg da.

Gammel 04-03-11, 19:15   #47
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Minni, jeg har ikke sett på noe fra Reima og troll ennå. Kan godt hende de har høyere vannsøyle. de klærne jeg så på sto det at de var vanntette, men om man leste nærmere på didriksson sitt f.eks, så gjaldt dette bare inntil tre vask. At gummitøy som er helt lekker gjennom gummien er jo umulig, men det kan selvsagt lekke gjennom dårlige sømmer, hull og inn av fot/arm- og halsåpning. I tillegg kan man bli klam og fuktig fordi de ikke puster. Det er ikke fordi jeg nekter å tro på at skallklær holder, men jeg har ikke tro på at alt av skallklær holder. Om det er slik at jeg må opp i flere tusen for å finne noe som holder mål, så er det ikke aktuelt. Vi har nemlig ikke bruk for tøy som skal brukes utover det å være regntøy.

Ja Reima og Troll har begge 10 000 i vannsøyle.
Jeg skjønner hva du mener nå ja, jeg tror heller ikke alt av skallklær holder mål, det er nok store forskjeller der også.
Det meste av regntøy har vel forresen en vannsøyle på 5000. Hverfall hadde de det før.

Gammel 04-03-11, 19:22   #48
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg nå finne ut hvor de selger Reima og troll.

Gammel 04-03-11, 19:27   #49
Chablis
Drømmer

Standard

Jeg nå finne ut hvor de selger Reima og troll.

Her kan du se hvem som har Troll. http://www.trollcollection.no/index....=99&Itemid=114

Gammel 04-03-11, 20:11   #50
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Takk!

Gammel 04-03-11, 21:42   #51
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Lindex har kommet med en allværsjakke nå med vannsøyle på 10 000, tapede sømmer og puster, 399,- Jeg har kjøpt den for å teste ut til skolebruk. Duger den ikke så kjøper jeg heller noe dyrere (POP, f.eks).

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 21:44   #52
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Ja, hadde nok heller ikke kjøpt HH for å bruke som regnsett, selvom jeg ikke har prøvd det i regnvær, så er jeg litt tvilsom.

Hvorfor det? Holder det ikke tett? Hva er HH tech sin vannsøyle? Vi har hatt flere HH tech sett, men når jeg tenker etter har de vel aldri vært brukt i flere timer i pøsregn slik vi ofte har her på vestlandet. Kanskje jeg bare burde bytte de to buksene jeg kjøpte og heller kjøpe POP eller Bergans til henne?

Gammel 04-03-11, 22:12   #53
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Liljekonvall, det foretrekker vi nok alle, altså. Men jeg må veie bruk, pris, slitestyrke og vanntetthet opp mot hverandre. Noen sesonger har han brukt regntøy fire ganger, og da kjøper ikke jeg noe i tusenkronersklassen hvis noe annet holder ham tørr nok.

Jeg har forståelse for at ikke alle ønsker å ha uteklær til 2000,- på skolen, spesielt om det er en skole hvor det forsvinner masse tøy. Men det var derfor jeg kom opp med billigere alternativer som Hellytec, Reimatec osv...fordi jeg forsto det slik at du var interessert i bilder og mer info om skallsett.

Men da har jeg gjort det, så skal jeg ikke mase mer om skallsett.......

Sist redigert av Liljekonvall : 04-03-11 kl 22:30.
Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 22:19   #54
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Takk for tipsene, liljekonvall. Det var ikke meningen å virke sur. Tipsene dine var veldig bra, og jeg skal se om jeg kan få sjekket ut Reima. Hellytec tittet jeg på, og det hadde ganske lav vannsøyle.

Gammel 04-03-11, 22:29   #55
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvorfor det? Holder det ikke tett? Hva er HH tech sin vannsøyle? Vi har hatt flere HH tech sett, men når jeg tenker etter har de vel aldri vært brukt i flere timer i pøsregn slik vi ofte har her på vestlandet. Kanskje jeg bare burde bytte de to buksene jeg kjøpte og heller kjøpe POP eller Bergans til henne?

Jeg har ingen som helst grunn til å si at de ikke duger, bare en følelse jeg har. For Hellytec settet vi brukte, ble aldri brukt i skikkelig regnvær for på den tiden brukte vi vanlig regnsett. Men jeg har faktisk kjøpt en Hellytec selebukse på salg som skal brukes som reserve nå i vår og jeg tror Hellytec tåler endel altså, og jeg synes også det var slitesterkt. Men jeg tør ikke si at det er helt vanntett, siden jeg ikke har testet det ut.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 22:33   #56
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

En ting var positivt med skallklærne jeg så på, det virker veldig slitesterkt. Mye bedre enn vanlig gummitøy.

Gammel 04-03-11, 22:33   #57
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til lillegutt som jo er laaaang (rett over 140 nå) har jeg brukt gummitøy fra Navigare (merket de har hos Obs) og Reflex. Reflex er nok litt bedre på kvalitet, men begge har holdt bra gjennom regn og røff bruk her i huset hvertfall.
Navigare har også tynnere regntøy til en ikke altfor dyr penge, og det har holdt lillegutt tørr (nok) både på fjelltur med regn på tvers og på div skogturer. Riktignok med ull under som nok har tatt av litt, men dog. Han har også hatt Helly Hansen og Bergans , og jeg har ikke merket den store forskjellen på hvor tørr han holdt seg, men HH/bergans virket mer slitesterkt.
Ulempen med Bergans-klær er jo at det blir jo for "#$#$% borte. Og det koster en liten formue.

Heldressene fra Reima og HH er korte i "livet". Så de har blitt fort for små her hvertfall.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 22:36   #58
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Skogstad har ok bukser forresten, de koster ca 400 kr. Poden sleit en sånn bukse i fillebiter i løpet av første klasse, men da snakker vi hard, daglig bruk gjennom hele året. Og den holdt han tørr nok i massevis. Men dette er Trøndelag, vi har oftere grått-og-fuktig enn øse-pøse.

Gammel 04-03-11, 22:45   #59
millact

Standard

Jeg trenger bukse til øspøs vestlandsregn. Godt mulig HH tech ikke duger om vannsøylen ikke er så høy? Vil POP holde? Det har vel vannsøyle på 10 000, eller?

Gammel 04-03-11, 22:45   #60
millact

Standard

Takk for tipsene, liljekonvall. Det var ikke meningen å virke sur. Tipsene dine var veldig bra, og jeg skal se om jeg kan få sjekket ut Reima. Hellytec tittet jeg på, og det hadde ganske lav vannsøyle.

Kan du huske hvor mye vannsøyle HH tec hadde? Jeg finner det ikke noe sted.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:12.