Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

De som ikke vaksinerer barna er ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-09, 22:26   #481
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Jo det er mye rart i vaksinene og da kan dere lese denne hvis dere gidder da.

http://www.moss-avis.no/article/2008...137/-1/skjerm2

Oddvar Forsberg virker ikke som en veldig solid kilde, for å si det mildt. Både bakgrunnen hans og det faktum at han ikke har fått med seg at kvikksølv gikk ut av vaksinene for mange år siden, er grunn nok til å være skaptisk til det han skriver.

Og det er bare ikke mulig å ta folk på alvor som hevder at det ikke finnes sykdommer som ikke kan helbredes.

Sitat:

Godt over 60 år, fortsatte han sine studier ved The School of Natural Healing, USA, først til Vitalist (ernæring for livskraft og vitalitet) og så til Herbalist (urtelege). Frisk og vital deler han nå sine kunnskaper og erfaringer med andre, og holder foredrag om helse i inn- og utland. Han bekrefter sin læremester, Dr. Christopher's utsagn: "Det finnes ingen sykdom som ikke kan helbredes"!.

http://www.k-link-norway.no/NO/NyBokForsberg.htm

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 22:26   #482
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg ser ikke noe grunn til å ha mer respekt for de som påstår kategorisk at vaksiner er noe alle bør sløyfe enn de som mener at barnesikring i bil er unødvendig eller påstår at foster ikke har vondt av at moren røyker. De finnes også, mennesker som til tross for at de ikke har fagkunnskap, mener ting fordi det passer dem å tro på dette.

At man ikke har skjønt noe som er godt dokumentert gjør en ikke til noe mer belest, smart eller bedre menneske, noen ganger tar folk rett og slett feil.

Fine Esme!

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Da forstår jeg heller ikke hvorfon BCG blir borte fra vaksinasjonsprogrammet.

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Dagens BCG vaksine er på vei ut rett og slett fordi den beskytter mot en stamme tuberkulose som er så og si ikke-eksisterende i dag. Det er bevilget midler til å fremskaffe en ny og mer effektiv tub-vaksine enn den vi har i dag.

Ja, og slik jeg har forstått det (helt uten noen form for medisinsk fagkunnskap) kan vi som er vaksinert bli syke av "den nye typen". Det var noe greier i avisene om tuberkulose i Russland bl.a. og smittefare. *glemsk*

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 22:27   #483
Skvetten
Passiv

Standard

http://www.boketunet.com/no/index.php?section=32

Såvidt jeg kan se ut fra informasjonen på siden er ingen av de to som er beskrevet der spesialister innen området. Den artikkelen i Moss avis er da ingen god kilde.

Gammel 27-02-09, 22:28   #484
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uhm, en nettside som innleder med setningen Visste du at de fleste infeksjonssykdommene nesten var utryddet da massevaksineringen startet rundt 1940? diskvalifiserer seg jo umiddelbart. For det stemmer jo faktisk ikke!

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 22:29   #485
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Fantastisk, enda en link til en alternativ nettside. De henviser forøvrig til legemiddelsentralen og har klippet og limt inn ordrett informasjon derfra. Når de prater om MMR-vaksinen henviser til til autisme (tilbakeviste påstander), kvikksølv som vaksinene ikke inneholder mer og til andre typer vaksiner som influensavaksinen, som vi faktisk ikke diskuterer her. Innholdsfortegnelsen jeg henviste til er nok korrekt, og en mer sikker kilde enn den du kommer med.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 22:29   #486
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

http://www.i-tools.no/partner/flashi...ort%202008.pdf

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 22:30   #487
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Kråka: Du tror altså at legemiddelverket ikke skriver sannheten?

I stedet velger du å tro på diverse tvilsomme alternative kilder.

Gammel 27-02-09, 22:31   #488
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Uhm, en nettside som innleder med setningen Visste du at de fleste infeksjonssykdommene nesten var utryddet da massevaksineringen startet rundt 1940? diskvalifiserer seg jo umiddelbart. For det stemmer jo faktisk ikke!

Og fra hovedsiden:

Dette nettstedet dedikeres til alle dem
som prøver å gjøre verden til et bedre sted å være
som våger å gå sine egne veier
som søker svar og som aldri gir opp

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 22:32   #489
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er spormengder av formaldehyd i Infanrix (kikhoste, polio, stivkrampe + Hib-vaksinen).
Lite relevant av Kråka og trekke frem hepatittsprøyten som ikke er en del av vaksinasjonsprogrammet.

Men det er spormengder < 10mikrogram. (Og siden grensen er <10 så tipper jeg at den som regel ligger langt lavere) Jeg tror det er større eksponering av formaldehyd for småbarn gjennom andre kilder ...

Koma er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 22:34   #490
Skvetten
Passiv

Standard

Den rapporten du henviser til har da en rekke faktafeil. Det er direkte skremmende at mennesker i dag velger å stole på slike kilder og dermed utsette andre for potensiell fare ved å ikke vaksinere sine barn.

Gammel 27-02-09, 22:40   #491
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Flott for dere at deres linker er plettfrie da. Men jeg støtter teorien deres i hvert fall, og forstod det slik at tutta brukte mye homeopati. Jeg ler ikke av henne av den grunn. Så lenge vaksinene inneholder de stoffene som er farlig for kroppen, så styrer jeg unna. Jeg er redd for dem, jeg stoler ikke på dem og jeg er mer redd for kreft, alzheimer, autisme osv. Jeg vet at kreften tar mange liv, og den kampen mot kreften er et helvete.

Kråka er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 22:42   #492
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg håper at foreldrene til barna som velger å ikke vaksinere og dermed smitter andre barn slik at de dør av kikhoste brenner i helvete eller mister sine kjære på helt avsindig grusomme måter.

Den var lavmåls.

Å saksøke var ironi da.

Jo det er mye rart i vaksinene og da kan dere lese denne hvis dere gidder da.

http://www.moss-avis.no/article/2008...137/-1/skjerm2

Med all respekt, Kråka - dette var kråkete. Hvorfor trekker du frem influensavaksinen som et argument? Og en alternativ svadaside uten rot i virkeligheten?

Opprinnelig lagt inn av Callisto, her.

Kråka: Du tror altså at legemiddelverket ikke skriver sannheten?

I stedet velger du å tro på diverse tvilsomme alternative kilder.

Jeg fatter det heller ikke.

Gammel 27-02-09, 22:45   #493
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så det du mener er at det er bedre å dø av sykdommer man faktisk har vaksiner mot enn å (potensielt) utsette seg for sykdommer som man kan få selv om man ikke vaksinerer seg.

Du får ikke kreft av vaksiner.
Du får ikke alzheimer av vaksiner (og du kan forebygge alzheimer ved å drikke mye kaffe. Det står nemlig i VG. )
Du blir ikke autist av å vaksinere (det er t i l b a k e v i s t. Og forskeren som påsto det i første omgang har innrømmet at det var, for å si det enkelt, juks og bedrag.)

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 22:45   #494
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er ikke klippet og limt fra dib nei. Jeg leser ikke mye der nei.

Neivel nei. Da kan du kanskje forklare hvordan det har seg at to innlegg i vaksinedebatten kommer opp med nøyaktig lik ordlyd når jeg googler det du skrev? Og ingen andre kilder?

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 22:49   #495
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Flott for dere at deres linker er plettfrie da. Men jeg støtter teorien deres i hvert fall, og forstod det slik at tutta brukte mye homeopati. Jeg ler ikke av henne av den grunn. Så lenge vaksinene inneholder de stoffene som er farlig for kroppen, så styrer jeg unna. Jeg er redd for dem, jeg stoler ikke på dem og jeg er mer redd for kreft, alzheimer, autisme osv. Jeg vet at kreften tar mange liv, og den kampen mot kreften er et helvete.

Da antar jeg at du kommer til å vaksinere jentene dine (hvis du har noen) mot livmorhalskreft, da?

Koma er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 23:10   #496
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Det nytter ikke å argumentere sånn, det har ingenting med plettfritt å gjøre, men man må kunne ha seriøse kilder å støtte sine teorier på. Du har fått så store mengder fakta som tilbakeviser det du er redd for, du henviser til andre vaksiner enn det vi prater om her (f.eks hepatitt og influensavaksine for voksne) og du nekter å ta innover deg at kildene dine ikke har seriøs forskning bak seg.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 27-02-09, 23:48   #497
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Flott for dere at deres linker er plettfrie da.

Man venter jo på skikkelige kilder her, det ser ut til å drøye.

Gammel 28-02-09, 00:12   #498
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Da antar jeg at du kommer til å vaksinere jentene dine (hvis du har noen) mot livmorhalskreft, da?

Det har jeg lurt litt på. Alle tolvåringer skal jo få denne fra i år, men jeg har en snart trettenåring. Er det noen som vet om vi må kjøpe den selv? Er det slik at de som er født fra 1996 og eldre faller utenom?

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 28-02-09, 00:15   #499
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor blir jeg ikke overrasket av å se "Mat og helse" som kilde i vaksinelinken. Ikke akkurat tillitsvekkende.

Gammel 28-02-09, 00:36   #500
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Herregud, vi skal da alle dø en gang ...og blir vi gamle nok dør vi med kreft, om ikke av kreft - kommer bare an på hvor lenge vi lever det, og dette med autisme er, som allerede nevnt, tilbakevist!!

Og ja, det er kanskje noe "snusk" i vaksinene også, men det er da enda værre å avstå fra vaksinasjon. Satt på spissen; det blir ikke som å velge mellom risikoen for pest eller kolera, men pest eller influensa - hva velger du!?? Selvsagt influensa; på vegne av deg selv, ungene dine og andre mennesker!!!

Forøvrig; av alle som vaksineres, hver dag, hvert år ...hvor mange går det ille med?? Det er ikke store promillen. Konsekvensen av å ikke vaksinere kan være langt større!

Lukket tråd

Emneord
vaksinasjonskonspirasjon

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:17.