|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#481 |
|
Bedreviter
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...
Oddvar Forsberg virker ikke som en veldig solid kilde, for å si det mildt. Både bakgrunnen hans og det faktum at han ikke har fått med seg at kvikksølv gikk ut av vaksinene for mange år siden, er grunn nok til å være skaptisk til det han skriver.
|
|
|
|
|
#482 |
|
trøtt
|
Ja, og slik jeg har forstått det (helt uten noen form for medisinsk fagkunnskap) kan vi som er vaksinert bli syke av "den nye typen". Det var noe greier i avisene om tuberkulose i Russland bl.a. og smittefare. *glemsk*
|
|
#484 |
|
villende
|
Uhm, en nettside som innleder med setningen Visste du at de fleste infeksjonssykdommene nesten var utryddet da massevaksineringen startet rundt 1940? diskvalifiserer seg jo umiddelbart. For det stemmer jo faktisk ikke! |
|
|
|
|
#485 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fantastisk, enda en link til en alternativ nettside. De henviser forøvrig til legemiddelsentralen og har klippet og limt inn ordrett informasjon derfra. Når de prater om MMR-vaksinen henviser til til autisme (tilbakeviste påstander), kvikksølv som vaksinene ikke inneholder mer og til andre typer vaksiner som influensavaksinen, som vi faktisk ikke diskuterer her. Innholdsfortegnelsen jeg henviste til er nok korrekt, og en mer sikker kilde enn den du kommer med.
|
|
#486 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ... |
|
|
|
|
#487 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Kråka: Du tror altså at legemiddelverket ikke skriver sannheten?
|
|
#488 |
|
Nek er allrighte dyr
Og fra hovedsiden:
|
|
#489 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Det er spormengder av formaldehyd i Infanrix (kikhoste, polio, stivkrampe + Hib-vaksinen). |
|
|
|
|
#490 |
|
Passiv
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Den rapporten du henviser til har da en rekke faktafeil. Det er direkte skremmende at mennesker i dag velger å stole på slike kilder og dermed utsette andre for potensiell fare ved å ikke vaksinere sine barn. |
|
|
#491 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Flott for dere at deres linker er plettfrie da. Men jeg støtter teorien deres i hvert fall, og forstod det slik at tutta brukte mye homeopati. Jeg ler ikke av henne av den grunn. Så lenge vaksinene inneholder de stoffene som er farlig for kroppen, så styrer jeg unna. Jeg er redd for dem, jeg stoler ikke på dem og jeg er mer redd for kreft, alzheimer, autisme osv. Jeg vet at kreften tar mange liv, og den kampen mot kreften er et helvete. |
|
|
|
|
#492 |
|
saftig
|
Den var lavmåls.
Med all respekt, Kråka - dette var kråkete. Hvorfor trekker du frem influensavaksinen som et argument? Og en alternativ svadaside uten rot i virkeligheten?
Jeg fatter det heller ikke.
|
|
#493 |
|
villende
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Så det du mener er at det er bedre å dø av sykdommer man faktisk har vaksiner mot enn å (potensielt) utsette seg for sykdommer som man kan få selv om man ikke vaksinerer seg. |
|
|
|
|
#494 |
|
Glamorøs
|
Neivel nei. Da kan du kanskje forklare hvordan det har seg at to innlegg i vaksinedebatten kommer opp med nøyaktig lik ordlyd når jeg googler det du skrev? Og ingen andre kilder?
|
|
#495 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Da antar jeg at du kommer til å vaksinere jentene dine (hvis du har noen) mot livmorhalskreft, da? |
|
|
|
|
#496 |
|
Nek er allrighte dyr
Det nytter ikke å argumentere sånn, det har ingenting med plettfritt å gjøre, men man må kunne ha seriøse kilder å støtte sine teorier på. Du har fått så store mengder fakta som tilbakeviser det du er redd for, du henviser til andre vaksiner enn det vi prater om her (f.eks hepatitt og influensavaksine for voksne) og du nekter å ta innover deg at kildene dine ikke har seriøs forskning bak seg.
|
|
#497 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Man venter jo på skikkelige kilder her, det ser ut til å drøye.
|
|
#498 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Det har jeg lurt litt på. Alle tolvåringer skal jo få denne fra i år, men jeg har en snart trettenåring. Er det noen som vet om vi må kjøpe den selv? Er det slik at de som er født fra 1996 og eldre faller utenom? |
|
|
|
|
#500 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Herregud, vi skal da alle dø en gang ...og blir vi gamle nok dør vi med kreft, om ikke av kreft - kommer bare an på hvor lenge vi lever det, og dette med autisme er, som allerede nevnt, tilbakevist!!
![]() |
| Emneord |
| vaksinasjonskonspirasjon |
|
|