|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#281 |
|
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Jeg trenger en vaksine mot røde hevnprikker.
|
|
|
#282 |
|
Passiv
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...
Det er ikke dette vi diskuterer. Jeg er ikke lege. Men er en mor som har valgt å ikke vaksinere. |
|
|
#283 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Bare en liten kommentar til hvor ufarlig meslinger er:
|
|
#284 |
|
Passiv
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Begynner å bli så usakelig denne diskusjonen at jeg konkluderer demokratisk at vi er enige om en ting og det er at vi er uenige. |
|
|
#285 |
|
Pulled back in
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja innlegget over ditt var jo skikkelig usaklig.
|
|
|
#286 |
|
superbruker
|
Det som er usaklig er at ikke du klarer å legge frem noe bevis for ditt syn. Du har mange meninger men ingen fakta å underbygge den med. Når vi ber om fakta så er det usaklig?
|
|
#287 |
|
This is normal!
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Olympia: Det skyldes nok at de ikke "har tatt homeopati mot visse type sykdommer profelaktisk".
|
|
|
#288 |
|
ræv med ører
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Jeg håper at foreldrene til barna som velger å ikke vaksinere og dermed smitter andre barn slik at de dør av kikhoste brenner i helvete eller mister sine kjære på helt avsindig grusomme måter.
|
|
#289 |
|
Mother of Dragons
|
Jo, men du sier jo at du er uenig i hva de legene som holder på med dette hele tiden mener fordi du har en utdannelse som du mener er likeverdig. Jeg synes det er helt saklig å spørre deg om hvilke andre scenarier du hadde kommet til å heller stole på utdanningen din enn hva de som har lært medisin gjør.
Jeg er faktisk veldig glad for å høre det, men hvorfor i all verden stoler du på leger i denne sammenhengen og ikke i noe annet? Det er da helt merkverdig?
|
|
#290 |
|
Fola Blakken
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Tutta: Jeg skjønner det er tøft å stå alene mot røkla, men jeg er virkelig oppriktig interessert i å få svar på en del spørsmål som blir stilt i denne tråden.
|
|
|
#291 |
|
superbruker
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Jeg har blitt smittet! Av røde prikker. For første gang!
|
|
#292 |
|
Fola Blakken
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Ikke morsomt, Olympia.
|
|
|
#293 |
|
-
Nei det er ikke greit. |
|
|
|
|
#294 |
|
Bedreviter
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Jeg synes vaksine burde være obligatorisk. Jeg kan ikke se én eneste god grunn for at foreldre skal få lov til å ta en slik avgjørelse på vegne av sine barn (og i ytterste konsekvens: andres barn). |
|
|
|
|
#295 |
|
Bedreviter
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Det er særlig den kollektive viktigheten av vaksine som får meg til å mene at det bør være obligatorisk: det spiller en rolle for fellesskapet at det blir gjort på alle (friske) barn. |
|
|
|
|
#296 |
|
Introvert optimist
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Det burde være en grei sak å innføre obligatorisk vaksinering synes jeg. Det er tydelig at det er et behov for å beskytte en del barn mot foreldre som har forlest seg på vranglære og følerier.
|
|
#297 |
|
ræv med ører
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Gode tiltak synes jeg personlig hadde vært at man ikke fikk barnehageplass hvis man ikke vaksinerer. Enkelt og greit, og antakeligvis ikke vanskelig å gjennomføre heller.
|
|
#298 |
|
Har fått viljen sin
|
Det er jeg 110% enig i. |
|
|
|
|
#299 |
|
Absolut ateist
|
Tja og ja og nesten. For skal det nå samme høyder som i USA, der man må vaksinere for alt mellom himmel og jord, eller skulle det vært litt mer laid back, slik at man faktisk ikke trenger å vaksinere mot vannkopper og influensa? Om det er type trippel og mmr vi snakker om, så er jeg enig, men at man skal måtte vaksinere mot HPV også ser jeg på som fullstendig irrelevant.
|
|
#300 |
|
ræv med ører
Jeg kan ikke så mye om alskens sykdommer, det er klart det bør være en gradering på bakgrunn av hvor farlig sykdommen er.
![]() |
| Emneord |
| vaksinasjonskonspirasjon |
|
|