Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

SE Xperia-tråden

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-10, 00:33   #461
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: SE Xperia-tråden

Samme problem med lyden her Albertine. Jeg får aldri somla meg til å levere min til reparasjon. Brukte laaaang tid på å rette opp i tullballet som ble da jeg lastet kontakter fra den gamle tilefonen til den nye, og tenker med gru på å måtte gjøre noe slikt igjen. Har skjønt at man kan synkronisere inne på SE-hjemmesiden - men jeg fikk det ikke til. *domm*

Gammel 22-09-10, 15:08   #462
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Prøver igjen jeg. Ingen som kan fortelle en dum stakkar som meg om minnekortet på 2gb som visstnok følger med? (Se post et par hakk over).

Nå har jeg også forøvrig funnet ut at det er så og si umulig å svare på innkommende anrop med beskyttelsesdekselet på, ingen andre som opplever problemer?

Se post et par hakk over purringen din du.

Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 19:09   #463
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Se post et par hakk over purringen din du.

Hmm, det er visst noe galt med øynene mine, noe som kom tydelig frem her også siden jeg ikke hadde sett svaret i posten din.

Jeg ser altså ikke noe minnekort når jeg tar ut batteriet. Det står merket at minnekortet skal være på samme plass som sim-kortet, men det er ikke noe minnekort der. Ser jeg på feil plass? det står merket hvilken vei de forskjellige kortene skal ligge så jeg går ut i fra at det er på samme plass. Så vidt jeg kan se er det heller ikke plass til både sim-kort og minnekort der samtidig. Er jeg bare fullstendig fjern nå? Ah. jeg hater egentlig nye tlf. Spesielt siden bruksanvisninga som var med ikke akkurat var så mye å skryte av. Brukerhåndboka som skulle ligge på tlf er ikke der, står at den er slettet.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 19:11   #464
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Minnekortet ligger ofte i pakka. Altså det er ikkje satt inn i mobilen når du får den.

På min W995 så ligger minnekortet under batteriet. Men på sida.

Gammel 22-09-10, 19:22   #465
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Hmm, da kan jeg begynne å lure på om jeg ikke har noe minnekort, jeg ser i allefall absolutt ingenting. Det lå heller ikke eska da jeg mottok tlf. Når jeg går inn på tlf står det at minnekort er utløst, men det står også hvor mye plass som er ledig på det. *liker ikke ting jeg ikke forstår*

Gammel 22-09-10, 19:24   #466
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Har du funne ut kor minnekortet er ( og veit du korleis det ser ut ? ) Kan hende det må klikkast på plass ?

Gammel 22-09-10, 19:24   #467
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Hmm, da kan jeg begynne å lure på om jeg ikke har noe minnekort, jeg ser i allefall absolutt ingenting. Det lå heller ikke eska da jeg mottok tlf. Når jeg går inn på tlf står det at minnekort er utløst, men det står også hvor mye plass som er ledig på det. *liker ikke ting jeg ikke forstår*

Jeg har trøbbel med at telefonen min ikke finner minnekortet av seg selv om den har vært avslått. Minnekortet er der det skal være, det, men telefonen finner det ikke. Det hjelper at jeg tar det inn og ut, men så ofte som denne går tom for strøm, hadde det vært kjekt å slippe.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 19:30   #468
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Har du funne ut kor minnekortet er ( og veit du korleis det ser ut ? ) Kan hende det må klikkast på plass ?

Meg du svarer? Jeg aner ikke hvordan det ser ut (eller hvor det er), men mener bestemt det skal være på samme plass som simkortet, i allefall ser det slik ut inne i tlf der det er avbildet hvordan minnekortet skal ligge.

Gammel 22-09-10, 19:41   #469
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Standard

Nei, nei. Jeg tuller så fælt. Nå tror jeg sannelig jeg har funnet ut hvor minnekortet er. Det skal jo selvsagt ikke være på samme plass som sim-kortet. *doh*. Men fra siden på tlf derimot, der kan det hende jeg har funnet noe lurt. Ser sannelig ut som det sitter et minnekort der, men hvordan jeg evnt tar det ut greier jeg selvsagt ikke helt forstå. Ting tar litt tid her i gården noen ganger.

Gammel 22-09-10, 19:50   #470
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på om jeg heller mer og mer mot iPhone.....?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 19:51   #471
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Nei, nei. Jeg tuller så fælt. Nå tror jeg sannelig jeg har funnet ut hvor minnekortet er. Det skal jo selvsagt ikke være på samme plass som sim-kortet. *doh*. Men fra siden på tlf derimot, der kan det hende jeg har funnet noe lurt. Ser sannelig ut som det sitter et minnekort der, men hvordan jeg evnt tar det ut greier jeg selvsagt ikke helt forstå. Ting tar litt tid her i gården noen ganger.

Du trykker forsiktig på det, så spretter det ut. På samme måte som i en minnekortleser i pc.

Gammel 22-09-10, 20:06   #472
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Du trykker forsiktig på det, så spretter det ut. På samme måte som i en minnekortleser i pc.

Ja, logisk tenking er visst en av mine bedre egenskaper.

Takk.

Gammel 24-09-10, 11:03   #473
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes dette høres ut som sn snasen telefon. Mini-en, altså. Men det hrøes også fryktelig vanskelig ut, og at mange har mye problemer med disse. Er det sånn? Bør jeg ikke velge denne? Heller HTC Wildfire? (Ja, jeg vil ha en som er liten). Og hvor får man i såfall kjøpt den, uten abo, i andre farger enn svart?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 11:18   #474
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Jeg er, sånn alt i alt, ganske fornøyd med min Mini Pro, Kanina.

Jeg har ikke hatt så mye trøbbel med den, egentlig. Det er bare dette med minnekortet, og at jeg ikke har funnet ut hvordan man klipper og limer. Batterikapasiteten er ikke all verden, men det vil nok være ganske likt. For meg er det gull med tastatur, det er det bare akkurat denne modellen som har.

Gammel 24-09-10, 19:09   #475
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg synes dette høres ut som sn snasen telefon. Mini-en, altså. Men det hrøes også fryktelig vanskelig ut, og at mange har mye problemer med disse. Er det sånn? Bør jeg ikke velge denne? Heller HTC Wildfire? (Ja, jeg vil ha en som er liten). Og hvor får man i såfall kjøpt den, uten abo, i andre farger enn svart?

Altså, jeg tror dette er en super tlf. Mine problemer med den må du se langt bort i fra i allefall, det går bare på mine egenskaper til å ikke tenke så veldig logisk noen ganger.

Men jeg er enig i at batterikapasiteten ikke er all verden, men det kan også ha en sammenheng med at jeg gjerne har den tilkoblet anlegget på jobb for å spille fra Spotify. Da går det jo selvsagt mer strøm. Et annet minus er at jeg noen ganger synes det er vanskelig å vite om jeg uten å vite det er tilkoblet Internett, men det er jo et tydelig symbol der som markerer om man er tilkoblet eller ikke. (Jeg merket i dag at selv om jeg spilte fra Spotify offline så blinket Internettsymbolet som tydet på at jeg var på nett likevel). Ellers synes jeg det er litt vanskelig å bla mellom meldingene på den, men det er nok noe jeg ikke helt forstår enda. (som med alt annet). Ja, og litt vanskelig å svare når noen ringer da touchen ikke henger med.

Hmm, virker ikke som om jeg prøvde å overbevise deg om å kjøpe den, akkurat.

Gammel 24-09-10, 20:13   #476
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Hmm, virker ikke som om jeg prøvde å overbevise deg om å kjøpe den, akkurat.

Jeg er jo også fristet av HTC Wildfire. Mannen min har Desire, så jeg antar at det er lettere for ham å lære meg opp i funksjonalitet og sånn når han allerede er litt inne i det (selv om alt ikke er likt).

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 22:06   #477
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Standard

Uæææ, nå vil plutselig ikke tlf la meg sende sms, eller motta for den saks skyld. Jeg kan ringe med den. Har lett igjennom alle instillingene uten å finne noe galt. Noen som har en formening om hva jeg kan gjøre/hvor jeg kan se på tlf for å finne evnt feil? har ikke gjort annet på tlf enn å være tilkoblet med kabel til maskina på SE PC Companion.

Gammel 24-09-10, 22:36   #478
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Uæææ, nå vil plutselig ikke tlf la meg sende sms, eller motta for den saks skyld. Jeg kan ringe med den. Har lett igjennom alle instillingene uten å finne noe galt. Noen som har en formening om hva jeg kan gjøre/hvor jeg kan se på tlf for å finne evnt feil? har ikke gjort annet på tlf enn å være tilkoblet med kabel til maskina på SE PC Companion.

Nå har jeg X10, men det er vel samme oppbyggingen. Jeg trøblet med MMS'ene. Men da gikk jeg på Innstillinger - Trådløse nett - MobileNettverk - Automatiske Internetinnstillinger. Det løste i alle fall MMS'problemene og kanskje det løser dine problemer også?

Gammel 24-09-10, 22:54   #479
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Nå har jeg X10, men det er vel samme oppbyggingen. Jeg trøblet med MMS'ene. Men da gikk jeg på Innstillinger - Trådløse nett - MobileNettverk - Automatiske Internetinnstillinger. Det løste i alle fall MMS'problemene og kanskje det løser dine problemer også?

Takk for tipset, men det funker ikke her. Kan ikke fatte hva som er galt. Har undersøkt med andre som har One Call så det er i allefall ikke hos operatøren problemet ligger her. Det er meg, som vanlig.

Gammel 14-10-10, 12:54   #480
Tove
XXX

Tove sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Har noen opplevd når noen ringer, så hører de ikke deg snakke, men får bare skrapelyder? Jeg har det problemet nå. Husker jeg hadde det en gang tidligere også, men da ble problemet borte av seg selv dagen etter. For et par dager siden begynte dette igjen! Nå har jeg oppdatert programvaren på telefonen, og har fortsatt det samme problemet!

Noen gode råd, før jeg evt. må sende inn telefonen til service?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:13.