|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#442 |
|
Ustabil
|
Sv: Siv Jensen
Nja, nei, altså... jeg konstaterer at Siv vinner på å snakke om "oss kvinner" på en måte som vi liker å bli omtalt. Vi ønsker å bli sett på som suksessrike, fremgangsrike, vellykkede, selvstendige og sterke. |
|
|
|
|
|
#444 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eg skulle til å formulere eit svar då eg såg at du allereie hadde svart sjølv.
Å bruke smiger som retorisk grep er sikkert vel og bra for stemmesankinga, men blir Noreg eit betre samfunn av at ein berre fortel folk det dei ønskar å høyre? |
|
|
|
|
|
#445 |
|
Passiv
|
Sv: Siv JensenDa skjønte jeg hva du mener bina. |
|
|
|
#446 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
At Siv og resten av FrP hevdar at Kristin Halvorsen og resten av den raudgrøne regjeringa trekker kvinner ned i søla oppfattar eg ikkje som eit objektiv og vitskapleg dokumentert faktum, altså ... |
|
|
|
|
|
#447 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Siv JensenMed den oppslutningen Siv og Frp har i befolkningen så må det jo være noe smart de gjør.
|
|
|
#448 |
|
Ustabil
|
Jeg er forvirret. Mener du at å si hva folk vil høre er "usant" i betydningen "løgn"? Den tok jeg ikke... |
|
|
|
|
|
#449 |
|
Passiv
|
Ikke jeg heller. Jeg bare skjønte hva bina mente.
Det smarte de gjør er vel at de driver ren smisk og ikke noe som ser ut som ansvarlig politikk. De vet hvor de skal kile Ola Dunk for å få ham i godhjørnet også kiler de der. Uten å tenke over at det i lengden ikke er bra for Ola eller barna hans det de driver med. |
|
|
|
#450 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Eg meiner det er å teikne eit bilete av ei verd som ikkje eksisterer.
Er det nokon som ikkje er samde i det då? |
|
|
|
|
|
#451 |
|
Ustabil
|
Godt at du påpeker at du tabloidiserer. Så slipper jeg å gjøre det. |
|
|
|
|
|
#452 |
|
Ekvilist
|
Jeg skulle til å skrive at Frp vel aldri har vært kvinnenes parti, men etter å ha googlet litt så ser det ut til at det er i ferd med å endre seg.
|
|
|
#453 |
|
Ekvilist
|
Vel, her synes jeg vel at Frp historisk sett har utmerket seg kraftig. Når det gjelder å karakterisere mennesker eller sette dem i bås. Det finnes vel ikke noe annet parti som er så båskåte og nedlatende som det Frp-politikere er.
|
|
|
#454 |
|
Passiv
|
Dette var igrunnen ubehagelig velskrevet faktisk. |
|
|
|
#455 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Det FrP gjer er jo langt på vei å seie "det er den raudgrøne regjeringa sin feil at det står ein naken og svolten unge der borte. Med oss i regjering vil du få større friheit til å ta eigne val og dermed vil vi unngå svoltne og nakne ungar." |
|
|
|
|
|
#456 |
|
Passiv
|
Jeg synes ikke de sier det engang jeg. I mine ører høres det ut som om de sier at det er greit om man vil ignorere at det står en naken og sulten unge der, men man kan få betale mindre i skatt så får ungen mer igjen av lønna si til å kjøpe billig sprit og da merker han ikke at han er sulten og kald. Også vil vi tillate deg å sette opp en høy hekk så du ikke ser ham sålenge. |
|
|
|
#457 |
|
Tøff
|
Sv: Siv JensenDet bina sier er så rett. Du fanger fler fluer med en dråpe honning enn ei tønne eddik.
|
|
|
#459 |
|
Sær og kresen
Hun er ikke dum, men hun er smart på en frastøtende måte.
|
![]() |
|
|