|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
By the Sea
|
Sv: Spinoff fra prinsessetråden
Jeg oppfattet ikke Sitron sitt innlegg dithen at hun ville ha en debatt om hvorvidt Märtha har synske evner eller ikke, eller om hun på noen måte kan bevise det.
|
|
|
#22 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Spinoff fra prinsessetrådenSpørsmålet jeg stiller er absolutt ikke om det er etisk riktig å tjene penger på sine evner, for folk må leve, men om det er etisk riktig å bli RIKE på sine evner. Vanlige folk får ikke 20 kr minuttet (teletorg) eller mange tusen for å love ting de ikke kan bevise.
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Hvilke type gaver tenker du på da? Type synske gaver? Hva med ekstremt begavede personer mhp malerkunst, musikk etc; bør det innføres en makspris på hva de har lov til å ta for sine tjenester også? |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Spinoff fra prinsessetrådenDisse menneskene produserer da noe. De involverer ikke andre menneskers liv, håp og bønner i sine produkter. Jeg syns det er rart at flere her ikke ser ut til å se den forskjellen. Og siden jeg skriver etisk i HI, så sier det vel seg selv at jeg snakker om hva de bør gjøre ut fra egen samvittighet.
|
|
|
#25 |
|
By the Sea
|
Nei, jeg synes ikke det er riktig å ta uforholdsmessig mye for å være til hjelp med sine evner. Mennesker som søker slik hjelp er gjerne i en sårbar situasjon, og man skal vokte seg vel for å utnytte dette.
|
|
|
#26 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Spinoff fra prinsessetrådenFor eksempel ja. Gjøre ting på fritiden, gratis, er en god idé. Men om noen vil gjøre ting på heltid, må de selvsagt få lov til å tjene nok til å både ha tak over hodet og mat på bordet og klær på kroppen.
|
|
|
#27 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra prinsessetrådenHvis, HVIS det virkelig finnes mennesker der ute som er synske, så synes jeg det er deres fordømte plikt å prøve å bruke denne gaven de har fått for å forutse drap, katastrofer og andre ting i denne retningen. Klart de kan få betalt for det hvis de greier det, men har man en sånn type begavelse så holder det ikke å sitte i stua og ta imot 26kroner timen fra en fattig hvermann som lurer på om han skal gå fra kona eller ikke.
|
|
|
#28 |
|
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Sv: Spinoff fra prinsessetrådenJeg syntes det er greit. Om skolen etterhvert får et dårlig rykte fordi den ikke svarer til folks forventninger, så blir saken en annen. De må levere rett og slett. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Pauset
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Pauset
Sv: Spinoff fra prinsessetrådenSå lenge man har noen som ønsker å betale og som mener de får valuta for pengene, så er det ok. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
ræv med ører
Og hvem kontrollerer om de får det? Kan man få pengene tilbake? :gjentar meg selv:
|
|
|
#33 |
|
Passiv
|
Enig! Men jeg syns ikke det ene forsvarer det andre, da. Jeg er ikke mot at folk tjener penger, men jeg syns det blir feil å la markedet styre- det folk vil ha, det selger vi. Folk vil jo ha det de kan få! (Se og Hør er jo et godt eksempel på det) Det er litt viktig å diskutere og ha noen røde flagg oppe slik at man kan skille mellom skitt og kanel, syns jeg. Ikke at engleskoler er skitt, men det er absolutt i en vanskelig grensesone. |
|
|
|
#34 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Spinoff fra prinsessetrådenMan kan ikke kontakte engler, men Gud kan selvfølgelig sende engler i din vei hvis han vil det. At folk tar seg betalt viser bare at de har ikke den rette holdningen til gaven de har fått. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
ræv med ører
Den guden som er med på at spåfolk kan tjene seg søkkrike på teletorget for å fortelle fattige alenemødre om fremtiden sin, men ikke er villige til å gi informasjon som kan redde tusenvis av mennesker; den er jeg ikke interessert i å tro i. Den kan ha englene og miraklene for seg selv, det er i så fall ikke mye verdt.
|
|
|
#36 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Spinoff fra prinsessetrådenLeste i avisen i dag at slike spåtjenester via teletorg drar inn 100 millioner i året.
|
|
|
#37 |
|
Impulsiv innimellom
|
|
|
|
|