Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff fra prinsessetråden

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-07, 19:38   #41
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff fra prinsessetråden

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ett semester på BI koster omtrent 25.000,-. Da har man ofte 5 forskjellige timer, hver på tre timer, hver uke i omtrent 3 måneder. Hver time har hver sin foreleser, i tillegg til gjesteforelesere. Skolen (i Oslo) holder til i et digert bygg det koster å drifte. Man har bibliotek, rådgivingstjeneste og sensorer. Pluss en hel del annet. Så de fleste private skoler tilbyr en god del mer enn denne engleskolen for pengene.

Har du gått på BI, Glitter?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-07, 00:01   #42
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Har du gått på BI, Glitter?

Jupp. Still am, actually.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 19:38   #43
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Den guden som er med på at spåfolk kan tjene seg søkkrike på teletorget for å fortelle fattige alenemødre om fremtiden sin, men ikke er villige til å gi informasjon som kan redde tusenvis av mennesker; den er jeg ikke interessert i å tro i. Den kan ha englene og miraklene for seg selv, det er i så fall ikke mye verdt.

Ser ingen åpenbar sammenheng mellom Gud og tarvelige teletorgtjenester...

Ser ingen åpenbar sammenheng mellom Märthas engleskole og teletorgtjenester heller, igrunnen. Hun tilbyr ikke spåing - hun tilbyr undervisning. Hvorvidt denne undervisningen vil være utviklende og til nytte for skolens elever er det ingen av oss som vet. Her slynges det ut påstander om en undervisning som ingen vet noe som helst om! Spenstig...

Om akkurat 24 000 er en rimelig sum for kurstilbudet på årlig basis, har jeg ingen idé om. Det kan hende det er for mye sett i forhold til skolens reelle utgifter - aner ikke.

Men at Märtha som enhver annen skal kunne få etablere sin egen bedrift, og at produktet i dette tilfellet er selvutvikling, er helt uproblematisk.

Gammel 01-08-07, 20:33   #44
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Leger i Norge markedsfører candidaterapier og tar inn masse penger på kurs i slike ting.. Er det etisk riktig? Tja.. jeg vet sannelig ikke..

Etisk riktig nei? Overhodet ikke. Den Balderklinikkgjengen er noen leger som har i tillegg gått på "alternativ medisin"-skole. De burde blitt fratatt legelisensen, rullet i tjære og fjær og kjeppjagd fra byen.

Gammel 01-08-07, 20:48   #45
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Etisk riktig nei? Overhodet ikke. Den Balderklinikkgjengen er noen leger som har i tillegg gått på "alternativ medisin"-skole. De burde blitt fratatt legelisensen, rullet i tjære og fjær og kjeppjagd fra byen.

Ja,jøss.
Det er sannelig forkastelig at noen leger søker kunnskap om helse utover medisinstudiet og tilbyr mennesker med problemer de ikke får behandlet hos ordinær lege et utvidet og mer helhetlig behandlingsopplegg...

Someone should have their heads cut off! HEADS CUT OFF!!

Gammel 01-08-07, 21:38   #46
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Ja,jøss.
Det er sannelig forkastelig at noen leger søker kunnskap om helse utover medisinstudiet og tilbyr mennesker med problemer de ikke får behandlet hos ordinær lege et utvidet og mer helhetlig behandlingsopplegg...

Someone should have their heads cut off! HEADS CUT OFF!!

Jeg mener det er forkastelig når leger bruker legetittelen sin til å selge kurer de vet ikke funker og blir søkk søkk rike på det ja.

Gammel 01-08-07, 21:46   #47
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Jeg mener det er forkastelig når leger bruker legetittelen sin til å selge kurer de vet ikke funker og blir søkk søkk rike på det ja.

Jeg skjønner ingenting.
VET du at kurene ikke funker? OG at legene også VET at de ikke funker - men selger kurene likevel?

Du verden. Er du forsker? Har du undersøkt dette?

For 10 år siden oppsøkte jeg selv Balderklinikken pga. av kroniske magesmerter. Behandling + rotasjonsdiett ( ligner steinalderdiett ) gjorde meg frisk som en fisk.
Normalisert vekt ( vanskelig å¨innbille seg...), normalisert fordøyelse og en mage som ikke gjorde vondt lenger.

Flott å få hjelp med koniske plager, må jeg si.

Legen min sa bare " du har irritert magesekk - det er det ingenting å gjøre med".

Huzzah for leger som fjerner skylapper og intoleranse mot alt som smaker av "alternativt" og faktisk har noe å tilby alle som "bare" har "ett eller annet" det "ikke er noe å gjøre noe med".

Gammel 01-08-07, 21:59   #48
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jøss.

Jeg ville heller si at leger som ikke er villig til å åpne seg litt bør miste lisensen. For ikke mange år siden var ikke f.eks kiropraktikk eller akupunktur heller godtatt her i landet og ble avskrevet som humbug.

Mye av vår skolemedisin er basert på naturmedisin.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 22:19   #49
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg skjønner ingenting.
VET du at kurene ikke funker? OG at legene også VET at de ikke funker - men selger kurene likevel?

Jeg har det helt klare inntrykket etter å diskutert med leger på Balderklinikken at økonomien styrer vel så mye som hjertelaget for å si det sånn.
Om du har en annen erfaring, flott for deg, virkelig. Min erfaring er svært annerledes.

Gammel 01-08-07, 22:41   #50
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har det helt klare inntrykket etter å diskutert med leger på Balderklinikken at økonomien styrer vel så mye som hjertelaget for å si det sånn.

Min er faring som pasient der er den samme som din.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 22:45   #51
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Om du har en annen erfaring, flott for deg, virkelig. Min erfaring er svært annerledes.

Nå er jeg ærlig talt ikke så opptatt av hjertelaget.

Jeg er glad for å få hjelp når jeg trenger det.

Gammel 01-08-07, 22:49   #52
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

... og selvfølgelig er det økonomien som styrer.
Det gjør det i elle bedrifter som selger noe - det være seg varer eller helsetjenester. Er det så kritikkverdig?

Det som ER kritikkverdig, er at det ikke er tilgang på en slik helhetlig helsebehandling innenfor det offentlige helsevesenet. Slik at man derfor må ut på det private markedet for å få behandling - og at tilbudet dermed ikke kan benyttes av mennesker med dårlig råd.

Men det du sier, esme, er at de tilbyr behandling de VET ikke vil funke.
Det er en alvorlig anklage, må jeg si.
Hvor har du dette fra?

Gammel 01-08-07, 22:58   #53
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

[quote=Zoë;484726Men det du sier, esme, er at de tilbyr behandling de VET ikke vil funke.
Det er en alvorlig anklage, må jeg si.
Hvor har du dette fra?[/quote]

Hun sier over hun har diskutert med leger som jobber der. Jeg lurer på om det i så fall ikke rammes av kvakksalverparagrafen?

Jeg har ikke vært på balderklinikken, men på Center for Complimentary medicine i England, legen min der var behjelpelig ved opprettelsen av Balderklinikken.

Jeg oppsøkte dem i desperasjon når jeg ikke fikk hjelp av fastlegen min (etter legene i Norge ba meg søke hjelp om det skjedde igjen). Jeg ble tatt på alvor, de fant en årsak (som stemte med noe av det legene i Norge hadde vurdert fant jeg ut etterpå, og jeg har ikke hatt anfall siden.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 00:27   #54
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dersom folk starter engleskole eller driver med healing og annet overnaturlig av ymse slag for å sko seg på godtroende stakkarer, og der egen vinning settes øverst på lista, så mener jeg det er grovt uetisk ja. Særlig hvis motivasjonen for virksomheten gir inntrykk av å være at man så gjerne vil hjelpe andre å få orden på sitt liv og sine problemer. Det er forkastelig i mine øyne.

Om man starter en engleskole eller driver med spådom fordi man oppriktig tror man kan hjelpe folk å få kontakt med engler eller virkelig tror man vet hva som skal skje i andres liv - da vil jeg si at om man ikke er uetisk så er man til gjengjeld ravende gal.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 00:54   #55
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Lurer på hvorfor hun er sykemeldt. Er hun gravid?

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 21:39   #56
Frantzen
Passiv

Standard

Har vel skjønt at de har lovet for mye!

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1916622.ece

Jeg syns det er litt rart at de ikke skjønte dette selv?? Man kan tro på engler men alle vet vel at ingen kan LOVE å få kontakt med dem?
Syns Märthas rådgivere har gjort en slett jobb her, altså.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:04.