|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tvillingene inviterer hele klassen til felles bursdag - hva med gaver?Gave til begge, ja.
|
|
|
#22 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Tvillingene inviterer hele klassen til felles bursdag - hva med gaver?Hadde gitt til begge, så klart.
|
|
|
#23 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Tvillingene inviterer hele klassen til felles bursdag - hva med gaver?Hvis dere ønsker å redusere gavemengden, samt gi en mulighet for de med litt trange kår, så kan dere skrive at "det er helt ok at jentene gir gave til xxx og gutene til xxx" f.eks. Da åpner dere vel til alle?
|
|
|
#24 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Tvillingene inviterer hele klassen til felles bursdag - hva med gaver?Tusen takk for mange fine svar! |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Tvillingene inviterer hele klassen til felles bursdag - hva med gaver?Jeg har og gitt gave til begge - evt en litt mer "skikkelig" gave - som f.eks et spill i fellesgave til begge.
|
|
|
#26 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Tvillingene inviterer hele klassen til felles bursdag - hva med gaver?Har tvillinger i samme klasse selv. Jeg ville gitt til begge, eller gitt fellesgave. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Tvillingene inviterer hele klassen til felles bursdag - hva med gaver?
Jeg er tante til tvillinger, og har fått veldig klar beskjed fra broren min om at jentene hans er selvstendige individer og skal få hver sin presang. Det er godt mulig at andre tvillingforeldre ser annerledes på det, men jeg hadde aldri turt.
|
|
|
|
#28 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
|
|
|
#29 |
|
Sv: Tvillingene inviterer hele klassen til felles bursdag - hva med gaver?Her er det ingen problemer med fellesgave så fremt det ikke tipper veldig typisk den ene veien (som da de fikk Lego og Minecraft som fellesgave fra et familiemedlem som ikke lenger tenker som før pga sykdom hvorav det er nokså kjent at jenta overhodet ikke bryr seg om Lego og nesten heller ikke Minecraft). De er jo ulikt kjønn, og har såpass mye hvert sitt at de ikke gir uttrykk for at de syns det er leit med felles oppmerksomhet. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
maler
|
Sv: Tvillingene inviterer hele klassen til felles bursdag - hva med gaver?Det ville vært rart å få beskjed om å bare gi til en av tvillingene. Ungene er jo i omtrent like mange jentebursdager som guttebursdager, så det hadde blitt kunstig og rart. Fellesgave er greit tenker jeg, men da må det være noe man typisk gjør sammen som et spill.
|
|
|
#31 |
|
Personlig pessimist
|
|
|
|
|
#32 |
|
lettere utlada
|
Jeg ville ALDRI krevd at guttene skulle få hver sin bursdagspresang fra venner eller familie, det syns jeg er lite fint egentlig.
|
|
|
#33 |
|
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tvillingene inviterer hele klassen til felles bursdag - hva med gaver?Når begge inviterer alle så skal så klart begge ha gave. Det ville man jo gitt om det var to som ikke var søsken som feiret sammen.
|
|
|
#34 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Enig med røkla -dette er sært. Fellesgave som egentlig er beregna på en er teit, men felles spill/cd/filmer etc er jo bare fint. Felles genser, pysj eller tannbørste blir noe annnet. Mine jenter ønsker seg ofte ting som egner seg som fellesgaver, og de kan også få fellesgaver av oss. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Sv: Tvillingene inviterer hele klassen til felles bursdag - hva med gaver?Uæ, nå ble jeg straks usikker igjen! :rabla: Tror jeg lar være å skrive noe i det hele tatt så får det heller stå åpent, og så håper jeg at de som evt ikke ønsker/har anledning til å gi til begge gjør det de tenkte uten at vi skal blande oss. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Prøver seg frem
Medlem siden: Oct 2013
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tvillingene inviterer hele klassen til felles bursdag - hva med gaver?Siden du skriver at jenta gjerne ville invitere noen av guttene, og leker mye med dem, og gutten leker med noen av jentene og ville invitere dem, blir det vel enda mer rart om du skulle be jentene bare gi gave til jenta og guttene til gutten? |
|
|
|
|
|
#37 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Tvillingene inviterer hele klassen til felles bursdag - hva med gaver?Jeg syns ikke du skal skrive noe.
|
|
|
#38 |
|
Har tro på forbedring
|
Mine barn får mange fellesgaver de! Til jul og sånn, ja!
|
|
|
#39 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Tvillingene inviterer hele klassen til felles bursdag - hva med gaver?Her har vi invitert alle fra begge tvillingene. De fleste gir gave til begge barna, men noen av guttene gir en litt mindre gave til jenta og omvendt. Alt er greit. Felles gaver er selvsagt også greit.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 09-12-15 kl 01:53. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her, det har alltid vært praksis i de få tvillingbursdagene med ulikt kjønn mine barn har vært i.
|
![]() |
|
|