Sv: Tvillingene inviterer hele klassen til felles bursdag - hva med gaver?
Ungene gjorde et stort nummer ut av at alle invitasjonene skulle være fra begge to (sikkert fordi den ene gjerne har fått være gjest i den andres selskap tidligere, men kjent på at det har vært dumt at gode venner av det motsatte kjønn primært har vært invitert i den andre tvillingens feiring, og omvendt). Ellers hadde dette vært en god innfallsvinkel.
Jeg ser sammenligningen med at man hadde gitt til begge dersom det var to venner som hadde feiret sammen, men det vi ser på som "problematisk" her er at man ikke har begynt å feire med hele klassen enda og at de liksom blir påtvunget å feire en unge de gjerne ikke hadde regnet med. Da tenker jeg primært på folk som evt måtte slite med økonomien, ig hvor dette gjerne kan tippe lasset (kjenner ikke til at dette er et reelt problem i klassen, men det betyr jo ikke at det ikke er det). Nå ga jeg beskjed om dette på sist foreldremøte bare for å lufte stemningen litt om noen hadde noe imot at vi gjorde det slik i år, og fikk ingen negative innvendinger, men igjen er vi redd for å sette noen i en potensielt vanskelig situasjon.
Ser at flere skriver at de hadde gitt til begge to (det hadde vi også), men er det slik at man ikke hadde våget å bare gi til den ene om det var det som føltes naturlig/forsvarlig?
|