|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Har du et glamorøst syn på samlivet?Jeg tror ikke jeg har et glamorøst syn på samlivet nei.
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har du et glamorøst syn på samlivet?Svaret mitt er enkelt og greit nei. Jeg tror et samliv er hardt arbeid, oppturer og nedturer og mest av alt hverdager. Jeg har ikke høye forventninger til kjæresterier i hverdagen, men setter utrolig stor pris på humor og glimt i øyet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Helt konge
|
![]() Sv: Har du et glamorøst syn på samlivet?
Så enkelt og så genialt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Har du et glamorøst syn på samlivet?Nei, jeg vil ikke si at jeg har et særlig glamørst syn på samlivet.
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du et glamorøst syn på samlivet?Nei. Har bena godt plantet på jorda i denne forbindelsen. Forventet ikke noe veldig føler jeg...Er nyseparert.
![]() |
#26 |
Ord deler & data akrobat
Medlem siden: May 2007
![]() |
Enig her. Det kommer ALDRI til å bli bare roser og glamour i mellom to forskjellige mennesker. En har forskjellige oppvekstmiljø osv. Men når det er sølvbryllup, da kan man i hverfall tro at det er ekte kjærlighet som har holdt en isammen |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du et glamorøst syn på samlivet?Jeg tror også at forholdet må konstant jobbes med. Vi er forskjellige når man blir sammen, og fortsetter med å være det også. Er jo ikke sammen 24 timer i døgnet, så klart vi utvikler oss og forandrer oss i løpet av livet. Men det betyr ikke at det er noe galt i å velge å gå hver sin vei hvis man finner ut at man ikke passer sammen. Det trenger ikke nødvendigvis være svik som f.eks utroskap som er det eneste "lovlige" grunnen til å reise fra hverandre. Jeg tror ikke jeg kunne leve sammen med noen som hadde hatt helt forskjellig livsyn eller grunnlggende meninger enn meg når det gjelder ting jeg mener er riktig å lære ungene. Som f.eks tro, rasisme og moral og etikk.
![]() |
#28 |
Bare sær
![]() Sv: Har du et glamorøst syn på samlivet?Hmmm... det er noe som ikke stemmer her.
![]() |
#29 |
Ord deler & data akrobat
Medlem siden: May 2007
![]() |
Jeg trur alle har store forhåpninger når de får sitt første forhold, men når(eller hvis) det går galt, så får en litt mer nyansert syn på å ha et forhold. Fordi om jeg er i mitt andre forhold, så betyr ikke det at jeg ikke tar dette forholdet alvorlig, men at jeg vet at livet har flere farger en bare rosa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Mother of Dragons
|
Jeg tolker ikke utsagnene i denne tråden noe som helst i den retningen. At man ikke har et glamorøst syn på samlivet sier jo bare at man synes noe annet en glam og romantikk er viktig, ikke noe om hvor langt man selv kan strekke seg uten at forholdet ryker.
![]() |
#31 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Har du et glamorøst syn på samlivet?Jeg krever ikke mye men jeg forlanger samarbeid med barna. Vi har hatt våre runder etter at vi fikk barn og vi har bodd litt fra hverandre i fjor for jeg følte meg som en hushjelp og var skikkelig sliten. Barna er jo ikke bare min oppgave! Vi har gått et halvt år til familierådgivning, noe som hjalp oss begge utolig mye.
![]() |
#32 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Har du et glamorøst syn på samlivet?Når jeg tenker på "glamorøst" er det nødvendigvis ikke blomster og diamanter jeg tenker på, men at mann er lykkelig i forholdet til enhver tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Har du et glamorøst syn på samlivet?Tja. Nei. Ikke slik du fremstiller det, konemor. Jeg har aldri trodd det vil bli lett, og det er det heller ikke. Det jeg har, og som jeg verdsetter veldig høyt, er en klippetro på at jeg er sammen med mannen i mitt liv. Jeg kommer aldri til å bli mer forelsket i noen enn jeg var da jeg traff ham, og hvis jeg ikke får det til med ham, får jeg det ikke til med noen. Det er et ganske godt incentiv for ikke å løfte diskusjoner og krangler opp på et eksistensielt nivå.
![]() |
#34 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Jeg også. Jeg får spader av kliss. Hadde min mann overrasket meg med roseblader på senga og stearinlys over hele huset, hadde jeg først tenkt på brannfaren og så hadde jeg fått latterkrampe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Det kan hende vi vet det MEGET godt, feks. innenfor familie og kanskje oss selv også? Hva vet du om hva VI vet og ikke vet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Har du et glamorøst syn på samlivet?Jeg vet ikke helt, jeg. Jeg kan også tenke generelt at "folk" stiller for høye krav og gir opp "for lett". Samtidig kjenner jeg ikke et eneste par som har gjort det.
![]() |
#37 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Har du et glamorøst syn på samlivet?Eg har et ønske om å se og bli sett. Å sjå at mannen treng avlastning i ein periode, og få det att i ein annan periode. At vi avhjelper kvarandre på heimebane når det trengs. Og at ein i gode periodat i livet kan ha det bra i lag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Ser lyst på livet
|
Samtidig så tenker jeg at den andre parten i et forhold kan jo ikke alltid se at den ene parten er utslitt. Begge har jo på en måte et ansvar for å si ifra at nå begynner det å slite på meg. Dersom den parten som da får beskjed ikke tar det til etterretning og justerer livet sitt, så kan det føre til samlivsbrudd, tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
flisespikker
|
![]() Sv: Har du et glamorøst syn på samlivet?Jeg ville aldri si om noen konkrete andre at de har gått for lett fra hverandre - samme hvor godt man kjenner noen, så vet man ikke det.
![]() |
#40 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Har du et glamorøst syn på samlivet?Jeg skal være voksen nok til å innrømme at det i perioder har vært ganske mange hverdager. Men over tid har vi lært oss at det er sånn livet er - så er det om å gjøre å vise litt godhet i hverdagen. Om det dreier seg om en overraskende bukett med markblomster som gutta mine har plukket sammen, eller en god samtale over middagsbordet.
![]() |
|
|