|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Har du et glamorøst syn på samlivet?Har lest noen tråder (på andre forum) om at enkelte ikke er fornøyd i sitt ekteskap/samboerskap. Den andre parten er gjerne "slik eller slik" og så vurderes skilsmisse el.l. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du et glamorøst syn på samlivet?Tja, hva jeg legger i onde dager. Vi har i hvertfall hatt nok av de. Når Nicholas døde f.eks. Da vokste jeg og mannen faktisk nærmere hverandre enn vi var før. Har hørt om andre som ikke klarer å fortsette sammen når man mister et barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Pauset
Hvor: In Town!
![]() Sv: Har du et glamorøst syn på samlivet?Jeg har ikke det. Men jeg tror min eks hadde det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Har du et glamorøst syn på samlivet?Jeg er så uglamorøs som det går an å bli. Klart: jeg liker blomster og oppmerksomhet, men det som ligger til grunn for et godt samliv er respekt. Og et klyp i rumpa og litt klinings da
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Har du et glamorøst syn på samlivet?Jepp. Forventer frokost på sengen, stadige gavekort på massasje og spa, diamanter og silkeundertøy til hver minste anledning og sengeteppet overstrødd med roser hver kveld. Og stearinlys. MENGDER av stearinlys. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Har du et glamorøst syn på samlivet?Jeg har DEFINITIVT ikke et glamorøst syn på ekteskapet etter alt vi har vært gjennom. Jeg krever utrolig lite egentlig.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Har du et glamorøst syn på samlivet?jeg tror ikke jeg har et glamorøst syn på samlivet. Vi har vært sammen i 15 år nå i år, og det har vært opp og det har vært ned. Vi er begge bevisst på at livet er sjelden slik at man går nyforelsket hele tiden, og at man må jobbe med samlivet. Jeg tror man kommer langt med god kommunikasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Har du et glamorøst syn på samlivet?Nei det har jeg ikke, men jeg tror altfor mange har det i dag, desverre. Folk skiller seg for "ingenting" og jobber for lite med forholdet. Dessuten gifter man seg altfor fort, uten å virkelig kjenne hverandre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Helt konge
|
![]() Sv: Har du et glamorøst syn på samlivet?Jeg tror at nettopp skyhøye forventninger til samlivet og partneren er en av grunnene til at såpass mange forhold avvikles. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Har du et glamorøst syn på samlivet?
Her var det så utrolig mye bra, at jeg kan bare signere. Samt tilføye: dampende het elskov ved en hver anlednig, koselige små "jeg elsker deg"-lapper i matpakken (som han lager til meg hver morgen), hyppige kjæresteturer til romantiske steder som Paris og Venezia og til slutt: blomster, gull og glitter hver fredag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Har du et glamorøst syn på samlivet?Jeg tror neppe noen vil svare at de har et glamorøst syn på ekteskap og liknende samliv. Flere vil vel heller si at det kanskje ikke ble helt som planlagt/forespeilet.
![]() |
#12 |
Til tider hjulbeint
|
![]() Sv: Har du et glamorøst syn på samlivet?Jeg forventet i grunn ikke mer enn at mannen skulle bidra med sin del av jobb og hus og å ikke gå bak ryggen på meg gjentatte ganger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Har du et glamorøst syn på samlivet?Jeg har så mye og si, men får ikke ut ordene.
![]() |
#14 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Har du et glamorøst syn på samlivet?Nei, jeg vil ikke påstå at jeg har et glamorøst forhold til samlivet. Jeg har krav, til både meg selv, mannen min og måten vi behandler hverandre på, men jeg forventer meg ikke gull, grønne skoger og superromantikk hver eneste dag. Men en blomsterkvast i ny og ne gjør mye for humøret, gitt.
![]() |
#15 |
Leser
|
![]() Sv: Har du et glamorøst syn på samlivet?Jeg er anti-romantikken i egen person. Jeg er generelt sett veldig lite romantisk.
![]() |
#16 |
flisespikker
|
![]() Sv: Har du et glamorøst syn på samlivet?Glamorøst vil jeg absolutt ikke si. De fleste tingene som typisk nevnes opp i mer eller mindre alvorlig mente "krav"-lister er ting jeg klarer meg fint uten. Samtidig stiller jeg temmelig høye personlige krav på andre områder, og det er fint få mennesker jeg kunne tenke meg å dele livet mitt med. Men dette er mer "krav" til hva slags menneske jeg vil leve sammen med, ikke krav til hva han skal gjøre i det daglige. Jeg ville ikke orke å leve sammen med noen som ikke var romslig og unnet meg å ha det bra og gjøre som jeg ville, men jeg klarer meg helt fint uten blomster og komplimenter, liksom.
![]() |
#17 |
WF: BNBE
![]() Sv: Har du et glamorøst syn på samlivet?Jeg tror i hvert fall ikke min kjære har det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Helt konge
|
![]() Sv: Har du et glamorøst syn på samlivet?
Det er et symptom på kjærlighet og ekte vennskap. Det er rørende.
Jeg tror at det ofte er i denne typen "hverdagsglamour" at vi finner styrke til å til å fortsette forholdet. Det kan ligge enormt mye omsorg i det å tilberede et måltid til den man er glad i, eller å la partneren få mulighet til et par ekstra timers søvn. Det er disse små, men viktige tingene som for meg kan gjøre forskjell på en vanlig og en ekstra fin dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du et glamorøst syn på samlivet?Nei det tror jeg ikke. Men en md unna bryllupet er vi som nyforelska igjen. Har en tro på de små tingene i hverdagen f.eks lage favorittmiddagen hans, sende ei litt uventa mld i løpet av dagen o.l......Ellers koser vi masse. Det er redningen i en ellers stressa hverdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|