|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra matbokstråden)Det er så sjelden vi er i kakeselskap, at der har jeg ingen bevisst grense verken for meg selv, poden eller andre.
|
|
|
#22 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra matbokstråden)1. Når man er i selskap, eller har selskap, eller bare feirer noe: Hvor mye kake/muffins/bolle synes du det er ok å spise? |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Peppy!
|
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra matbokstråden)2. Har du forskjellig regler for deg selv og for andre? |
|
|
|
|
|
#24 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra matbokstråden)Jeg smaker på alle kakene. Og ja, jeg er kakemons. I bursdag får ungene spise det de vil, om vi har kakekos hjemme varierer det. Jeg ser aldri hva andre spiser. jeg er for opptatt med å nyte kaken på mitt fat. Hjemme spiser jeg restene i kjøleskapet bit for bit. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra matbokstråden)Mine unger er ikke noen kakemonser, så de får spise så mye de vil hvis det først serveres noe de liker. Det blir uansett ikke snakk om enorme mengder.
|
|
|
#26 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra matbokstråden)1. Når man er i selskap, eller har selskap, eller bare feirer noe: Hvor mye kake/muffins/bolle synes du det er ok å spise?
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra matbokstråden)Jeg spiser det jeg har lyst på, hjemme eller ute. Begrenser meg selvsagt dersom det skulle være slik at det ikke er beregnet at man kan spise mye, men det er ikke vanlig i mine kretser i alle fall.
|
|
|
#28 |
|
Live and let live
|
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra matbokstråden)Det hjelper å snakke om ting. Når jeg nå tenker nærmere etter, så er det stort sett ikke noe problem ute, det er bare snakk om hjemme at han er litt mindre usjenert, og en plass til, hos et familiemedlem som serverer mye kaker, og det er et poeng for henne at alle spiser masse, og til det er tomt. (Det er vel stort sett der vi spiser kaker utenom bursdagsselskap til venner, og der har han egentlig roen når jeg tenker meg om. ) Noen ganger, så bare roter ting seg til i hodet og virker større enn de egentlig er. Konklusjonen min får vel egentlig bare bli at vi må se det an, og være obs i det ene besøket, og sette grensen hjemme ved når vi andre er mettet.
|
|
|
#29 |
|
|
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra matbokstråden)Jeg spiser lite, sjelden mer enn et stykke. Jeg er generelt ikke glad i å spise. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra matbokstråden)1. Når man er i selskap, eller har selskap, eller bare feirer noe: Hvor mye kake/muffins/bolle synes du det er ok å spise? |
|
|
|
|
|
#31 |
|
kamerat
|
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra matbokstråden)Denne tråden får meg bare til å angre på at jeg ikke spiste mer kake i lunsjen i dag.
|
|
|
#32 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra matbokstråden)Hvordan ble dette en avsporing fra matbokstråden? |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra matbokstråden)]1. Når man er i selskap, eller har selskap, eller bare feirer noe: Hvor mye kake/muffins/bolle synes du det er ok å spise? |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra matbokstråden)Antakelig heller den tråden som er en avrporing av den tråden du tenker på, nemlig den om STORE matbokser, gir STORE matpakker, mer mat enn nødnvendign, og bør man begrense det?
|
|
|
#35 |
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra matbokstråden)Jeg stoppet eldste etter elleve kakestykker en gang. |
|
|
|
#37 |
|
|
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra matbokstråden)Det er forresten ett tilfelle hvor jeg alltid tenker over hvor mye andre spiser av kake, og det er når det er meg som skal stå for kakene. Jeg pleier vanligvis å overvurdere da |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra matbokstråden)
Sikker på at du leser rett tråd?
|
|
|
|
#39 |
|
This is normal!
|
Jeg gjør det ikke så ofte altså.
|
|
|
|
#40 |
|
Textrovert
|
Uff, det var kanskje slemt å oute deg på denne måten.
|
![]() |
|
|