Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lavkarbo og hodepine?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-10, 18:29   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo og hodepine?

Det går jo an å ta det litt gradvis også. Noen liker best å gå cold turkey og ta alt på en gang, mens andre vil helst ta det over en litt lengre og mer behagelig periode. Går jo fint det og, som regel.

Gammel 06-11-10, 18:31   #22
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OK, her er greia. Jeg følger en diett som jeg i sin tid fikk anbefalt av Miss Norway. Det er meget mulig den er ketogen, for de to første ukene (eller lenger hvis man vil og orker) er det ikke antydning til brød, pasta, poteter, frukt eller melk. Deretter skal det innføres karbohydrater i mindre grad.

Jeg jukser med dietten på noen områder: jeg spiser gulrøtter, selv om det er nei-mat de to første ukene, og jeg drikker kaffe, som heller ikke er lov i samme periode. Jeg har også ved noen anledninger hatt melk eller smør i maten. Utover det spiser jeg masse grønnsaker, egg, mager/lett ost, mager skinke, kylling,samt en del rødt kjøtt og fisk. Og dessuten en del nøtter.

Er jeg på rett spor ernæringsmessig da? Vekten raser, så dietten virker åpenbart, men hodepinen vil jeg helst jobbe for å bli kvitt. Den er ikke uutholdelig på noe vis, men ubehagelig er den jo unektelig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 18:34   #23
Albertine
Passiv

Standard

Du er nok ganske sikkert i ketose med det kostholdet. Klarer du å opprettholde dette vil det nok gjøre underverker med vekta, ketose har den effekten. Er det Atkins du følger? Det høres veldig Atkins ut, nemlig. Skal du legge til en og en matvare etterhvert?

Som sagt, det beste du kan gjøre er å drikke masse, masse vann.

Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 18:35   #24
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken diett er dette? :nysgjerrig:

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 18:35   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det høres ikke så Atkins ut med melkefritt og magert? Men ellers er det ikke så ulikt, vel.

Gammel 06-11-10, 18:36   #26
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høres ut som South Beach.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 18:38   #27
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Høres ut som South Beach.

Gammel 06-11-10, 18:55   #28
Slettet bruker
Passiv

Standard

Aha. Da går du i ketogen diett, ja. Det stemmer bra med at vekten stuper også. Dersom hodepinen ikke gir seg så tyder det på at du stadig vipper ut og inn av ketosen, så da kan du kutte gulrøttene og se om ikke det fikser saken.

Du tar det du skal av kosttilskudd og sånn?

Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 18:56   #29
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er en såpass ekstrem løsning at den bør brukes der behovet er så stort at det forsvarer innsatsen. Ellers er det fort gjort å ende med CDs spesialvariant med spis så mye fett du vil, drikk vin og kos deg - men spis litt sjokolade likevel-dietten.

Kan jeg drikke vin?

Gammel 06-11-10, 19:02   #30
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jada, dette er Candy-dietten, som er veldig effektiv på humøret, så fremt man ikke blir sur av faktisk ikke å gå ned i vekt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 19:05   #31
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jada, dette er Candy-dietten, som er veldig effektiv på humøret, så fremt man ikke blir sur av faktisk ikke å gå ned i vekt.

På CD sin diett som er helt spesialkomponert så er vin helt lov.

Men sånn ellers - det er nesten ikke karbohydrater i vin. Ikke tåler du mer enn maks ett glass før du er sørpe full heller - kroppen reagerer helt annerledes på alkohol om man er i ketose.

Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 19:06   #32
Slettet bruker
Passiv

Standard

Når jeg tenker over det så er det strengt tatt CD-dietten jeg følger selv for tiden. Men uten alt fettet da. Man går faktisk ned på den også altså. Men ikke så fort.

Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 19:08   #33
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm, denne må sjekkes ut. Siden jeg tåler melk så dårlig har jeg hatt litt problemer med å finne et lavkarbokosthold som funker. Er det en slankekur, eller en varig kostholdsendring? Hvor finner jeg gode kilder til å finne ut mer?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 19:19   #34
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er nesten likt som Harriets "hvordan legge på seg kun 10-12 kilo i et ekstremt stillesittende svangerskapsdietten" og jeg må si jeg stortrives med den. Dog kunne det vært mer vin, da. Jeg er på den moderate linjen der havregrøt, grovbrød, kaffe og frukt er en del av bildet, men det funker. Og ikke noe lett ost. Jeg merker også hodepine som bivirkning dersom jeg har skeiet ut, og det er faktisk en motivator til å la være.

Masse vann, ja!

Gammel 06-11-10, 19:50   #35
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mener du ketogent kosthold? Isåfall - ja.
Vanlig lavkarbo hvor du ikke går i ketose - nei.

Hvis du går i ketose så skal hodepinen gi seg etter en dag etter to, kanskje tre. Pass på å drikke nok.

Det er noen som får hodepine av å gå over til ordinært lavkarbokosthold også, det er ikke kun forbeholdt ketose. Men det er veldig normalt i noen dager i begynnelsen av ketogent kosthold. Jeg slet i ca. 2 uker, noe lenger med svimmelhet enn hodepine. Å trene hardt er heller ikke noe sjakktrekk i begynnelsen, jeg fikk synsforstyrrelser en gang jeg gjorde det.

Når det gjelder hodepinen har jeg som nevnt hørt fra både legen og lest andre steder at magnesium er tingen.

Gammel 06-11-10, 20:41   #36
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men sånn ellers - det er nesten ikke karbohydrater i vin.

Tuller du? Jeg trenger ikke ha dårlig samvittighet for at jeg drakk rødvin både i går og i dag altså?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 22:50   #37
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

OK, her er greia. Jeg følger en diett som jeg i sin tid fikk anbefalt av Miss Norway. Det er meget mulig den er ketogen, for de to første ukene (eller lenger hvis man vil og orker) er det ikke antydning til brød, pasta, poteter, frukt eller melk. Deretter skal det innføres karbohydrater i mindre grad.

DISCLAIMER! Jeg anbefaler aldri noen dietter for alle, gud og hvermann, befolkningen flest og fandens oldemor!

Bare for å ha sagt det. I tilfelle noen leser tråden sånn. Jeg kan godt i enkelttråder anbefale metoder til personer der og da basert på opplysninger i tråden, men det betyr ikke at alle det er noe som funker for alle. Og South Beach passer definitivt IKKE til alle. Men for dem som dette passer for er den effektiv og god. Det som er beskrevet her er induksjonsfasen eller fase 1, og den er superstreng. Det er ketosekost, dvs null i karbohydrater, lite fett, ingen alkohol eller koffein, men mye grønnsaker og rene proteiner. Sånn kan bare HollywoodDollyer leve i lengden, og det er da heller ikke meningen - fase 1 varer kun i 14 dager, og da har man fått en flott kickstart til fase 2 som er et mer regulært lavkarbokosthold; ikke ulikt Lindberg o.l.

(Folk med mye overvekt KAN utvide fase 1 i noen uker, men det er egentlig ikke å anbefale; faren for sprekk er STOR! Men farlig er det ikke, så lenge man har mye å ta av.)

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-10, 22:56   #38
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

DISCLAIMER! Jeg anbefaler aldri noen dietter for alle, gud og hvermann, befolkningen flest og fandens oldemor!

Min feil. Beklager. Miss Norway nevnte en diett. Jeg spurte henne hva den het. Hun svarte.

Gammel 06-11-10, 23:31   #39
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

He he, slapp av, det var ikke ment rettet til deg - men jeg måtte bare presisere at det er forskjell på personlige råd og generelle råd. I og med at noen vekter sånt fra oss helsepersonell litt mer enn andre forumråd.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 20:48   #40
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Jeg kan for øvrig rapportere om at jeg ikke har hatt fnugg av hodepine i dag.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.