|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo og hodepine?Det går jo an å ta det litt gradvis også. Noen liker best å gå cold turkey og ta alt på en gang, mens andre vil helst ta det over en litt lengre og mer behagelig periode. Går jo fint det og, som regel.
|
|
|
#22 |
|
Bedreviter
|
Sv: Lavkarbo og hodepine?OK, her er greia. Jeg følger en diett som jeg i sin tid fikk anbefalt av Miss Norway. Det er meget mulig den er ketogen, for de to første ukene (eller lenger hvis man vil og orker) er det ikke antydning til brød, pasta, poteter, frukt eller melk. Deretter skal det innføres karbohydrater i mindre grad. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Passiv
|
Sv: Lavkarbo og hodepine?Du er nok ganske sikkert i ketose med det kostholdet. Klarer du å opprettholde dette vil det nok gjøre underverker med vekta, ketose har den effekten. |
|
|
|
#25 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Lavkarbo og hodepine?Det høres ikke så Atkins ut med melkefritt og magert? Men ellers er det ikke så ulikt, vel.
|
|
|
#26 |
|
Bare sær
Sv: Lavkarbo og hodepine?Høres ut som South Beach.
|
|
|
#28 |
|
Passiv
|
Sv: Lavkarbo og hodepine?Aha. Da går du i ketogen diett, ja. Det stemmer bra med at vekten stuper også. Dersom hodepinen ikke gir seg så tyder det på at du stadig vipper ut og inn av ketosen, så da kan du kutte gulrøttene og se om ikke det fikser saken. |
|
|
|
#29 |
|
Bedreviter
|
Sv: Lavkarbo og hodepine?
Kan jeg drikke vin? |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Lavkarbo og hodepine?Jada, dette er Candy-dietten, som er veldig effektiv på humøret, så fremt man ikke blir sur av faktisk ikke å gå ned i vekt.
|
|
|
#31 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#32 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#33 |
|
Glamorøs
|
Sv: Lavkarbo og hodepine?Hm, denne må sjekkes ut. Siden jeg tåler melk så dårlig har jeg hatt litt problemer med å finne et lavkarbokosthold som funker. Er det en slankekur, eller en varig kostholdsendring? Hvor finner jeg gode kilder til å finne ut mer?
|
|
|
#34 |
|
Epikur
|
Sv: Lavkarbo og hodepine?Dette er nesten likt som Harriets "hvordan legge på seg kun 10-12 kilo i et ekstremt stillesittende svangerskapsdietten" og jeg må si jeg stortrives med den. Dog kunne det vært mer vin, da. Jeg er på den moderate linjen der havregrøt, grovbrød, kaffe og frukt er en del av bildet, men det funker. Og ikke noe lett ost.
|
|
|
#35 |
|
Ekvilist
|
Det er noen som får hodepine av å gå over til ordinært lavkarbokosthold også, det er ikke kun forbeholdt ketose. Men det er veldig normalt i noen dager i begynnelsen av ketogent kosthold. Jeg slet i ca. 2 uker, noe lenger med svimmelhet enn hodepine. Å trene hardt er heller ikke noe sjakktrekk i begynnelsen, jeg fikk synsforstyrrelser en gang jeg gjorde det.
|
|
|
#36 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Tuller du? Jeg trenger ikke ha dårlig samvittighet for at jeg drakk rødvin både i går og i dag altså? |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Kidding, right?
|
|
|
|
|
#38 |
|
Bedreviter
|
Min feil. Beklager. Miss Norway nevnte en diett. Jeg spurte henne hva den het. Hun svarte. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Lavkarbo og hodepine?He he, slapp av, det var ikke ment rettet til deg - men jeg måtte bare presisere at det er forskjell på personlige råd og generelle råd. I og med at noen vekter sånt fra oss helsepersonell litt mer enn andre forumråd.
|
|
![]() |
|
|