Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du benyttet deg av å leie klær til barna?
Ja, genialt da gitt. 4 2,15%
Nei, ikke i det hele tatt. 180 96,77%
Annet (Spesifiser) 0 0%
Oisann, en for mye. Snart sommer. 4 2,15%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-13, 13:00   #361
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg er glad jeg bare har ett barn når jeg leser om systemene deres, jeg er ekstremt lite strukturert.

Me too, holdt jeg på å si. Jeg har to barn da. En jente og en gutt, så det er ikke så mye jeg tar vare på til bruk for minstemann. 9-åringen sliter ut det meste av sitt tøy, så det går i søpla etter endt bruk stort sett, penklær går til yngre kusine. Alt av lillebror sitt tøy går til yngre fetter. Deilig på bli kvitt ting synes jeg.

Gammel 04-04-13, 13:04   #362
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har også slikt arvesysem i boden. Ikke fullt så strukturert, riktignok. Jeg har to gutter med tre års mellomrom og de er født på samme årstid. Lillebror arver all ull som ikke er hull på, truser, gensere og bukser samt brukbart yttertøy. Sko får han alltid helt nytt av, jeg liker ikke å arve sko. Men det er noen kasser å ha liggende, for han eldste er vært lang og han yngste er mer gjennomsnittlig så jeg lagrer nok klærene i 4 år før de tas i bruk. Alt blir ikke brukt ser jeg også, de har ulike preferanser til hvilken klestype de liker, bl.a.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 13:37   #363
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

til og med jeg tenker det samme som deg.

Tror vi er mangen i den gaten.

Gammel 04-04-13, 13:38   #364
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Tenker du det samme som meg?

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

til og med jeg tenker det samme som deg.

Tror vi er mangen i den gaten.

Jeg tenker at hinting bedriver man på rommet sitt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 13:59   #365
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med Mave. Jeg synes det er alt for tynt grunnlag å angripe en ny bruker på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 14:08   #366
Amuseme
SLurP.......

Amuseme sin avatar

Medlem siden: Apr 2013
Amuseme har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, ikke sant? I tillegg kommer all frakten av disse pakkene hit og dit.

Amuseme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 14:19   #367
Amuseme
SLurP.......

Amuseme sin avatar

Medlem siden: Apr 2013
Amuseme har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Slik gjør jeg/vi det også, bare at jeg ikke har sortert på kjønn. Funker helt supert.

Høres ut som dere har full kontroll på klærne og det er beundringsverdig.
Jeg har kun noen umerkede kasser og en del uteklær hengende på knagger i kjelleren. Synes det tar mye tid å gå igjennom for å finne ut hva som kan brukes eller leveres videre. Det meste er nok for lite, så det blir å kaste det som er slitt ut. Ikke alltid like kjekt å gi vekk klær som er sånn noenlunde istand heller. Tar systemet mye plass?

Amuseme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 16:22   #368
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke dette konseptet er laget av vond vilje, men uten mye kunnskap om veldedighet, markedskrefter og salg, samt en dose naivitet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 16:56   #369
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tror ikke dette konseptet er laget av vond vilje, men uten mye kunnskap om veldedighet, markedskrefter og salg, samt en dose naivitet.

Helt enig. Og det kjennetegner flere småselskaper jeg har sett starte opp, slite en stund og så gå dukken. Det er altfor sjelden at man faktisk tar seg tid til å lage en skikkelig forretningsplan, undersøke markedet og finne ut om konseptet man har tenkt å sette i til livs faktisk er liv laga.

Gammel 04-04-13, 17:46   #370
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Jeg ville kanskje betalt for et slikt system om bhg hadde vasket dressen/klærne når det trengtes, alltid sørget for tørre klær og lappet/evt erstattet dressen hvis det kom hull. Altså full service mtp yttertøy i bhg. Et slikt system hadde vært verdt noen kroner *lei-av-å-vaske-sølete-yttertøy-hver-dag*.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 17:52   #371
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vind, her.

Jeg ville kanskje betalt for et slikt system om bhg hadde vasket dressen/klærne når det trengtes, alltid sørget for tørre klær og lappet/evt erstattet dressen hvis det kom hull. Altså full service mtp yttertøy i bhg. Et slikt system hadde vært verdt noen kroner *lei-av-å-vaske-sølete-yttertøy-hver-dag*.

Det håper jeg aldri skjer. Vi som jobber i barnehagen har sannelig mye bedre ting å foreta oss enn å vaske og lappe kjeledresser.

Gammel 04-04-13, 18:20   #372
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi på småbarnsavdelingene kunne gjort det, det er mye dødtid når ungene sover.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 18:51   #373
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Det håper jeg aldri skjer. Vi som jobber i barnehagen har sannelig mye bedre ting å foreta oss enn å vaske og lappe kjeledresser.

Ah, men det skulle jo ikke være de ansatte i bhg som gjorde det, men et innleid firma, eller noe sånt.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 18:53   #374
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Ah, men det skulle jo ikke være de ansatte i bhg som gjorde det, men et innleid firma, eller noe sånt.

Ja, nesten som på sykehus, at det kom en diger bunke med rent tøy fra vaskeriet. Det kunne ha vært noe.

Gammel 04-04-13, 19:33   #375
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du skulle vært temmelig velstående for å kunne betale faktisk pris for en slik tjeneste, er jeg redd.

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Det måtte jo være egne folk til å gjøre det. Enten ufaglærte assistenter (veldig stor barnehage) eller et firma som hadde det som tjeneste.

Og det er grunnen til at en slik tjeneste ville være for kostbar for målgruppen: småbarnsforeldre.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 19:38   #376
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så en gang en film om en dansk barnehage som tilbød både klesvask og varmmatlevering til de travle foreldrene. Det var ikke gratis, nei. Men det så unektelig ganske deilig ut å kunne hente barn i barnehagen, få med seg pent brettede bunker med rent tøy, og en sunn og god middag før man reiste hjem.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 04-04-13 kl 21:24.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 12:36   #377
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er jeg blind, eller har de nå fjernet alle kommentarer? Høh.

Gammel 05-04-13, 12:38   #378
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det har de jammen.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 12:38   #379
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Er jeg blind, eller har de nå fjernet alle kommentarer? Høh.

Slettet alle komentarene og går ikke lenger ann å skrive på veggen.

Gammel 05-04-13, 12:43   #380
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Slettet alle komentarene og går ikke lenger ann å skrive på veggen.

Jeg la merke til det i går. Det gjør ikke at de fremstår mer profesjonelle, akkurat.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:47.