Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du benyttet deg av å leie klær til barna?
Ja, genialt da gitt. 4 2,15%
Nei, ikke i det hele tatt. 180 96,77%
Annet (Spesifiser) 0 0%
Oisann, en for mye. Snart sommer. 4 2,15%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-13, 17:03   #321
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Lynsjemobb er helt klart å ta i. Men det var en del repetisjoner av kritikken inne på FB nå. Det blir litt voldsomt.

Her inne synes iallefall jeg også at tonen er grei. Iallfall i mine ører.

Gammel 03-04-13, 17:45   #322
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at når vilkårene endrer seg for hver gang samme spørsmål blir stilt, da minner det om svindel.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 18:21   #323
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er vel der fortjenesten ligger. Siden de har jobbet i barnehage vet de selvsagt at mange av klærne vil bli ødelagt eller borte, og leietaker må erstatte. Jeg syns også greia med at det må leveres tilbake i samme stand er fishy. Hvem avgjør om noe er normalt slitt eller for slitt?

Jepp. Og det er det som gjør det utrolig spekulativt. Den reelle prisen for varene kan bli veldig mye høyere enn det ville vært å kjøpt en litt dyrere dress i utgangspunktet. Og den får man også beholde, man kan velge reparere osv.

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

De burde rett og slett selge pakkene.

mvh orakelet/pøblis

De burde selge pakkene med nedbetalingsplan. Da hadde de nok kunnet fått et publikum.

Sist redigert av Joika : 03-04-13 kl 18:31.
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 18:30   #324
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare regner litt på hva jeg har nå jeg:

Vår- og sommerkolleksjon:
- Vårdress/sett Jeg har HH-bukse og Ticketjakke til kr 1200kr til sammen
- Fleecedress/sett Vi har fra HM. Kostet vel 200-300 kr
- Vårlue Vi har kjøpt Pierre Robert til ca 150 kr
- Regnvotter Bruker ikke dette, men de koster vel ikke mer enn 150 kr på HM
- Regntøy Vi bruker ikke regntøy, vi bruker pustende vanntett yttertøy, dvs Ticketjakken og HH-buksen som tidligere nevnt. Ser også at klærne de selger som vårdress/sett og regnsett har samme vannsøyle, 8000mm. Hva er vitsen med det?? Ikke er 8000 mm vanntett heller, alt fra 10 000 mm regnes om vanntett.
- Støvler Vi har Viking. Kostet 350 kr på XXL.

2150 kr blir dette til sammen. Og da eier jeg klærene..... Man kommer nok ganske mye bedre ut av det om man skal kjøpe en vinterpakke...Edit: Er det jeg som er stokk dum... Får man både vinter og sommerklær samtidig?

Og hva betyr dette?

Detaljer

Beløpet kr 250,- gjelder leie pr. mnd i et halvt år.
Leiebeløp etter 6 mnd er kr 350,- pr mnd.
Bindingstid min. 12 mnd.

Hva er vitsen med å betale 250 de første seks månedene når man uansett må binde seg et år?

Sist redigert av Joika : 03-04-13 kl 19:13.
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 19:49   #325
Amuseme
SLurP.......

Amuseme sin avatar

Medlem siden: Apr 2013
Amuseme har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

- Regntøy Vi bruker ikke regntøy, vi bruker pustende vanntett yttertøy, dvs Ticketjakken og HH-buksen som tidligere nevnt. Ser også at klærne de selger som vårdress/sett og regnsett har samme vannsøyle, 8000mm. Hva er vitsen med det?? Ikke er 8000 mm vanntett heller, alt fra 10 000 mm regnes om vanntett.

2150 kr blir dette til sammen. Og da eier jeg klærene..... Man kommer nok ganske mye bedre ut av det om man skal kjøpe en vinterpakke...Edit: Er det jeg som er stokk dum... Får man både vinter og sommerklær samtidig?

Og hva betyr dette?

Detaljer

Bindingstid min. 12 mnd.

Hva er vitsen med å betale 250 de første seks månedene når man uansett må binde seg et år?

kr 250 x 6 = 1500 + 350 x 6 = 2100 / 12 = 300 i snitt pr måned.

Amuseme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 20:38   #326
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

250 er visst introduksjonstilbud.

Gammel 03-04-13, 20:46   #327
Amuseme
SLurP.......

Amuseme sin avatar

Standard

Hei Joika,

Fikk du regnet sammen vinterpakken også? evt hvilke sum kom du frem til her.
Du mangler vel noen vintersko, vinterdress, vinterlue, ullsokker, ullsett, hals, pris på regntøysettet i regnestykket ditt.
Første året blir vel en sånn leiepakke kr 3600 om jeg ikke er helt på tur?

Edit: Var kjapt inne og sjekket introduksjonstilbudet. Kan det stemme at denne er på 14 deler? Anyone?

Sist redigert av Amuseme : 03-04-13 kl 20:57.
Gammel 03-04-13, 21:12   #328
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Og hva betyr dette?

Detaljer

Bindingstid min. 12 mnd.

Jeg forstår det sånn at man betaler 350,- hver måned hele året (foruten om introduksjonsprisen (the lore) og får vinterpakken på høsten og vårpakken på våren (med en returlapp).

Jeg tenkte også først at det ikke er en dårlig pris på alt som er med helt til noen her påpekte at jeg ved periodens slutt ikke eier noenting. Det er som å kjøpe det uten å få lov å beholde det. Da er ikke prisen så gunstig lenger. Hvis de skal leie ut klær ville det gitt mer mening at de leide ut det tøyet som ser greit ut flere ganger. Da kunne man også ha sendt inn tøy underveis når ungene vokser utav det og fått tilsendt nytt. De kunne ha reparert dresser osv. Det ville blitt mer praktisk, mer miljøvennlig og antakelig billigere for forbrukeren!

Gammel 03-04-13, 21:14   #329
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Vinterlue 200
Vårlue 100
Ullsett 200
Ulldress 250
Fleecedress 200
Parkdress 1000
Vinterdress 1500
Regntøy 500
Sherox 300
Sokker 100
Støvler 200
Buff 100
Vintervott 200
Vårvott 200

Dette er da 5050kr. Får man 30% avslag er man nede i 3535kr.

Det meste av dette kan brukes på minst et barn til, man kan selge dette eller gi det bort, så grovt sett kan man faktisk nesten dele summen på to.

Så selv om de nå kjører tilbud så er det ikke noe billigere en å kjøpe det selv, så lenge man ikke kjøper alt til full pris (eller de dyreste merkene). Har man i tillegg flere barn lønner det seg uansett og kjøpe dette i stedet for å leie.

Gammel 03-04-13, 22:01   #330
Amuseme
SLurP.......

Amuseme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Vinterlue 200
Vårlue 100
Ullsett 200
Ulldress 250
Fleecedress 200
Parkdress 1000
Vinterdress 1500
Regntøy 500
Sherox 300
Sokker 100
Støvler 200
Buff 100
Vintervott 200
Vårvott 200

Dette er da 5050kr. Får man 30% avslag er man nede i 3535kr.

Det meste av dette kan brukes på minst et barn til, man kan selge dette eller gi det bort, så grovt sett kan man faktisk nesten dele summen på to.

Så selv om de nå kjører tilbud så er det ikke noe billigere en å kjøpe det selv, så lenge man ikke kjøper alt til full pris (eller de dyreste merkene). Har man i tillegg flere barn lønner det seg uansett og kjøpe dette i stedet for å leie.

Hei Miley,

Det er vel ofte slik med alt. Kjøpe ligger alltid hakket foran. Selv om leasing har blitt mye gunstigere med årene?

Var det sånn ca priser du baserte deg på og var det salgsprosenter rundt omkring du tenkte med de 30% i avslag?
Mikk-Line har i alle fall jeg gode erfaringer med.

Gammel 03-04-13, 22:05   #331
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 22:06   #332
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Tenker du det samme som meg?

Gammel 03-04-13, 22:09   #333
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 22:12   #334
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gammel 03-04-13, 22:16   #335
m|nken

Medlem siden: Sep 2006
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 22:16   #336
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Gammel 03-04-13, 22:17   #337
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amuseme, her.

Selv om leasing har blitt mye gunstigere med årene?

Jeg har aldri hørt om leasing av klær, så vet ikke hvor lite gunstig det var før? Hvem andre har tilbudt dette tidligere?

Jeg tenker at å leie hus eller bil ikke akkurat kan sammenliknes. Det er et faktum at det lønner seg å eie sitt eget hjem, men også et faktum at ikke alle har økonomiske muligheter. Det er vel ikke så langt unna at man er litt "annenrangs" i Norge dersom man er over etableringsalder og ikke eier hjemmet sitt heller.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 22:28   #338
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper nesten alltid på salg. Passer på når det er salg på P.o.P, feks, og rasker med meg yttertøy til hele bunten. Jeg vet jo stort sett hva slags størrelse de har neste sesong. I tillegg arver vi og kjøper brukt.

Jeg har de siste årene nesten bare brukt penger på klær til eldste og sko til alle, samt ett og annet ytterplagg. Resten arves eller kjøpes brukt. Jeg har et sinnrikt system med gjennomsiktige kasser fra IKEA merket med kjønn og størrelse. Akkurat nå er jente 152, 104 og gutt 92 i bruk. Gutt 98, Jente 110, jente 116 og jente 122 ligger på vent. Jente 128 og 134 og 146 er hos to forskjellige jenter på utlån. Gutt 80 og 86 er hos nabogutten. Jente 98 er hos nabojenta. De mindre tingene er solgt eller gitt bort, bortsett fra noen skatter som er gjemt.

Gammel 03-04-13, 22:43   #339
Amuseme
SLurP.......

Amuseme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har aldri hørt om leasing av klær, så vet ikke hvor lite gunstig det var før? Hvem andre har tilbudt dette tidligere?

Jeg tenker at å leie hus eller bil ikke akkurat kan sammenliknes. Det er et faktum at det lønner seg å eie sitt eget hjem, men også et faktum at ikke alle har økonomiske muligheter. Det er vel ikke så langt unna at man er litt "annenrangs" i Norge dersom man er over etableringsalder og ikke eier hjemmet sitt heller.

Det var nok mer på bil og bolig jeg tenkte på. Burde spesifisert bedre. Har ingen erfaringer med leasing av klær dessverre.

Gammel 03-04-13, 22:47   #340
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tenker at det uansett ikke er så lett at man bare sammenligner med de produktene man leier og tenker at man hadde kjøpt nøyaktig det samme. Det finnes jo dresser med løst for, slik at man kan bruke dem både til vinter og vår/høstdress. Og for litt større barn er det jo gjerne sånn at ytterklærne kan brukes i mer enn en sesong. Noen ganger kan den tynne dressen fra i fjor passe fint på våren, slik at man heller kjøper ny på høsten som da kan brukes også neste sesong.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:41.