|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:
Men det er ikke noe annerledes enn man gjør om ungen ikke skal ha melk eller ikke skal ha mel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
VeloppDragen
|
Aldri si aldri. Du har vel dine kjepphester for at ungene dine skal slippe å føle seg utenfor, du og?
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Leser
|
Jeg tror nok at dette har noe med graden å gjøre. Jeg ville aldri ha prøvd å erstatte noe som barnet reagerte på hvis det var snakk om få ting. Men hvis alt av mat måtte byttes ut, så hadde jeg gjort det.
![]() |
#6 |
Textrovert
|
![]() |
#7 |
Textrovert
|
![]() Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:Ja, det kan hende at det bare er uvanlig. Eller det kan ha noe med at jeg aldri i livet hadde hatt din fantasi, så jeg hadde ikke kunnet komme opp med alternativer, om jeg aldri så mye ville. Men som sagt, dette er IKKE kritikk, altså, og jeg håper virkelig ikke at du tar det slik.
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:Jaja, FK har ikke fått inn magnesiumsulfatet mitt og apoteket hadde jo bare den ene stakkarslige 1-kg-pakken jeg kjøpte her om dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:Vi har fått beskjed om at geitemelkproteiner er så like kumelkproteiner at de frarådet oss å prøve. Jeg noterer meg at du har prøvd, og så avventer vi en stund til.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:Greia er jo det at han ikke har hatt noen åpenbar stor reaksjon på kumelk, og at det har vært litt sånn på "ja-vi-kan-jo-like-godt-ta-det-bort"-nivå og kun liten reaksjon på prikktest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
En som trener
|
![]() Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:Godt å lese at det er framgang! Hvorfor skal han bade i magnesium? Kan han ikke ta tabletter? (Eller skal det virke lokalt i huden?) Dyre bad, men bra det kommer inn større kvanta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
Uten å blunke - jepp. Jeg hadde også gjort dette. Jeg hadde felt mange fortvila tårer over alt arbeidet og at jeg måtte og mest av at jeg ikke alltid fikk til, men jeg hadde uten å blunke gjort det ja.
Det vet du ikke før du står der og har en unge som elsker pølse, som nesten ikke kan spise noe som helst, og som du ved å ta noen grep kan gi noe han opplever som pølse nok. Jeg tenker du hadde laget det jeg. |
![]() |
![]() |
#13 |
Textrovert
|
Ja, det er kanskje det. :nemlgi: Jeg har sikkert bare vanskelig for å forstå hvordan noe som muligens kan ligne på pølse kan fungere som pølse. Sikkert fordi jeg selv ikke klarer å verdsette alternativer for det jeg virkelig liker. Kan jeg ikke få ånkli sjokolade, kan det være det samme, liksom. Så jeg ser det helt klart ut i fra meg selv.
![]() |
#14 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:"opplever som pølse nok" |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:m^2 - om du opplever leveringskrise med det saltet en gang til på ditt lokale FK, ta kontakt med meg, så kan jeg alltid sjekke Drammen for deg. Det er jo for teit at du skal måtte handle "Champagnebobler" til guttungen.
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:Ah - bedre og bedre. Nå har jeg funnet, og kjøpt, rent (økologisk) vaniljepulver, og kokosmel |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:Interessant avsporing, egentlig. Jeg personlig liker heller ikke erstatninger så godt, og velger heller mer kjøtt og grønt enn en riserstatning. Og kutter heller ut brød enn å spise det mest kjipe lavkarbobrødet. Mauler heller pålegg uten brød. Men jeg har kolleger med cøliaki som spiser den der kjipe lofferstatningen til for eksempel et koldtbord, selv om de ikke syns det er godt. Fordi de syns det hører med. Så der har man forskjellige preferanser.
![]() |
#20 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:m^2- hvis du finner en god oppskrift med kokosmel, så gjerne legg den ut. Jeg har prøvd etpar gang å bruke det i bakst, men får liksom den der "tygge mel"-følelsen om du skjønner...... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|