Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

De som ikke vaksinerer barna er ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-09, 22:05   #261
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Vi er bare utrolig uenige. Og det er greit. Jeg mener at barnesykdommer ikke er farlige. Vet ikke hvor mange ganger jeg skal gjenta meg selv???
Kjempe trist at dette har skjedd med venner av deg.Skjønner det er frustrerende for deg å sitte utenfor å tenke at hvis de var vaksinerete ville dette aldri skjedd. Det har du ingen garanti for at det ville vært tilfelle. Du skriver ikke hvilken sykdom din venn fikk.
Igjen,hvis man velger å ikke vaksinere må man ha et alternativ og vi bruker homeopati. Vet om mange som ikke er vaksinert som har reist verden rundt og tatt homeopati mot visse type sykdommer profelaktisk.

Jeg vil ikke oute denne historien for mye, dette er et åpent forum, men det er faktisk så enkelt som at disse barna ikke hadde blitt syke hvis de hadde vært vaksinert. Og denne forelderen har stor tro på homeopati i tillegg til at barna til tider har vært underernært pga at de er veganere.

Jeg ønsker ingen sympati fra deg i forhold til denne historien. Standpunktet ditt er med på å bidra til slike historier, og jeg synes ditt standpunkt er alt annet en greit. For å si det mildt. Se på fakta og innse at du tar forferdelig feil.

Gammel 26-02-09, 22:05   #262
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Vi er bare utrolig uenige. Og det er greit. Jeg mener at barnesykdommer ikke er farlige.

Hvordan kan du forvente å bli tatt seriøst når du bruker dette som argument. Det er klart at mange barn overlevde og overlever sykdommer som meslinger og kikhoste, men du kan da ikke påstå at det ikke er farlig når det er påvist at barn har dødd, og dør av dem fortsatt?

At du velger å ta den risikoen er nå en ting (hvor uenig jeg enn er med deg), men å bare påstå at det ikke er farlig, det blir så useriøst at jeg blir målløs.

Najade er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 22:06   #263
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Herregud, Teo, du vet da at magnetterapi kurerer all kreft!

Jeg vet i alle fall at Noni ikke kurerer det. Min slektning trodde nemlig det.

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 22:06   #264
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det innføringskurset som bla Bjørknes, Atlantis Medisinske Høgskole og NKI fjernundervisning har? Hehe, du kan ikke mye om medisin etter det der nei. Man lærer i hvert fall ikke nok på dette studiet til å ta en faglig beslutning om vaksiner.

Så bra at du sa det, så slapp jeg.

Gammel 26-02-09, 22:07   #265
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Igjen,det finnes ingen overbevisende vitenskapelige bevis for at masse-vaksinasjonen har æren for å ha eliminert en eneste barnesykdom.

Og det hevder du på hvilket grunnlag?

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 22:08   #266
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Fnatten da, du vet vel at briter er skitne og ekle og har vegg-til-vegg-teppe på badet!

Ja det har du visst rett i. Jeg glemte helt at jeg har sett fasiten på hvordan britiske hjem er på "Ekstrem rengjøring".

Guava er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 22:09   #267
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Kunne du svart på denne? Ønsker du at man avvikler vaksinasjonene i Norge, fordi det helt sikkert ikke bryter ut nye utbrudd pga høye levevilkår.

Jeg kan aldri tro at Tutta ønsker det. Ungene hennes ville jo komme i konkret fare for smitte dersom alle vi andre sluttet å vaksinere våre unger.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 22:09   #268
tutta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det innføringskurset som bla Bjørknes, Atlantis Medisinske Høgskole og NKI fjernundervisning har? Hehe, du kan ikke mye om medisin etter det der nei. Man lærer i hvert fall ikke nok på dette studiet til å ta en faglig beslutning om vaksiner.

Nei,ikke det.Dette går over 5 år.
Har et helhetslig medisinkstudie ( sikkert alternativt i dine øyne) så kan si med sikkerhet at jeg kan ta et en god faglig beslutning om å ikke vaksinere. Har gjort mye research før det endelige valget ble tatt.

Gammel 26-02-09, 22:10   #269
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tutta: hadde du syns det var greit om vi sluttet å vaksinere som sådan her i landet? At ingen vaksinerte barna sine?

Gammel 26-02-09, 22:11   #270
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Vet det,en liten skrivefeil....

Jeg trodde kanskje det. Men siden du skrev det to ganger, ble jeg i tvil.

Uansett: jeg savner noe argumentasjon som går på hvordan vaksiner er farlige, annet enn at "det er uvisst hvordan kroppen reagerer på fremmede proteiner" og dårlige studier som har blitt tilbakevist gang på gang?

Og: på hvilket grunnlag man kan avvise all forskning på hvordan vaksiner fungerer.

Kanina er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 22:11   #271
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har et helhetslig medisinkstudie ( sikkert alternativt i dine øyne) så kan si med sikkerhet at jeg kan ta et en god faglig beslutning om å ikke vaksinere. Har gjort mye research før det endelige valget ble tatt.

Sa du ikke grunnfag? Da er det jo bare trekt ut over tid, og ikke et femårig studium.

Gammel 26-02-09, 22:12   #272
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forstod jeg deg rett Tutta i at du ville gitt barna dine og deg selv kun homeopatmedisin dersom dere ble bitt av en rabiessmittet hund?

Guava er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 22:13   #273
tutta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Jeg vil ikke oute denne historien for mye, dette er et åpent forum, men det er faktisk så enkelt som at disse barna ikke hadde blitt syke hvis de hadde vært vaksinert. Og denne forelderen har stor tro på homeopati i tillegg til at barna til tider har vært underernært pga at de er veganere.

Underærnæringen har nok dessverre vært en avgjørende faktor her. Og når man er underernært har men dessverre et meget dårlig immunforvar og helse og er mere mottakelig for syksom.
Som veganer er det særs viktig at man har god kunnskap innen ernæring og vet til en hver tid at man får i seg det man skal.

Gammel 26-02-09, 22:16   #274
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Underærnæringen har nok dessverre vært en avgjørende faktor her. Og når man er underernært har men dessverre et meget dårlig immunforvar og helse og er mere mottakelig for syksom.
Som veganer er det særs viktig at man har god kunnskap innen ernæring og vet til en hver tid at man får i seg det man skal.

Eller kanskje den avgjørende faktor var at de ikke var vaksinerte og derfor ble smittet med en sykdom er så og si utryddet i Norge.

Gammel 26-02-09, 22:17   #275
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Hva da? NAN?

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 22:18   #276
tutta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Eller kanskje den avgjørende faktor var at de ikke var vaksinerte og derfor ble smittet med en sykdom er så og si utryddet i Norge.

Hvis man ser det helhetlig vil jeg si nei.
Klart det har en sammenheng mellom dårlig immunforsvar og underernæring.

Gammel 26-02-09, 22:18   #277
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Tutta: hadde du syns det var greit om vi sluttet å vaksinere som sådan her i landet? At ingen vaksinerte barna sine?

Det vil jeg også gjerne vite.

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 22:19   #278
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg mener at barnesykdommer ikke er farlige. Vet ikke hvor mange ganger jeg skal gjenta meg selv???

Disse to uttalelsene dine taler mot hverandre. Hadde du hatt så mye kunnskap om dette så hadde du vært klar over barnesykdommer er farlige. De kan i verste fall føre til at barn dør eller blir handikappet. Hvordan kan du si at barnesykdommene ikke er farlige?

Gammel 26-02-09, 22:20   #279
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Hvis man ser det helhetlig vil jeg si nei.
Klart det har en sammenheng mellom dårlig immunforsvar og underernæring.

Å ja, akkurat som at det er en klar sammenheng mellom at barn som blir vaksinert ikke smittes av alvorlige barnesykdommer?

Gammel 26-02-09, 22:20   #280
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om du har tatt homeopati eller noe slikt så står påstanden min totalt og ukorrigert, du har ingen naturfaglig utdanning. For nysgjerrighetens skyld, mener du at du vet like godt som leger hva man skal gjøre med en alvorlig syk pasient, f.eks?

Det er dessuten helt åpenbart at du ikke har gjort god kildekritikk, du kommenterer jo ikke svakheter ved artikler som hevder det motsatte av ditt syn, du bare avfeier det, og det er helt uakademisk.

Emneord
vaksinasjonskonspirasjon

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:42.