Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

De som ikke vaksinerer barna er ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-09, 21:50   #241
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...

Opprinnelig lagt inn av tutta, her.

Med sykere og sykere mener jeg øking i bl.a kreft,astma og autoimmunesykdommer. Autoimmunesykdommer kan forklarers med at kroppens eget forsvarsmekaniske ikke klarer å skille mellom kroppsvev og uheldigpåvirkning uten i fra som f.eks virus og bakterier.Konsikvensen av dette er at kroppen begynner å ødelegge seg selv.
Tenker at med bedre levevilkår burde det være motsatt.
Kan ikke bare være tilfeldigheter.

Ved f.eks meslingeepidemi kan homeopati tas profelaktisk. Så ja,jeg ville satt min lit til homeopatien.

Jeg er uenig i å vaksinere,skjønner ikke at det er å drite seg ut.

Jeg vet hva autoimmunitet er og har selv pga. kraftig infeksjon (som jeg ikke kunne bli vaksinert mot) hatt autoimmun betennelse i kroppen. At miljøfaktorer kan ha sammenheng med vekst i enkelte typer sykdommer mener jeg absolutt og det er det vel heller ingen tvil om. At vaksiner kanskje kan bidra til økt forekomst kan jeg også kanskje tro på hvis det blir dokumentert, men jeg mener at ulemper må sees i sammenheng med nytten av et legemiddel. Man kan dø av antibiotika også, men risikoen er ofte veldig mye større ved å ikke ta det. En økning i enkelte typer sykdommer kan også være en ringvirkning av vaksinering fordi man ved vaksinering i tillegg til annen moderne behandling vil bidra til at flere mennesker med dårlig immunforsvar vil vokse opp. Både vaksinering og medisinsk behandling av sykdommer er vel ikke særlig bra for menneskeheten hvis man ser det i et evolusjonistisk perspektiv, men jeg må si at jeg ikke er villig til å ofre meg selv og mine barn for at de beste genene skal bringes videre.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 21:51   #242
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må le av at det går ann å være så ignorant.
Hva vet du om hva jeg har av utdannelse?? Ingenting og det er tydelig!!

Det er jo ingenting av det du sier som tyder på at du har noe særlig naturfaglig utdanning, men jeg skal selvfølgelig gi meg på det om det er feil. Hva har du da, av statistikk, mikrobiologi og virologi feks?

Gammel 26-02-09, 21:51   #243
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle opplysninger gjelder norske forhold.

Opprinnelig lagt inn av SSB: Samfunnsspeilet nr. 3, 2003: - 100 år med redusert spedbarnsdødelighet

Betydningen av lavere smitterisiko og medisinsk utvikling
Allerede i år 1900 var barnesykdommene stort sett under kontroll. I 1870- og 1880-årene utgjorde de vanligste barnesykdommene som difteri, skarlagensfeber, kikhoste og meslinger nær 15 prosent av alle dødsfall blant barn i første leveår, mens andelen ved overgangen til 1900-tallet var redusert til 7 prosent. Det var kikhoste som førte til flest dødsfall blant små barn under ett år, og nedgangen i dødeligheten av denne infeksjonen skjøt fart først rundt 1920. Som følge av omfattende vaksinasjonsprogrammer i 1960- og 1970-årene er det i dag svært få dødsfall av de nevnte barnesykdommene. Tuberkulosedødsfall var et omfattende problem tidlig i århundret. Frem til 1920 falt dødeligheten av tuberkulose blant spedbarn med 61 prosent, og i det neste tiåret med ytterligere 44 prosent. Kampen mot tuberkulosesmitten var omfattende, og i slutten av 1920-årene kom BCG-vaksinen. På begynnelsen av 1960-tallet var tuberkulosedødeligheten nede på 0,01 per 1 000 levendefødte. Sykdommer som skyldtes dårlig hygiene eller feilernæring og infeksjoner som diaré/enteritt var også fremtredende tidligere på 1900-tallet med 9,3 dødsfall per 1 000 barn, mens det i 1960 årene var redusert til 0,4 dødsfall per 1 000 levendefødte. I dag er det så godt som ingen dødsfall av disse sykdommene.

[Kilde:Samfunnsspeilet nr. 3, 2003.]

[Kilde: SSB: På liv og død - Helsestatistikk i 150 år]

Opprinnelig lagt inn av Statistisk sentralbyrå

Takket være intensivert vaksinering, har de fleste av barnesykdommene (bl.a. kikhoste, kusma og røde hunder) blitt kraftig redusert i omfang. I 1975 ble det registrert over 2 000 tilfeller av kikhoste, i 1991 bare 140. Meslinger er så godt som utryddet i Norge. Det har ellers siden det nye meldesystemet ble innført i 1975, vært observert en kraftig reduksjon i tilfeller av hepatitt B og meningokokkinfeksjoner (smittsom hjernehinnebetennelse), mens tilfellene av salmonella har økt.

[Kilde: SSB: Historisk statististikk 1994: Helseforhold og helsetjenester]

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 21:54   #244
tutta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

tutta: Forstår du ikke at du er med på å sette andre barns liv i fare - i tillegg til dine egne?! Du skal være glad for at ikke barna dine har blitt alvorlig syke. Jeg vet om en antivaksinefanatiker som nå må leve med at begge barna - i tillegg til lange og vonde sykehusopphold - har store sjanser for alvorlige følgesykdommer, fordi h*n som forelder ikke fikk vaksinert dem og de ble smittet med en alvorlig sykdom da de var på utenlandsopphold. Det var ren flask som gjorde at denne familien ikke smittet flere. Denne personens valg kunne drept. Forstår du ikke det?

Jeg blir så utrolig provosert!

Vi er bare utrolig uenige. Og det er greit. Jeg mener at barnesykdommer ikke er farlige. Vet ikke hvor mange ganger jeg skal gjenta meg selv???
Kjempe trist at dette har skjedd med venner av deg.Skjønner det er frustrerende for deg å sitte utenfor å tenke at hvis de var vaksinerete ville dette aldri skjedd. Det har du ingen garanti for at det ville vært tilfelle. Du skriver ikke hvilken sykdom din venn fikk.
Igjen,hvis man velger å ikke vaksinere må man ha et alternativ og vi bruker homeopati. Vet om mange som ikke er vaksinert som har reist verden rundt og tatt homeopati mot visse type sykdommer profelaktisk.

Gammel 26-02-09, 21:56   #245
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle ønske at en homeopat kunne tatt seg en tur til klinikken som en venn av meg driver i Mellom Amerika. Jeg synes i det hele tatt at det virker som om få homeopater driver praksis på slike steder. Hadde homeopaten kurert rabies, kolera, meslinger, kusma og annet dritt som denne legen jeg kjenner står midt oppi dag etter dag så tror jeg hun hadde vært evig takknemlig. Det er nemlig vondt for henne å ikke kunne hjelpe alle med de begrensede midlene hun har. Hun må dessverre se at barn dør fordi ikke alle vaksineres. Homeopater bør vel også se sin oppgave i å samle inn penger for å få inn hjelp i forhold til Koleraepidemien i Zimbabwe. Og ja, jeg vil gjerne høre om en homøopat som har klart å forhindre at en person smittet av rabies får sykdomsutbrudd.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 21:57   #246
tutta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er jo ingenting av det du sier som tyder på at du har noe særlig naturfaglig utdanning, men jeg skal selvfølgelig gi meg på det om det er feil. Hva har du da, av statistikk, mikrobiologi og virologi feks?

Har medisin grunnfag.

Gammel 26-02-09, 21:58   #247
Guava

Guava sin avatar

Standard

Vi er bare utrolig uenige. Og det er greit. Jeg mener at barnesykdommer ikke er farlige. Vet ikke hvor mange ganger jeg skal gjenta meg selv???
.

Vet du at dette gjør meg ikke bare provosert, men også vanvittig trist. Jeg tror ikke du har sett et barn dø av en barnesykdom. Jeg unner deg ikke det synet, det må jeg si, men jeg lurer på om du hadde sagt det samme om du hadde blitt nødt til å stå midt oppi det.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 21:58   #248
tutta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg skulle ønske at en homeopat kunne tatt seg en tur til klinikken som en venn av meg driver i Mellom Amerika. Jeg synes i det hele tatt at det virker som om få homeopater driver praksis på slike steder. Hadde homeopaten kurert rabies, kolera, meslinger, kusma og annet dritt som denne legen jeg kjenner står midt oppi dag etter dag så tror jeg hun hadde vært evig takknemlig. Det er nemlig vondt for henne å ikke kunne hjelpe alle med de begrensede midlene hun har. Hun må dessverre se at barn dør fordi ikke alle vaksineres. Homeopater bør vel også se sin oppgave i å samle inn penger for å få inn hjelp i forhold til Koleraepidemien i Zimbabwe. Og ja, jeg vil gjerne høre om en homøopat som har klart å forhindre at en person smittet av rabies får sykdomsutbrudd.

Skjønner frustasjonen din.

Men nå snakker vi om å ikke vaksinasere i Noreg hvor vi har gode levevilkår....

Gammel 26-02-09, 21:59   #249
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvorfor mener du det jeg har uthevet? Tviler du på at barn har dødd /fått senskader av meslinger? Tviler du på at gravide som blir smittet av røde hunder kan få alvorlig skadde barn? Hva er det som gjør at du kan påstå at barnesykdommer ikke er farlige?

Gammel 26-02-09, 22:00   #250
Slettet bruker
Passiv

Standard

Meslinger er livsfarlig. Jeg fikk det som ettåring, før vaksinen skulle settes, og husker naturlig nok ikke noe av det, men jeg var på grensen til å måtte innlegges på sykehus. Jeg hadde (som ettervirkning) voldsomme hallusinasjoner hver gang jeg fikk feber helt til jeg ble voksen. Det er som jeg forstår det en ganske vanlig bivirkning av den sykdommen.

Jeg skulle ønske man hadde mulighet for å sette meslingvaksinen separat, og vente med de to andre til litt senere.

Gammel 26-02-09, 22:01   #251
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

profelaktisk.

Har medisin grunnfag.

Det heter "profylaktisk". Jeg har dog ikke tatt medisin grunnfag.

Kanina er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 22:01   #252
Guava

Guava sin avatar

Standard

Skjønner frustasjonen din.

Men nå snakker vi om å ikke vaksinasere i Noreg hvor vi har gode levevilkår....

Men altså.. Dersom homeopatmedisin virker like bra og er helt ufarlig må den da også kunne eksporteres til slike steder? Det må da bli en vinn-vinn situasjon for menneskene som tar i mot. De slipper å dø i tusentall og de slipper alle de bivirkningene du mener vaksinasjon har. Homeopatmedisin er jo også temmelig billig i produksjon.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 22:01   #253
tutta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Alle opplysninger gjelder norske forhold.

[Kilde:Samfunnsspeilet nr. 3, 2003.]

[Kilde: SSB: På liv og død - Helsestatistikk i 150 år]
[Kilde: SSB: Historisk statististikk 1994: Helseforhold og helsetjenester]

Igjen,det finnes ingen overbevisende vitenskapelige bevis for at masse-vaksinasjonen har æren for å ha eliminert en eneste barnesykdom.

Gammel 26-02-09, 22:01   #254
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener at barnesykdommer ikke er farlige.

Og jeg syns ikke at kreft er dødelig.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 22:03   #255
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herregud, Teo, du vet da at magnetterapi kurerer all kreft!

Gammel 26-02-09, 22:03   #256
Guava

Guava sin avatar

Standard

Igjen,det finnes ingen overbevisende vitenskapelige bevis for at masse-vaksinasjonen har æren for å ha eliminert en eneste barnesykdom.

Du tror altså det er helt tilfeldig med det utbruddet av meslinger i artikkelen jeg linket til i et innlegg tidligere i tråden? Er det bare helt tilfeldig at det kom på et sted med svært lav vaksinasjonrate? Dette var snakk om England, ikke et u-land med elendig helsevesen og hygieneforhold.

Guava er ikke aktiv  
Gammel 26-02-09, 22:04   #257
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fnatten da, du vet vel at briter er skitne og ekle og har vegg-til-vegg-teppe på badet!

Gammel 26-02-09, 22:05   #258
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har medisin grunnfag.

Det innføringskurset som bla Bjørknes, Atlantis Medisinske Høgskole og NKI fjernundervisning har? Hehe, du kan ikke mye om medisin etter det der nei. Man lærer i hvert fall ikke nok på dette studiet til å ta en faglig beslutning om vaksiner.

Gammel 26-02-09, 22:05   #259
tutta
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det heter "profylaktisk". Jeg har dog ikke tatt medisin grunnfag.

Vet det,en liten skrivefeil....

Gammel 26-02-09, 22:05   #260
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Så du mener at du ønsker å ta sjansen på å avvikle vaksinasjonen i Norge, fordi du mener at vi har så høye levevilkår at det helt sikkert ikke vil dukke opp nytt utbrudd som følge av det?

Kunne du svart på denne? Ønsker du at man avvikler vaksinasjonene i Norge, fordi det helt sikkert ikke bryter ut nye utbrudd pga høye levevilkår.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
vaksinasjonskonspirasjon

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.