|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#301 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Nå ble jeg litt nysgjerrig på hva som finnes av retningslinjer og lovverk ved evt. utbrudd av smitte her til lands. Finnes det lovhjemmel for tvangsvaksinering dersom det skulle bli et stort utbrudd av f.eks tuberkulose? Hva med tvangsisolering? I hvor stor grad kan man med loven i hånd gå rundt som en tikkende bombe? Jeg vet at mennesker her til lands har blitt tvangsinnlagt for å forhindre smitte. Jeg lurer bare på hvor grensene går. |
|
|
|
|
#302 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Her er utdrag fra Smittevernloven
|
|
#303 |
|
superbruker
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...
Eller tror for mye på Snåsamannen...
|
|
#305 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Å si at barnesykdommene vi blir vaksinert mot ikke er farlig er jo helt høl i hue i min verden.
|
|
#306 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Ja, tropp opp på stortinget med bannere og plakater. Krev tvangsvaksinering NÅ!!! Du som er sååååå inn i politikken får vel dette til!!! |
|
|
|
|
#307 |
|
Bedreviter
|
Jeg synes ikke det er spesielt radikalt å ville ha obligatorisk vaksinering; ikke tror jeg det er ugjennomførbart heller. (OK, kanskje ugjennomførbart med sittende healingminister i stolen … |
|
|
|
|
#308 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Nytter ikke noe annet når dere kaller de som ikke vaksinerer for snyltere, egoister, syke, dumme, teite osv. |
|
|
|
|
#310 |
|
Introvert optimist
|
Nja, det er nå vel helst barna deres som blir syke da...
|
|
#311 |
|
Bedreviter
|
Vel, jeg synes det å ikke vaksinere friske barn er egoistisk, og jeg synes de som ikke gjør det snylter på fellesskapet. Men det finnes selvsagt andre ord man kan bruke om folk som handler egoistisk og snylter, hvis det er å foretrekke. |
|
|
|
|
#312 |
|
trøtt
|
Den siste biten der var drøy. Det holder at man ikke blir straffeforfulgt for å rundjule dem med balltre.
|
|
#313 |
|
Absolut ateist
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Nei, men jeg kunne alltids ønske på dem at de satt i våre sko en dag, som har gjennomgått sykehusopphold med alvorlig syke barn grunnet disse "ufarlige" sykdommene.
|
|
#314 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Jeg tenker som så at selv om vi har en høy levestandard i Norge så er ikke landet hermetisk lukket. Mange reiser til diverse land enten med jobben eller på ferie. Og det kommer mange turister hit. Og da kan man bli smittet enten på ferie eller av noen her i Norge (turister eller nordmenn som har kommet tilbake fra utenlandsopphold). |
|
|
|
|
#315 |
|
Absolut ateist
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...For ikke å snakke om flyktninger og innvandrere, Umuriel, som kan være både på pest og kolera.
|
|
#316 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Voksent og modent sagt |
|
|
|
|
#317 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
Er du hundre prosent sikker på at vaksiner er svaret da?? Kan leger og helsesøstre garantere deg helt friske og fine unger frem til de dør ved alderdom? Hvorfor tåler dere ikke å se dere litt rundt, og lete etter svar på hvorfor flere og flere får konsentrasjonsproblemer, kreft, ad/hd, astma, eksem og allergier?? Jeg er ikke sikker, legene er ikke sikre, og heller ikke dere her på FP kan vite 100% sikkert at vaksiner er nøkkelen til alt! |
|
|
|
|
#318 |
|
Absolut ateist
|
Sv: De som ikke vaksinerer barna er ...Klart vi vet, at du har hodet i sanden er ditt problem ikke vårt.
|
|
#319 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du framstår ikke spesielt voksen og moden i denne debatten. Er det noen her som har sagt at vaksiner er nøkkelen til alt? Er du i det hele tatt interessert i å lese faglige begrunnede argumenter for vaksineprogram og hvorfor alle bør følge dem? Eller har du bare forlest deg på antiargumenter som ikke er faglig begrunnet, og derfor velger å argumentere på denne måten, altså bare slenge ut påstander og ikke fakta.
|
|
#320 |
|
Bedreviter
|
Vaksiner er selvsagt ikke nøkkelen til alt, men vaksiner beskytter mot sykdommer som i sin ytterste konsekvens kan føre til hjerneskade, alvorlige funksjonshemminger og død. |
|
|
![]() |
| Emneord |
| vaksinasjonskonspirasjon |
|
|