Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jordmødre

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-07, 22:11   #261
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jordmødre

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er derfor man putter ungen på vaktrommet og sover selv.

Ja, for de som har så hyggelig barselavdeling......

Jeg sov skikkelig dårlig de siste mnd når jeg var gravid, fødselen varte to døgn, og gutten min bare gråt og sov ikke på barsel. Jeg lå da som nr 3 på et tomannsrom, og var skikkelig stresset. Men ville de ta ham litt på natten? Å neida. Siste natten tok de ham i 4 timer, men fikk meg til å føle meg som verdens værste mamma som leverte ham fra meg....

Neste gang SKAL jeg på sykehushotellet. Ikke det at jeg får mer hjelp der, men da kan ihvertfall mannen være der, og jeg slipper å bli stresset fordi ungen forstyrrer de andre.

kiki er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 22:12   #262
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Godt å høre

Jeg var forøvrig litt imponert/facinert/undrende over den vakum-dingsen. Så liten den var! Hadde sett for meg noen litt større greier a'la sånn vakum-stang med gummisugekopp som man bruker når doen er tett .

Noen ganger setter de på en lang kjetting på det vakumet, og står med spenntak mot senga og draaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar. Oj der glapp dem....Prøver igjen...............Da ser den ikke så liten og diskret ut. Ja og får å være sikker legger de en jordmor over magen din for å legge "litt" press på babyen....

Og dette skal jeg prøve meg på igjen i februar.....

Gammel 12-09-07, 22:12   #263
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av livit, her.

Hos meg ble det verken tang eller vakum... de fant den største barnepleieren de hadde på vakt, holdt på å rive av meg nattskjorta og trykket guttungen fysisk ut

Det er vel unødvendig å skrive at jeg ble var klippet mer eller mindre fra a-å..

Det skjedde med meg også! Barnepleieren la seg over magen/brystet mitt og trykket han ut. Ikke behagelig i det hele tatt, men rett etterpå var det over.

Ble bare klippet bittelitt jeg

Mei er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 22:12   #264
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av livit, her.

Hos meg ble det verken tang eller vakum... de fant den største barnepleieren de hadde på vakt, holdt på å rive av meg nattskjorta og trykket guttungen fysisk ut

Det er vel unødvendig å skrive at jeg ble var klippet mer eller mindre fra a-å..

Slik hadde mamma det også, bare at de var to som la seg oppå henne. Heldigvis drøyde hun med å fortelle dette til etter at Liv var født.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 22:12   #265
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Gosj, så kult
Neste fødselen min starta 0200 og ho var ute 0423, så da veit du kor lang neste blir
Siste starta 0230 og ho var ute 0353.

Høres bra ut!

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 22:13   #266
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Noen ganger setter de på en lang kjetting på det vakumet, og står med spenntak mot senga og draaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar. Oj der glapp dem....Prøver igjen...............Da ser den ikke så liten og diskret ut

Uff, nå fikk jeg dårlige vibber til en dødfødsel en av mammas venninner fortalte om.

Gammel 12-09-07, 22:14   #267
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror NRK kjører en kampanje om å splitte flest mulig par: I østrogenhjørnet: Fødeprogram! I testohjørnet: Fotball!! Let's get ready to rumble ...

:blir ikke overrasket om NRK-våren bringer realityshow om opprivende brudd av forhold:

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 22:16   #268
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Uff, nå fikk jeg dårlige vibber til en dødfødsel en av mammas venninner fortalte om.

Ja det var nære, veldig nære....

Gammel 12-09-07, 22:31   #269
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Me too... Skal se den på pcen etterpå.

Pc'en bare hakker og hakker, mange som er innpå og ser?
Håper på at serien kommer på dvd, da skal jeg ha jordmor maraton i stua Noen som vil være med?

Ehm eller det blir kanskje litt voldsomt...

Gammel 12-09-07, 22:35   #270
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

Håper på at serien kommer på dvd, da skal jeg ha jordmor maraton i stua Noen som vil være med?

Ehm eller det blir kanskje litt voldsomt...

Jeg og Mrs. Lee pluss ei annen gravid venninne av oss skal ha jentekveld om et par måneder, med kaker og god mat og masse fødselsvideoer.
Gleder meg ihjel jeg, jeg elsker å se på sånt.

Gammel 12-09-07, 22:38   #271
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg ble sittende og gråte, jeg. Ikke av traumer eller vonde minner, men fordi jeg ikke skal føde mer, og fordi jeg ble så lei meg fordi jeg aldri skal oppleve dette mirakelet igjen. Å få sitt eget barn i armene, se det åpne øynene, det er det sterkeste jeg noensinne har opplevd.

Jeg tenker også sånn. Ikke at jeg ikke skal oppleve det mer, for det skal jeg jo både i april og sannsynligvis enda en gang til etter det. Men det med å få barnet sitt i armene, drukne i de nydelige klare øynene og bare ligge og kose seg, se på det nydelige barnet ... Jeg griner bare jeg tenker på det. Det er så vanvittig stort!

Gammel 12-09-07, 22:41   #272
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Dessverre er man jo ikke garantert en slik idyllisk opplevelse. :erfart:

Det samme tenkte jeg. Lite idyll i etterkant her, bare løping, intensiv og bekymringer...

Hasselnøtt er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 22:41   #273
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg og Mrs. Lee pluss ei annen gravid venninne av oss skal ha jentekveld om et par måneder, med kaker og god mat og masse fødselsvideoer.
Gleder meg ihjel jeg, jeg elsker å se på sånt.

Jeg og, men det er ganske sterkt og tårene sitter løst. Og så blir jeg alltid sittende å presse med på slutten

Gammel 12-09-07, 22:43   #274
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg tenker også sånn. Ikke at jeg ikke skal oppleve det mer, for det skal jeg jo både i april og sannsynligvis enda en gang til etter det. Men det med å få barnet sitt i armene, drukne i de nydelige klare øynene og bare ligge og kose seg, se på det nydelige barnet ... Jeg griner bare jeg tenker på det. Det er så vanvittig stort!

Nå har dere fått meg i mimreland også.

Det å se babyen for første gang, og se med en gang at det er den fineste, vakreste skapningen på jord som man er mere glad i enn i alle andre som finnes, det er ubeskrivelig. Jeg har vært heldig og opplevd dette to ganger, til tross for KS i fullnarkose. Spilte ingen rolle at mine små var allerede vasket og påkledd, jeg kunne ikke følt mer morskjærlighet og stolthet om jeg hadde dratt de ut selv.

Olympia er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 22:44   #275
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg sitter med klump i halsen bare av denne tråden her. Mannen min trodde det hadde rablet for meg da tårene rant under INTROEN til Jordmødrene. Jeg begynner å grine med EN gang introen begynner, det gjorde jeg sist også.

Gammel 12-09-07, 22:50   #276
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

"... en gjeng pyser alle sammen ..." Sitat jordmor, når hun kommenterer at hun ene fødende har fått epidural.

:får lyst til å banne:

Kommenterer uten å ha lest hele tråden ennå. Den jordmora hadde røket på hodet ut av fødestua om hun var min! For ei bedreviterkjerring - en sånn som ikke akkurat fremstår som veldig interessert i den hun skal hjelpe. Hjelp, det hadde klikka for meg

mosol er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 22:52   #277
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mosol, her.

Kommenterer uten å ha lest hele tråden ennå. Den jordmora hadde røket på hodet ut av fødestua om hun var min! For ei bedreviterkjerring - en sånn som ikke akkurat fremstår som veldig interessert i den hun skal hjelpe. Hjelp, det hadde klikka for meg

Ja men hun inkluderte seg selv også? Hun sa jo at hun også var sånn, og resonnerte om at vi vil ha det behagelig, i alle situasjoner. Det er vel sannheten, det? Ordet pyser var vel ikke ment så høytidelig?

Olympia er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 22:54   #278
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av mosol, her.

Ho sa det ikkje på fødestua, og sa mykje meir enn akkurat det, og eg syns ho virka veldig koselig mot den fødande. Ikkje nokon bedrevitar følelse.

Gammel 12-09-07, 22:57   #279
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ok, kanskje litt touchy på den... Men hun og jeg hadde definitivt ikke hatt kjemi - for mye babling for meg.

mosol er ikke aktiv  
Gammel 12-09-07, 22:58   #280
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun bablet? Hehe, de andre tar jo helt av med bablingen. Hun mørke hadde jeg tuppa i ræva.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:39.