|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Jeg tror han er fetter med jentas stefar. Eller noe sånt.
|
|
#3 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg har også stusset over at det ikke ser ut som noen har reagert på forholdet dem i mellom. Men samtidig er det jo veldig lett å tenke slik i ettertid når vi har om ikke hele, så mye av bildet. Om noen har stusset, har de kanskje fått en god forklaring, eller tenkt at de overreagerer. Vi vil jo helst ikke tro det verste om folk vi kjenner og liker...
|
|
#4 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeUtfra det jeg leser om uttalelsene hans, så får jeg følelsen av at han dels ikke ser noe galt i forholdet til jenta, at det bare var vakkert og kjærlighetsfullt (i så måte minnes jeg om den lahahange tråden vi hadde da en pedofil bruker var på besøk her noen dager), og at det dels er jenta som har manipulert og styrt ham inn i noe som ble betenkelig og etisk over grensen etter hvert. Begge standpunktene gjør at jeg grøsser på ryggen, og gjør meg vekselvis vettskremt, fascinert, kvalm og forbanna.
|
|
#5 |
|
heimføing
|
Ja nemlig.
Og videre:
Jeg er fullstendig enig. En voksen som setter egne behov for beundring og oppmerksomhet foran barnets. |
|
|
|
|
#6 |
|
Bedreviter
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeBare de tingene han har innrømmet i retten, er nok til at jeg dømmer ham som en person totalt uten gangsyn og dømmekraft. Jeg vet at det han innrømmer ikke er nok til å få ham dømt, men det burde definitivt være nok til å frata ham ledende verv. Og jeg synes det er kvalmt, bare det han innrømmer å ha gjort. Hva han har gjort i tillegg, får bli opp til retten å avgjøre. |
|
|
|
|
#7 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet er så mye som skurrer i hans forklaring når det gjelder hva som er greit i forhold til et barn. Jeg kan ikke forstå at noen kan ønske ham tilbake som ordfører når han utviser så utrolig dårlig dømmekraft. Denne saken gir meg vondt i magen. |
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Ja, uansett hva som har skjedd eller ikke, så er de tingene han innrømmer absolutt ikke greit. En voksen mann skal ikke dele seng på hotell med en tenåringsjente eller prate om seksuelle ting på skype. |
|
|
|
|
#9 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg synes det som har stått på nettet i dag er så hårreisende at jeg virkelig ikke forstår at en voksen mann synes dette er helt grei oppførsel? Heldigvis skal ikke jeg dømme sakens utfall, men jeg må jo si at det som fremkommer ikke styrker tiltaltes sak når det kommer til troverdighet. |
|
|
|
|
#10 |
|
X First Lady
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeSå intervju med hans kone på tv 2 nyhetene i kveld. Har etterhvert fått lite respekt for nyhetene fra denne kanalen. Dette intervjuet burde ikke blitt vist. Sist redigert av Michelle : 11-10-12 kl 23:16. |
|
|
|
|
#11 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg er enig. Han (og konen) har jo fått prosedere helt uhemmet i en rekke medier. Det er usmakelig.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#12 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeKanskje han ble skikkelig forelsket i henne? Kanskje han syntes det var fint og vakkert alt sammen? Så å sitte å forsvare alt det fine og gode er helt riktig for han nå?
Jeg begynner å lure på om det er noe i denne retningen, han blir sint av at "samfunnet" skal gjøre et fint forhold til noe skittent. Så han mener han har rett, og ser ikke hvor utrolig fælt og feil det egentlig er. Dette blir jo spekulasjoner, men jeg er overrasket over alle svarene han har på alt sammen, hvordan han rettferdiggjør handlingene sine. Og hvor langt han går i å si at det var jenta som ledet han inn i mørket, det var hennes skyld og han beklager at han ikke var voksen og stoppet opp. |
|
|
|
|
#13 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet er jo godt mulig han tenker dette er greit. Fint, flott og et godt, varmt og nært forhold.
|
|
#14 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDen saken er virkelig ekkel! Og jeg blir uvel og kvalm av hvordan jenta ansvarligjøres av Øygard. Men idag ser det ut for at det er litt mer balansert, takk for at Skype samtalene har blitt lagra og politiet funnet dem! Håper at folk nå etterhvert forstår hvor ille dette egentlig er. |
|
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet er faktisk helt vanlig at pedofile føler at barnet er med på dette. Sågar at de føler seg forført og at barnet er i den ledende posisjonen. |
|
|
#16 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Selvfølgelig er det ok. Det er forsvarerens jobb å finne alt som kan bidra til å få hennes klient frikjent og å bruke det for alt det er verdt. Advokaten hans later til å gjøre en god jobb med en dårlig sak.
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Nei. Men han har heller ikke sagt at hans klient har gjort noe som er helt greit. |
|
|
#18 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ser den, mannen har krav på et forsvar i retten. Men MÅ forsvarerne prosedere saken i media i tillegg? Er man en dårlig forsvarer om man ikke gjør det? Jeg synes jeg ser vesentlige forskjeller i måten Larsen håndterer media på i forhold til Lippestad. Sistnevnte var mer nøytral når han skulle formidle sin klients synspunkter og uttalelser. Sist redigert av skyfri : 12-10-12 kl 14:02. |
|
|
|
|
#19 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Tja. Jeg synes vel langt på vei media skal ta ansvaret for hva som fremkommer i media, ikke forsvareren som i denne saken snakker sin klients sak hele veien.
|
|
#20 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJa, det er slik jeg tenkte med innlegget mitt. Han føler et nært og fint forhold til jenta, det er ikke noe galt liksom. Blæh, det er bare sykt. Også drar han far-datter forhold inn i det, tror han at dette er en sjargong eller tone de fleste fedre har med døtrene sine? Blir helt kvalm jeg også. |
|
|
![]() |
|
|