|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#301 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg synes det som har stått på nettet i dag er så hårreisende at jeg virkelig ikke forstår at en voksen mann synes dette er helt grei oppførsel? Heldigvis skal ikke jeg dømme sakens utfall, men jeg må jo si at det som fremkommer ikke styrker tiltaltes sak når det kommer til troverdighet. |
|
|
|
|
#302 |
|
X First Lady
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeSå intervju med hans kone på tv 2 nyhetene i kveld. Har etterhvert fått lite respekt for nyhetene fra denne kanalen. Dette intervjuet burde ikke blitt vist. Sist redigert av Michelle : 11-10-12 kl 23:16. |
|
|
|
|
#303 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Jeg er enig. Han (og konen) har jo fått prosedere helt uhemmet i en rekke medier. Det er usmakelig.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#304 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet er så mye som skurrer i hans forklaring når det gjelder hva som er greit i forhold til et barn. Jeg kan ikke forstå at noen kan ønske ham tilbake som ordfører når han utviser så utrolig dårlig dømmekraft. Denne saken gir meg vondt i magen. |
|
|
|
|
#305 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Ja, uansett hva som har skjedd eller ikke, så er de tingene han innrømmer absolutt ikke greit. En voksen mann skal ikke dele seng på hotell med en tenåringsjente eller prate om seksuelle ting på skype. |
|
|
|
|
#306 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeKanskje han ble skikkelig forelsket i henne? Kanskje han syntes det var fint og vakkert alt sammen? Så å sitte å forsvare alt det fine og gode er helt riktig for han nå?
Jeg begynner å lure på om det er noe i denne retningen, han blir sint av at "samfunnet" skal gjøre et fint forhold til noe skittent. Så han mener han har rett, og ser ikke hvor utrolig fælt og feil det egentlig er. Dette blir jo spekulasjoner, men jeg er overrasket over alle svarene han har på alt sammen, hvordan han rettferdiggjør handlingene sine. Og hvor langt han går i å si at det var jenta som ledet han inn i mørket, det var hennes skyld og han beklager at han ikke var voksen og stoppet opp. |
|
|
|
|
#307 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet er jo godt mulig han tenker dette er greit. Fint, flott og et godt, varmt og nært forhold.
|
|
#308 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDen saken er virkelig ekkel! Og jeg blir uvel og kvalm av hvordan jenta ansvarligjøres av Øygard. Men idag ser det ut for at det er litt mer balansert, takk for at Skype samtalene har blitt lagra og politiet funnet dem! Håper at folk nå etterhvert forstår hvor ille dette egentlig er. |
|
|
|
|
#309 |
|
Passiv
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet er faktisk helt vanlig at pedofile føler at barnet er med på dette. Sågar at de føler seg forført og at barnet er i den ledende posisjonen. |
|
|
#310 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJa, det er slik jeg tenkte med innlegget mitt. Han føler et nært og fint forhold til jenta, det er ikke noe galt liksom. Blæh, det er bare sykt. Også drar han far-datter forhold inn i det, tror han at dette er en sjargong eller tone de fleste fedre har med døtrene sine? Blir helt kvalm jeg også. |
|
|
|
|
#312 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeFaens jævla gamle gris!!!
|
|
#314 |
|
Passiv
|
Altså - det er nok høyst sannsynlig hans ærlige og oppriktige og fulle mening. Virkelig. |
|
|
#315 |
|
Textrovert
|
Ja, nemlig. Om så var, så er jo det ingen unnskyldning. Jeg tror nok at mange unge KAN initiere slikt mot personer som er mye eldre enn dem, men det er jo irrelevant. Ryggmargsrefleksen til den voksneskal selvsagt være å backe totalt ut. Uansett.
|
|
#316 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDette blir jo nesten lærebokeksempelet det!
|
|
|
|
|
#317 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDet er jo nettopp derfor vi har lover som beskytter barn mot forhold med voksne. Uansett hvem som "startet det". Fordi barn er barn, fordi det er galt også om de skulle synes at forholdet er fint og spennende og får dem til å føle seg elsket. Også om de ønsker det. Også om de "starter" det.
|
|
#318 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg blir litt uvel av at målet med dagen i dag er å svekke jentas troverdighet. Samtidig er det viktig i en rettsstat at begge parters side skal komme frem.
|
|
#319 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg har ikke lest NOE som svekker jentas troverdighet i dag. Hans, derimot!! :kvalm:
|
|
#320 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeOm man ser på begynnelsen av denne tråden, der gjengen med naive nisser fra Vågå-AP sitter å støtter sin kjære ordfører (les mistror jenta til fulle). Håper de kan lære noe av dette, at de kan se at man ikke alltid ser hele bildet, at folk faktisk ikke alltid er som de gir seg ut for. |
|
|
![]() |
|
|