Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du medlem av Mensa?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du medlem av Mensa?
Ja (eks. medlemmer stemmer også her) 7 3,23%
Nei, jeg er skapmedlem. (Er overbevist om at jeg ville passert opptakskriteriene) 63 29,03%
Nei, jeg har tatt testen, men strøk 12 5,53%
Nei, så smart er jeg neppe 63 29,03%
Nei, jeg er ikke opptatt av den type intelligens 72 33,18%
Deltakere: 217. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-09, 08:04   #1
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du medlem av Mensa?

Blondie: Ja.

Jeg har ikke tatt testen, men tok en eller annen IQ-test en gang. Surfet av gårde på oppgavene som gikk på språk, men gjorde det fryktelig dårlig da de der figurene dukket opp. Endte med at jeg gjettet meg gjennom for å bli ferdig, og resultatet ble såpass dårlig at jeg nok ville blitt oppsagt på dagen hvis rektor fikk vite om det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 07:43   #2
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå er jeg langt ute av ammetåka slik jeg var forrige gang jeg tok testen så da fikk jeg meg et skikkelig boost for selvtilliten da jeg startet dagen med å teste meg selv her en gang i forrige uke.

Jeg er fortsatt ikke smart nok for mensa men takk til den som dro opp tråden igjen.

Gammel 23-09-10, 11:19   #3
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg, søsteren min, kjæresten hennes og kjæresten min tok en sånn mensa-test i 1999. Vanskelig, rakk ikke alle oppgavene. Følte meg som en idiot.
Den som fikk høyest score av oss var kjæresten til søsteren min. Han scorte 180, og fikk mensa-mannen litt ut av fatning. Og han som fikk summen ble overrasket selv,- siterer "Jeg var jo på sånn mongo-gruppe i engelsk og sånn på skolen!" Han er en typisk matematiker.
Søsteren min landet på 134 , men testene ble gått over også inne på hovedkontoret til mensa i ettertid, da ble poengtallet noe regulert, og hun kom akkurat under grensen for å kunne bli medlem, 129 tror jeg.
Jeg husker ikke hva scoren min var da vi tok den, men brevet i ettertid viste at min ligger på 118. Så jeg blir ikke noe mensa-medlem. Kanskje jeg har blitt smartere med årene? Lov å håpe.. Kjæresten min havna omtrent midt på snittet.

Gammel 23-09-10, 14:02   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker Esme når hun er barnslig og arrogant.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 14:02   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke dermed sagt at jeg betviler at hun har barn, så klart.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 23:22   #6
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ikke dermed sagt at jeg betviler at hun har barn, så klart.

Hey, har dere ikke fått med dere at barnsligheten forsvinner når man føder sitt første barn? *poff*

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 00:13   #7
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner at jeg blir varm om hjerterøttene når Esme utfolder seg. Aaahhh.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
iq, klassiker, mensa

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:58.