Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du medlem av Mensa?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du medlem av Mensa?
Ja (eks. medlemmer stemmer også her) 7 3,23%
Nei, jeg er skapmedlem. (Er overbevist om at jeg ville passert opptakskriteriene) 63 29,03%
Nei, jeg har tatt testen, men strøk 12 5,53%
Nei, så smart er jeg neppe 63 29,03%
Nei, jeg er ikke opptatt av den type intelligens 72 33,18%
Deltakere: 217. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-08, 12:26   #241
Nebbia
Passiv

Standard

Sv: Er du medlem av Mensa?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er bare høflig til de nye som jeg ikke kjenner, din sopp.

Med den høfligheten du utviser aner jeg at du har høyere IQ enn EQ. Sopp, du liksom.

Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 12:29   #242
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Med den høfligheten du utviser aner jeg at du har høyere IQ enn EQ. Sopp, du liksom.

Jeg skulle spesifisert mer, jeg mente seff en Botrytis cinerea.

Gammel 22-08-08, 12:37   #243
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vil ikke engang vurdere å melde meg inn i en forening som aksepterer slike som meg som medlemmer. Det skulle tatt seg ut.

Gammel 22-08-08, 12:40   #244
Nebbia
Passiv

Standard

Jeg skulle spesifisert mer, jeg mente seff en Botrytis cinerea.

Det var bedre. Det finnes sopp og det finnes sopp - noen er mer noble enn andre. Å avslutte en kommentar med "din sopp", gir meg asossiasjoner til fluesopp eller andre ekle sopper med lav IQ.

Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 10:36   #245
Bingo
Aktiv

Medlem siden: Jun 2008
Bingo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg er litt overrasket over hvor mange som setter likhetstegn mellom IQ og intelligens. En IQ-test beviser ikke nødvendigvis at man er intelligent og uansett finnes det mange former for intelligens.

Selv ble jeg så provosert over en artikkel om Mensa for noen år siden hvor medlemmene kom med uttalelser som at de måtte nedlate seg til å si "forstår du" når noe skulle forklares til det de kalte vanlige folk. Jeg bestemte meg for å ta testen for å vise at det en Mensabasert IQ-test måler er det jeg kaller matematisk-logisk kjapphet, noe jeg mener å ha rikelig av. Testen ble tatt og Kjæresten og jeg ble medlemmer. Etter et år måtte vi bare innrømme at våre fordommer mot mennesker som mener de trenger et Mensamedlemskap for å bevise hvor flinke de er, var riktige, alle sammen.

Det var mye interne stridigheter og drittslenging vi finner i sandkassa og ordveksling av typen jo-nei-jo-nei. Superintelligent, liksom. Vi skrev det i et brev og meldte oss ut. Har ikke savnet det et sekund.

Dersom mennesker som selv tror de er intelligente trenger å si "skjønner du" til andre så er det noe i veien med deres evne til å omsette egen kunnskap til normalt språk. Kanskje de mangler evnen til å omtolke det de kan?

IQ betyr intelligenskvotient, altså hvordan din intelligens relaterer seg til andres. Når folk setter likhet mellom intelligens og IQ er det altså fordi det betyr akkurat det samme.

Du snakker om "Mensabasert IQ test". Det synes jeg høres rart ut. Mensa lager ikke IQ tester, noe alle som tar testen opplyses nøye om. Det er heller ikke Mensa som har funnet ut at slike tester er den beste måten å måle intelligens på.

Dersom du slik du hevder meldte deg inn bare for å finne ut hvor teite alle andre er er det kanskje ikke så rart du meldte deg ut igjen.

Hvilken test tok du forresten, og hva scoret du ?

Bingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 10:39   #246
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hey! Fremdeles ingen som har prikket meg for å si at jeg jo selvsagt ville bestått testen hvis jeg hadde tatt den?

Gammel 25-08-08, 23:59   #247
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, merkelig nok.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 10:28   #248
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bingo, her.

IQ betyr intelligenskvotient, altså hvordan din intelligens relaterer seg til andres. Når folk setter likhet mellom intelligens og IQ er det altså fordi det betyr akkurat det samme.

Du snakker om "Mensabasert IQ test". Det synes jeg høres rart ut. Mensa lager ikke IQ tester, noe alle som tar testen opplyses nøye om. Det er heller ikke Mensa som har funnet ut at slike tester er den beste måten å måle intelligens på.

Dersom du slik du hevder meldte deg inn bare for å finne ut hvor teite alle andre er er det kanskje ikke så rart du meldte deg ut igjen.

Hvilken test tok du forresten, og hva scoret du ?

Om IQ og intelligens er det samme er det svært ulike meninger. Hva Mensa mener er greit, men jeg synes ikke de skal ha eneretten så lenge det ikke er noe vitenskapelig fundament for det ene eller det andre.

Den testen jeg tok var i "gamledager" og definitivt Mensabasert og laget av norske Mensa, de lager ikke tester selv lenger.

Ikke noe sted har jeg hevdet at jeg mente Mensa var en forening for tullinger og teitinger, men at testen gikk på matematisk-logisk kjapphet. Det vil jeg hevde at jeg hadde rett i. Jeg hadde ikkke ventet at medlemmene skulle være teite og barnslige, det kom som litt av en overraskelse.

Jeg husker ikke lenger hva jeg scoret, har sikkert testen arkivert et sted, men det var mer enn godt nok for å bli medlem.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 17:15   #249
Bingo
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Om IQ og intelligens er det samme er det svært ulike meninger. Hva Mensa mener er greit, men jeg synes ikke de skal ha eneretten så lenge det ikke er noe vitenskapelig fundament for det ene eller det andre.

Den testen jeg tok var i "gamledager" og definitivt Mensabasert og laget av norske Mensa, de lager ikke tester selv lenger.

Ikke noe sted har jeg hevdet at jeg mente Mensa var en forening for tullinger og teitinger, men at testen gikk på matematisk-logisk kjapphet. Det vil jeg hevde at jeg hadde rett i. Jeg hadde ikkke ventet at medlemmene skulle være teite og barnslige, det kom som litt av en overraskelse.

Jeg husker ikke lenger hva jeg scoret, har sikkert testen arkivert et sted, men det var mer enn godt nok for å bli medlem.

Mensa har ALDRI laget IQ tester. Det gjelder norske Mensa og Mensa i utlandet. Det å utvikle en IQ test er svært dyrt og arbeidskrevende og det er nødvendig med en kompetanse langt over det organisasjonen Mensa besitter.

Dette vet alle som er medlemmer, og alle som har tatt testen.

Når det gjelder testen har du den slett ikke arkivert slik du hevder. Tester deles ikke ut til de som har tatt dem. Kommer et eneste eksemplar på avveie er jo testen verdiløs.

Igjen, dette vet alle som har tatt testen.

Jeg synes de to siste innleggene dine fremstår som lite troverdige. Svært lite av faktaopplysningene dine ser ut til å stemme med virkeligheten.

Gammel 27-08-08, 17:55   #250
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når det gjelder testen har du den slett ikke arkivert slik du hevder. Tester deles ikke ut til de som har tatt dem. Kommer et eneste eksemplar på avveie er jo testen verdiløs.

Jeg fikk ikke selve testen, men jeg fikk utdelt et skjema hvor de som hadde skjekket testen hadde skrevet antall rette og hvilken IQ dette tilsvarte.

Gammel 27-08-08, 19:06   #251
Bingo
Aktiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg fikk ikke selve testen, men jeg fikk utdelt et skjema hvor de som hadde skjekket testen hadde skrevet antall rette og hvilken IQ dette tilsvarte.

Jepp, det er det vanlige. Men selve testen beskyttes svært strengt.

Gammel 27-08-08, 19:12   #252
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Føler du deg truffet, Bingo?

Hun mente sikkert slik som Him sa, at hun har resultatet et eller annet sted. At den var Mensa-laget må hun nesten forklare. Stråååå!!

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 19:20   #253
Nebbia
Passiv

Standard

Jepp, det er det vanlige. Men selve testen beskyttes svært strengt.

Da kan du jo f.eks. påpeke dette i stedet for å hevde at personer fremstår som lite troverdige. Det er lov å utøve folkeskikk.

Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 20:47   #254
Bingo
Aktiv

Standard

Da kan du jo f.eks. påpeke dette i stedet for å hevde at personer fremstår som lite troverdige. Det er lov å utøve folkeskikk.

Man trenger ikke tro enhver som hevder noe på internett. Det "Strå" sier viser svært tydelig at han (eller hun?) aldri har tatt en Mensa-test, og at han heller ikke har vært medlem av organisasjonen.

På flere punkter viser han tydelig at mangler de kunnskapene om Mensa som medlemmene normalt har. Du finner rett og slett ikke medlemmer av Mensa som tror Mensa lager IQ tester. "Strå" har hevdet det to ganger. Dette kommer i tillegg til andre ting han hevder som rett og slett ikke er riktig. Hvilke meninger han måtte ha er ikke så viktig, det er faktafeilene som avslører ham.

Gammel 27-08-08, 21:55   #255
Nebbia
Passiv

Standard

Man trenger ikke tro enhver som hevder noe på internett. Det "Strå" sier viser svært tydelig at han (eller hun?) aldri har tatt en Mensa-test, og at han heller ikke har vært medlem av organisasjonen.

På flere punkter viser han tydelig at mangler de kunnskapene om Mensa som medlemmene normalt har. Du finner rett og slett ikke medlemmer av Mensa som tror Mensa lager IQ tester. "Strå" har hevdet det to ganger. Dette kommer i tillegg til andre ting han hevder som rett og slett ikke er riktig. Hvilke meninger han måtte ha er ikke så viktig, det er faktafeilene som avslører ham.

Dette handler ikke om å tro hva andre skriver, men hvordan man forholder seg til hva andre skriver. Hvilken kunnskap er det du mener Mensa-medlemmer normalt har? Jeg har ingen kjenskap til hva Mensa-medlemmer kan, men er det barnelærdom at Mensa ikke lager tester?

Forstår jeg deg riktig er du selv Mensa-medlem. Da synes jeg følgende utsagn fra deg er ganske merkelig:

Sitat:

Ettersom IQ tester måler intelligens vil du nå høyt opp på en slik test dersom du er intelligent.

Man behøver ikke være Mensa-medlem for å vite at dette er feil. En IQ-test måler hvor flink du er til å løse logikkoppgaver på ulike plan. Dette er korrelert til intelligens, men intelligens er og blir en abstrakt størrelse, og det er i beste fall naivt å tro at avkryssingsoppgaver alene kan måle dette. I alle fall når man benytter et score uten standardavvik, som jeg anser for å være veldig stort.

Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 11:20   #256
Bingo
Aktiv

Standard

Dette handler ikke om å tro hva andre skriver, men hvordan man forholder seg til hva andre skriver. Hvilken kunnskap er det du mener Mensa-medlemmer normalt har? Jeg har ingen kjenskap til hva Mensa-medlemmer kan, men er det barnelærdom at Mensa ikke lager tester?

Forstår jeg deg riktig er du selv Mensa-medlem. Da synes jeg følgende utsagn fra deg er ganske merkelig:

Man behøver ikke være Mensa-medlem for å vite at dette er feil. En IQ-test måler hvor flink du er til å løse logikkoppgaver på ulike plan. Dette er korrelert til intelligens, men intelligens er og blir en abstrakt størrelse, og det er i beste fall naivt å tro at avkryssingsoppgaver alene kan måle dette. I alle fall når man benytter et score uten standardavvik, som jeg anser for å være veldig stort.

Så lenge du ikke skiller mellom egne synspunkter og fakta er du nødt til å komme feil ut. Fakta endrer seg ikke selv om du mener noe.

Ingen har hevdet at det er "barnelærdom" at Mensa ikke lager IQ tester. Derimot opplyses det når man tar testen og det gjøres klart når man får resultatet av den.

IQ tester måler intelligens (selv om du syns de ikke gjør det). Testene er de best kjente metodene for å måle intelligens på. De er svært presise. Du er selvsagt hjertelig velkommen til å kritisere dem på faglig grunnlag men da tror jeg du må prestere en høyere grad av faglighet enn du gjør i dette innlegget. Standardavviket (som du hevder ikke finnes) oppgis ellers i forhold til hver enkelt test.

Hva er den faglige begrunnelsen din for at "intelligens er en abstrakt størrelse" ?

Gammel 28-08-08, 11:43   #257
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med Bingo i forhold til tester. Standardavik er oppgitt på alle tester, og testene er helt greie. IQ-tester måler intelligens, slik intelligens har vært definert.

Problemet er bare at flere og flere mener at intelligens begrepet bør utvides, for eksempel slik at det også innholder ting som i dag gjerne blir betegnet som EQ. Problemet med å innkludere EQ er at det finnes ingen muligheter per i dag til å måle EQ-en. (Jeg må få presisere at jeg definitivt ikke tror at EQ er tull, og jeg er helt enig i at mange av de kvalitetene som henger samme med EQ er "viktigere" i et humant perspektivt enn kvalitetene som henger sammen med IQ. Men måles det kan den ikke.)

En del snakker også om de syv forskjellige formene for intelligens hvor man også definerer kinetisk intelligens (der hadde nok jeg dumpet, gitt ...). Men det å innkludere kinetisk intelligens i et generelt intelligens begrep ... Jeg vil nok tror at det greieste er å definere disse tingene hver for seg. De har heller ingenting med hverandre å gjøre i den forstand. Det er ikke slik at hvis du har høy IQ så har du lav EQ eller vica verca.

IQ-tester brukes jo i dag til å vurdere om folk er strafferettslig tilregnelig.
De brukes i barnevernssaker, de brukes under utredning ved forskjellige sykdommer etc. Det viser seg også at folk har en stabil IQ, så det er ikke tilfeldig hva som måles.

For å prøve å si det kort hva jeg har rotet rundt med i dette innlegget: Jeg tror ikke det er noen tvil om at IQ-tester måler noe. Uenigheten går nok mer på hva målingen innebærer.

Sist redigert av him : 28-08-08 kl 12:16.
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 12:14   #258
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

IQ tester måler intelligens (selv om du syns de ikke gjør det).

IQ-tester måler IQ. IQ-testene tester spesielt linguistisk intelligens, logistisk-matematisk, og spatial intelligens.

Howard Gardner hevdet at den tradisjonelle oppfatningen av intelligens (som da IQ-tester måler) er for begrensende, og teoretiserte at det finnes flere typer intelligens (EQ for eksempel), og ikke én generell faktor (g-faktoren som Spearman hevdet eksisterte). EQ er litt omdiskutert for mange mener at dette ikke er en egen autonom intelligensfunksjon, men heller en blanding av intellekt og personlighet.

Likevel, faktoranalyser av mentale tester tyder på at mentale evner best kan modelleres som et hierarki, med g-faktoren på toppen, og mer spesifikke evner som verbale evner, logiske og matematiske evner etc under dette. Man kan statistisk sett skille g-faktor og IQ ut fra svar fra IQ-tester og man finner jo at g-faktor og IQ er klart positivt korrelert. Men det er altså ikke det samme siden IQ egentlig måler undernivåene (matematiske, logiske evner etc).

Testene er de best kjente metodene for å måle intelligens på.

Det er ingen som har kranglet på at de er de best kjente metodene, det som bestrides er om testene måler intelligens direkte eller indirekte og om IQ omfatter hele intelligensbegrepet eller bare et subset som jo da selvfølgelig er positivt korrelert til intelligens.

De er svært presise.

Når man bruker begrepet presist i statistikk så betyr det at ved gjentatte målinger så varierer resultatet lite. Det betyr dog ikke at man ikke kan ha bias eller at man måler noe annet enn hva man tror det måler. Det er nettopp derfor det er riktig å si at IQ-tester måler IQ, men at IQ er korrelert med intellligens.

Gammel 28-08-08, 15:04   #259
Bingo
Aktiv

Standard

IQ-tester måler IQ. IQ-testene tester spesielt linguistisk intelligens, logistisk-matematisk, og spatial intelligens.

Howard Gardner hevdet at den tradisjonelle oppfatningen av intelligens (som da IQ-tester måler) er for begrensende, og teoretiserte at det finnes flere typer intelligens (EQ for eksempel), og ikke én generell faktor (g-faktoren som Spearman hevdet eksisterte). EQ er litt omdiskutert for mange mener at dette ikke er en egen autonom intelligensfunksjon, men heller en blanding av intellekt og personlighet.

Likevel, faktoranalyser av mentale tester tyder på at mentale evner best kan modelleres som et hierarki, med g-faktoren på toppen, og mer spesifikke evner som verbale evner, logiske og matematiske evner etc under dette. Man kan statistisk sett skille g-faktor og IQ ut fra svar fra IQ-tester og man finner jo at g-faktor og IQ er klart positivt korrelert. Men det er altså ikke det samme siden IQ egentlig måler undernivåene (matematiske, logiske evner etc).

Det er ingen som har kranglet på at de er de best kjente metodene, det som bestrides er om testene måler intelligens direkte eller indirekte og om IQ omfatter hele intelligensbegrepet eller bare et subset som jo da selvfølgelig er positivt korrelert til intelligens.

Når man bruker begrepet presist i statistikk så betyr det at ved gjentatte målinger så varierer resultatet lite. Det betyr dog ikke at man ikke kan ha bias eller at man måler noe annet enn hva man tror det måler. Det er nettopp derfor det er riktig å si at IQ-tester måler IQ, men at IQ er korrelert med intellligens.

IQ betyr intelligenskvotient. Dermed blir det meningsløst å hevde det er forskjeller på "IQ" og "intelligens" da det jo er snakk om samme begrepet.

EQ debatten ser ikke ut til å gi seg. Hovedgrunnen til at man ikke forsøker å måle EQ er at ingen egentlig er enige om hva det er for noe, og om det kan måles.

Det er feil at IQ tester måler matematisk eller linguistisk intelligens. De er designet for nettopp ikke å gjøre det. Man ønsker jo ikke at eventuelle forkunnskaper skal påvirke målingen.

Jeg blir forresten ikke så imponert over at du siterer fra artikler fulle av faguttrykk. Bruk heller ditt eget språk.

Gammel 28-08-08, 15:10   #260
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir forresten ikke så imponert over at du siterer fra artikler fulle av faguttrykk. Bruk heller ditt eget språk.

Jeg tror nok Esme brukte sitt eget språk i det innlegget, så får du velge selv om du vil tro det eller ikke.

Emneord
iq, klassiker, mensa

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:56.