Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takhøyde i forum

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-08, 09:27   #1
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Å karekterisere noen som barnslige er en velkjent hersketeknikk Skilpadda og egentlig ikke særlig saklig.

Er det nå jeg skal si at "jeg visste at noen kom til å bli provosert av at jeg sa det, hehe", eller ville det være barnslig av meg?

Gammel 16-04-08, 09:38   #2
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Er det nå jeg skal si at "jeg visste at noen kom til å bli provosert av at jeg sa det, hehe", eller ville det være barnslig av meg?

Du tuller! Kunne du forutse det? Det er jo skikkelig spooky! Er du synsk?

Gammel 16-04-08, 15:22   #3
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nei, det synes jeg ikke du skulle si. Jeg liker deg egentlig best når du er i ditt vanlige saklige humør.

Gammel 16-04-08, 15:27   #4
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker både saklig- og fjasepadda.

Gammel 16-04-08, 01:42   #5
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Azi og Lisa: Dere sier at dere ikke går direkte på aC men alle som fjaser spesielt hjertevenninnene hennes. Bør jeg føle meg truffet? Jeg antar det.

Mener dere virkelig at dere skriver så utrolig mange fler fornuftige og saklige innlegg enn aC, meg, torsk etc? For det er en virkelighet jeg overhodet ikke kjenner meg igjen i altså.

Gammel 16-04-08, 01:45   #6
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Azi og Lisa: Dere sier at dere ikke går direkte på aC men alle som fjaser spesielt hjertevenninnene hennes. Bør jeg føle meg truffet? Jeg antar det.

Mener dere virkelig at dere skriver så utrolig mange fler fornuftige og saklige innlegg enn aC, meg, torsk etc? For det er en virkelighet jeg overhodet ikke kjenner meg igjen i altså.

Jeg har ikke sagt ett ord om noen hjertevenner ei heller har jeg skrevet at jeg skriver så utrolig mange flere fornuftigere sakligere innlegg enn deg, torsk eller aC. (Hvorfor drar du fram navn, når vi har diskutert 2 sider nå at det ikke var bra å dra fram navn?)

Det er vel ingen konkurranse om hvem som skriver mest fornuftig eller fjaser mest her på fp?

Jeg fjaser selv, men som sagt og mange har prøvd å si her så synes jeg det blir for mye fjas til tider.

Gammel 16-04-08, 01:53   #7
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Jeg har ikke sagt ett ord om noen hjertevenner ei heller har jeg skrevet at jeg skriver så utrolig mange flere fornuftigere sakligere innlegg enn andre.

Det er vel ingen konkurranse om hvem som skriver mest fornuftig eller fjaser mest her på fp?

Jeg fjaser selv, men som sagt og mange har prøvd å si her så synes jeg det blir for mye fjas til tider.

Så du mente ikke at aC fjaser noe mer enn deg altså? For det var det klare inntrykket jeg fikk. Misforstod jeg?

Gammel 16-04-08, 01:56   #8
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Så du mente ikke at aC fjaser noe mer enn deg altså? For det var det klare inntrykket jeg fikk. Misforstod jeg?

Du har nok misforstått, jeg har ikke drevet med noe konkurranse om hvem som fjaser mest her inne. Og ja jeg synes aC fjaser. Og det gjør mange andre også. Loggfører ikke hvem som fjaser om hva heller.

Gammel 16-04-08, 01:47   #9
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Fjaser du mye? Jeg vet ikke? Jeg leser stort sett det du svarer da jeg setter pris på din "kompetanse" som fagperson (som i mammografi tråden), kan ikke si jeg personlig ser på deg som en fjaser men mulig andre gjør det??

Kan du vise meg hvor vi har sagt at "vi" skriver flere fornuftige innlegg?

Er det ikke lov på FP å si at man synes det har blitt for mye fjasing etterhvert? Det finnes ikke "takhøyde" for slik kritikk gjør det?

Slik jeg leser innlegget ditt Esme så sier du også at vi som ikke liker fjasing ikke har noe her å gjør? Eller du har lest et sted at vi mener vi er mer fornuftige?

Hvor hvor hvor spør jeg

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 01:50   #10
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Er det ikke lov på FP å si at man synes det har blitt for mye fjasing etterhvert? Det finnes ikke "takhøyde" for slik kritikk gjør det?

Selvfølgelig gjør det det.
Om du leser tråden her, ser du at mange synes det.
Men de fleste legger det frem på en llitt mindre aggressiv måte enn deg.

Jeg tør tippe på at det er grunnen til at du får så vidt sterke reaskjoner på det du skriver her, Lisa.

Gammel 16-04-08, 01:54   #11
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg tør tippe på at det er grunnen til at du får så vidt sterke reaskjoner på det du skriver her, Lisa.

Jeg har vist på meg "ingen er aggressiv briller idag* For jeg kan faktisk ikke se at hun er agressiv. Eller noen andre for den saks skyld. Det kan kanskje tolkes med alle de spørsmålstegene Lisa laget.

Gammel 16-04-08, 01:56   #12
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Ok det var et saklig svar, takk for det. Jeg har nå lest gjennom tråden og innleggene mine og hvis jeg er aggressiv så var det helt ærlig talt ikke meningen overhode, helt sant og det beklager jeg hvis noen oppfattet meg slik.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 02:02   #13
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Jeg har vist på meg "ingen er aggressiv briller idag* For jeg kan faktisk ikke se at hun er agressiv. Eller noen andre for den saks skyld. Det kan kanskje tolkes med alle de spørsmålstegene Lisa laget.

Det er sannsynlig at det var derfor jeg oppfattet henne som aggressiv, ja.
Og dette som Rattata sier her:

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Jeg syns du argumenterer med en unødvendig skarp og sur tone, Lisa, og virker mer opptatt (på en sutrete og aggressiv måte) av enkelt-fjasere enn fjasingen i seg selv. Det gjør ikke debatten særlig interessant - heller litt pinlig.

Men så har Lisa også moderert seg her:

Ok det var et saklig svar, takk for det. Jeg har nå lest gjennom tråden og innleggene mine og hvis jeg er aggressiv så var det helt ærlig talt ikke meningen overhode, helt sant og det beklager jeg hvis noen oppfattet meg slik.

slik at jeg også kunne senke busta litt.

*kumbayah*

Gammel 16-04-08, 01:51   #14
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Hvor hvor hvor spør jeg

Ingen plass! Du overtolker.

Gammel 16-04-08, 02:13   #15
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Kan du vise meg hvor vi har sagt at "vi" skriver flere fornuftige innlegg?
Hvor hvor hvor spør jeg

Sier ikke at alle innleggene dine er fjas men altfor mange, det går vel an å ta det innover seg gjør det ikke? Selfawarness? Hørt om det?

Men kan det ikke opprettes et egent underforum for deg og dine hjertevenner der dere kan sitte og fjase og kozemoze hele dagen?? Da vil det jo kanskje være sjangs for at dere ikke vil ha nok tid til å kuppe hver diskusjon med helt irrelevante ting. For jeg skjønner ikke vitsen med å være på forum hvis hensikten ikke er å diskutere men kun å fjase ... ???

Er det ikke rimelig å tolke det siste innlegget ditt som at du mener at aC og hjertevennene skriver mindre fornuftige innlegg enn deg?

Her skriver du om hjertevennene til aC som sitter og fjaser hele dagen og kupper hver diskusjon. Hvem mener du er disse som ødelegger alle trådene som du diskuterer i? Og hvor skjer det? Jeg har skummet igjennom mange av trådene i dag og kan ikke finne at de er fjaset istykker altså.

Og det er klart at det er lov å si at det er for mye fjasing generelt eller ta det opp i en tråd. Men jeg synes at du var ufin mot aC, og jeg tviler på at du hadde likt så godt om noen hadde for eksempel sagt: "Lisa, alt du skriver er ikke vås, men mesteparten". Det synes jeg er det samme som du gjorde.

Jeg synes det er mye mer drøyt å si at noen ikke har noe å komme med, sånn generelt som dere gjorde enn å krangle i en spesiell tråd. Jeg synes vel det er omtrent det frekkeste man kan si om noen på et forum. I tillegg er det etter min mening feil.

Jeg synes det er en merkelig tolkning å tolke innlegget mitt som en oppfordring til å slutte, jeg har ikke noe med hvem som er her eller ikke, og pleier heller å ignorere de som jeg synes ikke har noe særlig å komme med.

Gammel 16-04-08, 02:07   #16
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Nå går jeg virkelig og legger meg. Har sagt det siden 23 tiden! *dån*

Gammel 16-04-08, 08:02   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sovet siden sist.

Som den ENFP'eren jeg er kan man jo ikke annet enn å elske denne tråden. :megmegmeg: Uansett. En debatt, eller et uttrykt ønske om mindre fjasing, har jeg da aldri hatt noe i mot, jeg har tatt selvkritikk i tråder hvor det har blitt påpekt, dvs. hvis det har blitt påpekt på en noe mindre juvenil måte. Som flere har nevnt, Den Store Fjaseperioden her på forumet er på hell, i hvertfall for de av dere som ikke henger på bloggebakrommet og må lide dere gjennom de mengdene med onelinere som hagler gjennom lufta der. Your loss. At enhver tråd blir fjaset til er bare svada, og jeg ser at jeg for fremtiden bør holde meg unna å komme med noen kommentarer inneholdende , eller sånt noe, iom. at man da tydeligvis har problemer med å se seriøsiteten i innholdet. At andre ikke klarer å tolke god gammeldags ironi, eller har problemer med å tenke utenfor boksen, er tydeligvis mer utbredt enn jeg trodde.
Såh. At Lisa synes det var kjempekult at hun klarte å forutse hvem som kom til å bli provosert av hennes hakking på meg, er jo strengt tatt bare bra for henne. Whatever makes you happy. Selv har jeg ingen problemer med å takle at vennskap oppstår på forum, og at man gjerne har en tendens til å forstå bedre, eller forsvare, brukere som man har diskutert, ledd og grått med gjennom mange tusen innlegg.
Selvfølgelig vil jeg også si at jeg må le av påstandene om at min forumkarriere på FP hovedsakelig består av fjas. Av det kan jeg ikke annet enn å trekke den konklusjonen at man enten ikke har fått med seg lange, seriøse diskusjoner om religion, mobbing, politikk, rasisme, media, kroppsbilde et cetera hvor jeg har bidratt, og det er kanskje ikke så rart hvis man synes det er slitsomt å lese seg gjennom noen sider med fjas, da må det jo være rene døden å lese innlegg som man faktisk må tenke når man leser. Ja, eller så er det bare at kvaliteten på mine seriøse innlegg rett og slett bare er så dårlig at de ikke blir lagt merke til. I motsetning til kvaliteten på fjaset mitt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 08:44   #18
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer inn sent, eller rettere sagt tidlig på morgenen. Jeg syns ikke det er rart at folk kan syns det blir mye fjas i en tråd, og liker at det da blir sagt fra der og da. Noe som også ganske ofte blir gjort. Mange er flinke der, selv om jeg kan skjønne at det kan være kjedelig å løpe risikoen for å framstå som «gledesdreper».

Hvis man nå skal snakke om brukere som hovedsakelig bidrar med fjas, så stiller nok jeg langt framme i rekken. Jeg har nok den dårligste fjas/ikke-fjas ratioen av alle her inne, tror jeg. Men jeg poster litt over 4 innlegg i døgnet, så det burde være begrenset hvor mye skade jeg klarer å få til.

Men påstandene om at det er så himla ofte at tråder fjases totalt til, det kjenner jeg meg ikke igjen i. Sett i forhold til antallet aktive tråder i løpet av en dag, så tror jeg det er relativt få tråder som fjases til. (Og etter at bloggene kom på forumet, så får mange av oss fjasere utløp for mye i bloggene til hverandre. Så jeg tror det har blitt bedre, hvis bedre er mindre fjas.)

Helt til slutt: Hvis man ankommer en tråd når den har gått over i bare fjas, men føler at det er noe usagt som burde vært postet, så er det likevel bare å poste det. Hovedproblemet er uansett at man er litt sent ute, de fleste er ferdige med å diskutere. Og hvis det er slik at noen sider fjas gjør det umulig å poste et seriøst innlegg, så tenker jeg at det uansett ikke kan ha vært spesielt viktig.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 09:19   #19
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden vi faktisk bruker fjasing som moderering rett som det er, er det nok helt uaktuelt å begrense det til ett underforum.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-08, 09:33   #20
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skjønner at jeg bør begynne å lese litt i bloggene ...

:elsker fjas:

Emneord
fjasing, forum, informativt, klassiker, selvjustis, takhøyde

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.