Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takhøyde i forum

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-08, 23:25   #221
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Takhøyde i forum

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Enig.

Uenig. Jeg er rett og slett satt sammen sånn at jeg fniser av fjas jeg. Kall det dårlig humor, kall det hva du vil, men avsporinger er rett og slett noe jeg liker godt.

Nesten, men bare nesten like godt som en god diskusjon.

Gammel 15-04-08, 23:26   #222
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh! Milfrid og jeg hadde et vakkert fjaseøyeblikk, da vi først var skikkelig i tottene på hverandre og slengte etter hverandre, og så roet det seg med et par 'er, og så ble det bare kozemoz.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 23:28   #223
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg er enig med henne, men det er mest fordi jeg sjelden kommer tidlig nok inn i en diskusjon til å få med meg godsakene, og føler på en måte at når jeg har lest gjennom de fire-fem første sidene og gjort meg opp noen tanker om tema, vannes diskusjonen ut i fjas og er vanskelig å spore tilbake.

Hele kluet er å ikke lese hele tråden før man kaster seg inn i diskusjonen. Det kan riktignok føre til at man misforstår ganske mye, tråkker noen heftig på tærene osv, men på den andre siden blir det definitivt liv i diskusjonen igjen

Gammel 15-04-08, 23:28   #224
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Når de samme folka igjen og igjen klager over tonen på FP, hvorfor finner man ikke bare da et annet forum? Jeg lurer. Virkelig. Er det en form for virtuell masochisme? Et inderlig ønske om å sutre? PMS?

Bare for noen sier sin mening om saker og ting så betyr da ikke at dem sutrer over tonen på FP. Det er diskusjonforum alle har lov å mene det dem vil uten at andre skal lure hvorfor dem ikke går og finner seg en annen plass å være.

Gammel 15-04-08, 23:29   #225
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Uenig. Jeg er rett og slett satt sammen sånn at jeg fniser av fjas jeg. Kall det dårlig humor, kall det hva du vil, men avsporinger er rett og slett noe jeg liker godt.

Litt fjasing er jo greit, men noen ganger blir det såpass mye at det ikke er særlig morsomt lenger. men alle kan jo ikke ha samme humoren.

Gammel 15-04-08, 23:29   #226
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Det fine med fjasingen her er at man fint kan pense tråden inn igjen på "rett" spor om man heller vil det. Selv foretrekker jeg fjasing når en diskusjon har holdt på for lenge. Fjaset bidrar til å gjøre meg (og trolig andre som ikke synes surmuling er sport) munter til sinns.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 23:30   #227
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Åh! Milfrid og jeg hadde et vakkert fjaseøyeblikk, da vi først var skikkelig i tottene på hverandre og slengte etter hverandre, og så roet det seg med et par 'er, og så ble det bare kozemoz.

Men kan det ikke opprettes et egent underforum for deg og dine hjertevenner der dere kan sitte og fjase og kozemoze hele dagen?? Da vil det jo kanskje være sjangs for at dere ikke vil ha nok tid til å kuppe hver diskusjon med helt irrelevante ting. For jeg skjønner ikke vitsen med å være på forum hvis hensikten ikke er å diskutere men kun å fjase ... ???

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 23:30   #228
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Bare for noen sier sin mening om saker og ting så betyr da ikke at dem sutrer over tonen på FP. Det er diskusjonforum alle har lov å mene det dem vil uten at andre skal lure hvorfor dem ikke går og finner seg en annen plass å være.

Tanken er fri, og jeg har lov til å lure, på akkurat samme måten som du har lov til å ... si din mening om saker og ting. Jeg fiksa ikke tonen på NM, ergo exit NM, enter FP. Selvfølgelig skjønner jeg jo ikke hvorfor ikke alle andre gjør som meg.

Gammel 15-04-08, 23:31   #229
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når de samme folka igjen og igjen klager over tonen på FP, hvorfor finner man ikke bare da et annet forum? Jeg lurer. Virkelig. Er det en form for virtuell masochisme? Et inderlig ønske om å sutre? PMS?

Om man ikke liker statsministeren, skal man flytte fra Norge? Om man har en lærer som sucks, skal man bytte skole?

Om man stort sett trives, må det være rom for å være med på den berømte "selvjustisen" og ytre ønske om forandringer innenfor rammene.

Det skal du ha aC - du er god til å gjøre om til .
Det har jeg satt pris på mer enn én gang.

Gammel 15-04-08, 23:31   #230
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Men kan det ikke opprettes et egent underforum for deg og dine hjertevenner der dere kan sitte og fjase og kozemoze hele dagen?? Da vil det jo kanskje være sjangs for at dere ikke vil ha nok tid til å kuppe hver diskusjon med helt irrelevante ting. For jeg skjønner ikke vitsen med å være på forum hvis hensikten ikke er å diskutere men kun å fjase ... ???

Jeg har ikke godt over 7000 innlegg med bare fjas. Get your facts straight.

Gammel 15-04-08, 23:31   #231
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes hvertfall at når noen sier de føler seg mobbet så bør "vi andre" tenkte over det en gang eller tre, og ikke bare slå det bort med at "det hadde ikke jeg følt meg" eller "det var ikke det vi mente" eller "da bør du finne deg et annet sted å leke din dust".
Selv om vi ikke er enige i at det er mobbing så er det jo kjipt (i mangel av bedre ord) at nye brukere føler seg mobbet av at resten her inne har fartstid og kjenner hverandre og framstår som en enhetlig gruppe med relativt kort lunte for nybegynnerfeil og en over gjennomsnittet evne til å spissformulere seg (vil jeg vel påstå)

Jeg ser at det kan oppfattes som liten takhøyde, selv om jeg ikke nødvendigvis er enig i at det er lavt undet taket her.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 23:33   #232
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Tanken er fri, og jeg har lov til å lure, på akkurat samme måten som du har lov til å ... si din mening om saker og ting.

Hvis man gir seg selv lov til å lure og si sin mening, så må man gi andre også lov til å gjøre det samme. Ergo ingen trenger å finne seg en ny plass å være pga sin mening.

Gammel 15-04-08, 23:34   #233
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ikke godt over 7000 innlegg med bare fjas. Get your facts straight.

Sier ikke at alle innleggene dine er fjas men altfor mange, det går vel an å ta det innover seg gjør det ikke? Selfawarness? Hørt om det?

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 23:34   #234
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Hvis man gir seg selv lov til å lure og si sin mening, så må man gi andre også lov til å gjøre det samme. Ergo ingen trenger å finne seg en ny plass å være pga sin mening.

Nei, og det har jeg heller ikke sagt. Jeg bare lurer på motivasjonen for å bli, men jeg tok Zoës innlegg til etteretning.

Gammel 15-04-08, 23:35   #235
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt det jeg tenker også.
Det er ikke PK å snakke om røde prikker, det er ikke PK å klage, det er ikke PK å ... la la la. I det heletatt. Blir for dumt å en "hard" kjerne skal diktere dette til enhver tid. Det trenger ikke bare være morro og interessante tråder her. Man trenger ikke lese alt osv. Jeg liker personlig at det er mange forskjellige typer mennesker her.

Men over til saken da. Til DM og HP.
Syntes generelt det er bra at det ikke blir grepet inn så ofte i diskusjoner og at man kan diskutere ALT.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-08, 23:35   #236
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Jeg har ikke godt over 7000 innlegg med bare fjas.

Nei kun 6000 av dem kanskje!

Gammel 15-04-08, 23:35   #237
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Sier ikke at alle innleggene dine er fjas men altfor mange, det går vel an å ta det innover seg gjør det ikke? Selfawarness? Hørt om det?

Jeg har hørt om selfawareness. Og registrerer din mening.

Gammel 15-04-08, 23:36   #238
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Det er sånne fjaseøyeblikk jeg lever for, AC .

Men seriøst! Det er en av de tingene jeg liker med FP. Man kan være skikkelig og mot hverandre i det ene øyeblikket, og så glir det over i at man fjaser i neste. I alle fall er jeg sånn. For alt det jeg vet kan det være mange som sitter her og er skikkelig sånn: Milfrid .

Og mht skriveleifer: På pc'en min er det da altså noen bokstaver som av og til henger. Og det er faktisk ikke alltid jeg gidder å rette det opp igjen. Livet er for kort. Og det holder liksom at han jeg deler avis med leser bøker med korrekturpennen i hånden. Han retter for minst to!

Gammel 15-04-08, 23:36   #239
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Ja, og så registrerer jeg at det er helt greit å "rotte seg sammen" mot en uskyldig fjasejuntaleder.

Gammel 15-04-08, 23:36   #240
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Nesten, men bare nesten like godt som en god diskusjon.

Jeg fniser også av fjas stundom, men det kan bli for mye av det gode. Videre er jeg veldig skeptisk til denne greia enkelte har med å begynne å fjase når stemningen blir amper og brukeren snakker med store bokstaver. Fjas brukes for å avlede, og det blir litt for dumt, synes jeg. Det er helt greit at situasjonen er preget av alvor og seriøsitet da det gir forumet enda mer tyngde.

Emneord
fjasing, forum, informativt, klassiker, selvjustis, takhøyde

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:12.