|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#221 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)
"Ambulansesjåførene trodde at Ali Farah var ruset på stoff da de ankom åstedet og oppfattet ham som et «ordensproblem», skriver Dagbladet." |
|
|
|
|
|
#222 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der trekker jeg en helt annen konklusjon enn deg, jeg tror de de trodde han var ruset nettopp fordi han var mørkhudet. Hadde det vært en hvit normann midt i 30 årene som lå der, var det ikke rus de hadde tenkt først... |
|
|
|
|
|
#223 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Jeg syns dette er litt vanskelig. For meg betyr rasisme blant annet at man behandler en mørkhudet person annerledes enn man behandler en lys person. I denne spesifikke saken føler jeg dermed at det tendenserer mot rasisme dersom man hevder at denne mannen utelukkende ble behandlet som han ble på grunn av rasisme. For det forhindrer en i å finne sannheten i det som skjedde. I mine øyne har man dermed stakkarsliggjort vedkommende på et vis. Hva om dette faktisk ikke hadde noe som helst med rasisme å gjøre? Hvem er det da som tenker og handler annerledes ut fra hudfarge? |
|
|
|
|
|
#224 |
|
Absolut ateist
|
Nettopp. Og det å ikke angre gjør at jeg personlig tror det ligger mer bak enn bare en feilvurdering.
|
|
|
#225 |
|
Det er jeg igrunnen enig i. Det ligger en fare i at man kaster seg på "rasisme-årsaken". Man kan som du sier overse andre årsaker som burde kommet opp. Og man risikerer at man havner i en slags skyttergravkrig fordi ordet rasisme provoserer mange den ene eller den andre retingen. |
|
|
|
|
|
#226 |
|
Absolut ateist
|
Jeg syns hvertfall synd på deg som tenker slikt om andre mennesker. Jeg er glad jeg ikke trenger å forholde meg til deg.
|
|
|
#227 |
|
anglofil
Jeg blir så vanvittig trist av å lese det du skriver men du er i alle fall ærlig som tør innrømme at du føler det slik. Da kan du jo også kanskje begynne å tenke litt på hvordan det er for alle disse menneskene å bo i Norge, og hvordan de opplever samfunnet som hele tiden dømmer de etter hva media har beskrevet det som. |
|
|
|
|
|
#228 |
|
Epikur
|
Ja, det vil jeg si, om du generaliserer alle somaliere som potensielt truende folk som gjør deg redd. Jeg blir lei meg på vegne av de flotte og hyggelige somalierne jeg kjenner, som aldri har gjort en flue fortred eller omskjært noen (og som jeg er rimeilg sikker på representerer flertallet av somaliere) som blir møtt med knappe kommentarer og avvising. De føler seg sikkert skikkelig velkommen og får lyst til å delta i samfunnet og er sikkert trygge på at de blir møtt som individer.
|
|
|
#229 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg mener det nærmest er motsatt av hva du skriver her! |
|
|
|
|
|
#230 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)Dersom de ikke er ydmyke nok til å ta selvkritikk i ettertid så tror jeg et skifte av yrke er på sin plass. |
|
|
|
|
|
#231 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)Dagens oppslag må være et feilsitat!? En vridd sannhet? Det er ikke mulig å ha så liten selvinnsikt? Isåfall burde de beskyttes fra seg selv. Er det mulig å beholde jobben etter en slik episode, med en slik håndtering etterpå? |
|
|
|
|
|
#232 |
|
Nå tror jeg du og mange andre her tar det jeg skriver veldig bokstavelig og tolker det feil! (jeg kunne ha qoutet flere, men velger en). |
|
|
|
|
|
#233 |
|
Passiv
|
Ikke sant! |
|
|
|
#234 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)Politiloggen;
|
|
|
#235 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Denne loggen taler vel for seg selv. Det ser ut som politiet hadde mer medisinsk innsikt enn de to som var utdannet til å ta seg av akutt syke...! |
|
|
|
|
|
#236 |
|
Teller ned
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)Er denne loggen offentliggjort? |
|
|
|
|
|
#239 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)Fra ambulansesjåførenes rapport;
|
|
|
#240 |
|
Live and let live
|
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14. -Det du tror, avgjør hva du ser. Sist redigert av DM : 18-08-07 kl 12:15. |
|
|
|
![]() |
|
|