Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ambulanse nektet å ta med seg voldsoffer (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-07, 12:11   #11
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Der trekker jeg en helt annen konklusjon enn deg, jeg tror de de trodde han var ruset nettopp fordi han var mørkhudet. Hadde det vært en hvit normann midt i 30 årene som lå der, var det ikke rus de hadde tenkt først...

Jeg syns dette er litt vanskelig. For meg betyr rasisme blant annet at man behandler en mørkhudet person annerledes enn man behandler en lys person. I denne spesifikke saken føler jeg dermed at det tendenserer mot rasisme dersom man hevder at denne mannen utelukkende ble behandlet som han ble på grunn av rasisme. For det forhindrer en i å finne sannheten i det som skjedde. I mine øyne har man dermed stakkarsliggjort vedkommende på et vis. Hva om dette faktisk ikke hadde noe som helst med rasisme å gjøre? Hvem er det da som tenker og handler annerledes ut fra hudfarge?

Jeg vet dette ikke er enkelt. Jeg avviser ikke at dette skyldest rasisme. Men det kan vi ikke helt uten videre konkludere med, bare fordi den skadede var mørkhudet.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:08.