Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva koster en fest?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-24, 08:39   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster en fest?

Takk for innspill, apan! Vi bor i Stavanger.

Jeg har ikke så lyst å ha det på restaurant. Det blir litt mer formelt enn vi ønsker å ha det. Vi ønsker en skikkelig fest, altså. Jeg er bare ikke vant til flatfyll i vår alder. Om noen blir litt på druen er det helt greit for meg, men jeg legger altså ikke innkjøpet av drikke opp til at alle skal kunne bli det. De får ta det det er og dele på det, liksom.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-24, 08:50   #2
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Tror forresten nicket mitt biter meg i halen i denne tråden.

Candellight supper og medbragt alkohol? Nei, skjønner at det ikke passer seg.

Gammel 03-10-24, 08:51   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Candellight supper og medbragt alkohol? Nei, skjønner at det ikke passer seg.

Gammel 03-10-24, 09:52   #4
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått faktura på maten min: Drøyt 7300 for 16 personer + 18 ekstra kyllingsspyd.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-24, 11:04   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg har fått faktura på maten min: Drøyt 7300 for 16 personer + 18 ekstra kyllingsspyd.

Høres veldig overkommelig ut, kan jeg spørre om hvor og hva og hvordan? Nå bor jeg jo ikke der du bor, men kjekt å få en idé.

Gammel 03-10-24, 11:29   #6
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høres veldig overkommelig ut, kan jeg spørre om hvor og hva og hvordan? Nå bor jeg jo ikke der du bor, men kjekt å få en idé.

Jeg hadde tapaspakke 2 herfra: https://sansenforsmak.no/retter/tapas/

Dessert var kaker. Jeg bakte ingenting selv, men tre venninner bakte hver sin kake. De fikk velge selv hva de ville bake så det ble en ostekake, en pavlova og mange hjemmelagede cakepops i sjokoladevariant.
Jeg kjøpte inn makroner, sjokoladehjerter, potetgull og smågodt. Jeg hadde som sagt også musserende, rød og hvitvin, øl. drink og Baileys (og kaffe og brus/Bris/Frus).

Sist redigert av Karamell : 03-10-24 kl 11:34.
Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-24, 12:55   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg hadde tapaspakke 2 herfra: https://sansenforsmak.no/retter/tapas/

Dessert var kaker. Jeg bakte ingenting selv, men tre venninner bakte hver sin kake. De fikk velge selv hva de ville bake så det ble en ostekake, en pavlova og mange hjemmelagede cakepops i sjokoladevariant.
Jeg kjøpte inn makroner, sjokoladehjerter, potetgull og smågodt. Jeg hadde som sagt også musserende, rød og hvitvin, øl. drink og Baileys (og kaffe og brus/Bris/Frus).

Tusen takk!

Det hørtes utrolig kjekt ut! Og kjekt å høre også.

Gammel 03-10-24, 11:06   #8
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bestilte forøvrig salat til 40 personer da vi hadde fest en gang, supplerte riktignok med noe annet. Bestilte da fra lillepersille.no og det koster en hundrelapp for salat per person. Det fulgte med mye foccaccia.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-24, 12:54   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Vi bestilte forøvrig salat til 40 personer da vi hadde fest en gang, supplerte riktignok med noe annet. Bestilte da fra lillepersille.no og det koster en hundrelapp for salat per person. Det fulgte med mye foccaccia.

Det er jo gull! Lille persille er en stavangerbedrift, er det ikke?

Gammel 03-10-24, 13:00   #10
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo gull! Lille persille er en stavangerbedrift, er det ikke?

Jo, jeg så nå at de var der også, mulig de er derfra? De er også i Oslo.
Vi bestilte 20 porsjoner av den ene salaten og 20 av den andre. Satte fram i store fat. Supplerte ved siden av med en del skinke, noe ost, aioli etc.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-24, 13:06   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jo, jeg så nå at de var der også, mulig de er derfra? De er også i Oslo.
Vi bestilte 20 porsjoner av den ene salaten og 20 av den andre. Satte fram i store fat. Supplerte ved siden av med en del skinke, noe ost, aioli etc.

Det hørtes fint ut og var et veldig budsjettvennlig tips!

Gammel 03-10-24, 13:31   #12
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Rekker ikke å lese de siste innleggene i tråden, kom bare på at jeg nettopp leste at jysk skulle begynne å selge nervøs fløyel-duker igjen, da får man ganske billig duk.

Gammel 04-10-24, 19:18   #13
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Jeg og mannen min klarer rett og slett ikke å arrangere fest. Nettopp derfor blir jeg kjempeglad om andre orker å ta den jobben. Jeg kan godt ta med egen drikke og jeg syns fremdeles det er superdupert! Kake baker jeg også gjerne.

Jeg tror min grense går ved å både måtte ta med mat og drikke og at det i tillegg var forventet at vi tok med gave.

Du skrev at det i din omgangskrets hadde vært svært få feiringer. Jeg syns det også taler for at det ikke er naturlig at du og mannen din skal ta en kjempestor utgift. Hadde dette gått på rundgang, så hadde det kanskje vært en annen sak?

Kunne du vurdert at dere skulle be om at istedenfor å ta med gaver, så kan man ta med egen drikke? Eller syns du det blir like feil? (Eller vil du kanskje HA mange gaver? )

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-24, 19:33   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg og mannen min klarer rett og slett ikke å arrangere fest. Nettopp derfor blir jeg kjempeglad om andre orker å ta den jobben. Jeg kan godt ta med egen drikke og jeg syns fremdeles det er superdupert! Kake baker jeg også gjerne.

Jeg tror min grense går ved å både måtte ta med mat og drikke og at det i tillegg var forventet at vi tok med gave.

Du skrev at det i din omgangskrets hadde vært svært få feiringer. Jeg syns det også taler for at det ikke er naturlig at du og mannen din skal ta en kjempestor utgift. Hadde dette gått på rundgang, så hadde det kanskje vært en annen sak?

Kunne du vurdert at dere skulle be om at istedenfor å ta med gaver, så kan man ta med egen drikke? Eller syns du det blir like feil? (Eller vil du kanskje HA mange gaver? )

Ja, jeg vil gjerne ha mange gaver.

Nei, jeg synes ikke nødvendigvis det er feil å be gjestene ta med drikke, men jeg har ikke lyst å gjøre det. Har vi ikke råd til å holde fest, så vil vi ikke holde fest. (Gjentar, for sikkerhets skyld, at det aldri har vært snakk om enorme mengder.)

Det stemmer at det ikke er så mange som har holdt stor fest, men det påvirker ikke mitt ønske om å ha det (og dermed betale for det), jeg føler ikke at sånne ting må gå på rundgang, og vi holder jo fest fordi vi har lyst til det. Jeg føler ikke på et press eller noe. En stor fest har vi «alltid» hatt i tankene, vi har jo visst hvilket år vi ble 50 og har sølvbryllup.

Gammel 04-10-24, 19:21   #15
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husker ikke om jeg har skrevet i tråden før, men jeg var i en runddag i et selskapslokale i et borettslag for noen mndr siden (jubilanten bor der). Ulempen var at det måtte være noenlunde stille kl 23, siden det var leiligheter vegg i vegg. Men vi starta kl 17, så det var greit nok.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-24, 21:13   #16
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine venner er elendige!!! på å arrangere noe som helst, så om det skal feires, møtes eller festes så blir det gjerne meg som står for det.
For min del er det helt ok, de er rause med vertinnegaver og komplimenter, og jeg liker å lage fest.
For din del tenker jeg at du er så tydelig på at du inviterer all inclusive, og at du er klar over at kostnaden på ca 10 K i drikke for 30 pax er en del av den kostnaden du må ta med i regnestykket.

Gammel 04-10-24, 22:35   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Mine venner er elendige!!! på å arrangere noe som helst, så om det skal feires, møtes eller festes så blir det gjerne meg som står for det.
For min del er det helt ok, de er rause med vertinnegaver og komplimenter, og jeg liker å lage fest.
For din del tenker jeg at du er så tydelig på at du inviterer all inclusive, og at du er klar over at kostnaden på ca 10 K i drikke for 30 pax er en del av den kostnaden du må ta med i regnestykket.

Stemmer. Men jeg tror nok 6-7000 vil holde greit. Kanskje mindre, siden vi får hjemmebrygget øl på tappetårn.

Gammel 04-10-24, 22:37   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Og jeg visste det ville koste. Men det er forskjell på 25000 og 30000 også, spesielt i den situasjonen vi er i nå for tiden. Vi MÅ regne på dette og prioritere dette. I dag fikk jeg forresten bekreftet mistanken om de dyre leieprisene, spurte moren min om det forrige lokalet de leide, og hun trodde det var 7-8000 dor den kvelden.

Gammel 04-10-24, 22:39   #19
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du tenkt på at du kan be gjestene ha med egen drikke Hyacinth?

Gammel 04-10-24, 22:45   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Har du tenkt på at du kan be gjestene ha med egen drikke Hyacinth?

Næææh?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:14.