|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Unpopular opinion-tråd
Oppfattet deg ikke sånn altså. Her er jo problemer at det er vanskelig for far også å gi beskjed, siden det virker som om mor har andre regler og støtter datter i absolutt alt hun sier og mener. Men jeg tenker at det er en kamp far må forsøke å ta, for det er virkelig ikke bra slik det er nå.
![]() |
#182 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Unpopular opinion-trådVet ikke om det er upopulært eller ikke i det store og det hele.....men folk som helst ikke vil ha en eneste innvandrar innforbi grensen, men ett hvert rov og skadedyr har rett til et absolutt verdig liv. Hunder som dreper skal ikke avlivest ol.
![]() |
![]() |
#183 |
|
Tenkte mer på andre setninger. "Menstruerende har som regel mer lavere jernlager" "Menstruerende har mer smerter ved samleie". Mener man da de som har mens akkurat da eller alle kvinner som er har mens sånn ca hver 4. uke? Det kan vel bli like uklart om man legger til kvinner eller noe annet etter også, kanskje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Shake it out!
|
Men det blir jo ikke mer tydelig av å slenge på «kvinne» eller «folk»? Min Svigesønn var jo menstruerende mens han ventet på hormonbehandling. Han fikk jo ikke mindre smerter fordi han skiftet juridisk kjønn. «Menstruerende/menstruerende kvinner/menstruerende folk har mer smerter ved samleie» betyr jo nøyaktig det samme: en person som menstruerer har oftere smerter. Helt 100% uavhengig av om vedkommende definerer seg som mann, kvinne eller ingen av delene. Er jeg bare sykt treig som ikke forstår hvorfor det må stå noe etter «menstruerende»? Jeg antar jo at sammenhengen vil vise at vi snakker om mennesker og ikke hunder med løpetid liksom.
![]() |
#185 |
Panzerekstremfeminist
|
Man sier fødende på fagspråk. Og menstruerende er vel presist nok for menstruerende, men ikke for alle som er født med livmor - det er store deler av livet hvor man ikke menstruerer, selv om man har livmor., av en hel rekke ulike årsaker.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 21-02-23 kl 14:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Shake it out!
|
![]() |
#187 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg synes det er enormt irriterende at jeg ikke på automatisk og lett vis, kan få koblet FP-nick med folk som jeg på Instagram og Facebook skjønner at må være herfra.
![]() |
![]() |
#188 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Unpopular opinion-trådAt vi omtalar LIVET sine nedturar som psykisk uhelse og gir det diagnoser. Spesielt syns eg dette har bredt om seg i ungdomsgenerasjonen. Nei, du har ikkje automatisk sosial angst om du syns det er ubehagelig å holde en tale foran fremmede mennesker eller grur deg litt til å gå på en fest du ikkje kjenner så mange.
![]() |
![]() |
#190 |
Personlig pessimist
|
Mager trøst kanskje, men jeg mener at gammeldagse "gullfiskboller" ikke har vært solgt av seriøse dyrebutikker på noen år nå.
![]() |
![]() |
#191 |
|
Nei, når du sier det så kan jeg heller ikke huske å ha sett det på lenge.
![]() |
#192 |
|
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg kom på noe som jeg har blitt halshugd for tidligere, men som jeg fortsatt mener fra bunnen av mitt hjerte.
![]() |
![]() |
#193 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJøss, så rart at det er en upopulær mening. Man kan jo også steriliseres, men det er tidvis vanskeligere enn for mennesker med full samtykkekompetanse (av historiske grunner).
![]() |
#194 |
Øyboer
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg er enig med deg Serafin. Jeg har jo to barn selv innenfor området. Nå er de så pass ung at jeg vil ikke helt avskrive deres evner enda, men å sette barn til verden uten å ha mentaliseringsevnen til å se andres behov samsvarer ikke med godt foreldreskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
flisespikker
|
Det tror jeg jo ingen mener at du må. Det er jo veldig sjelden det er relevant at du er cis. I de fleste situasjoner er det jo ikke engang relevant at du er kvinne. (Jeg omtaler nesten aldri meg selv som kvinne, for eksempel.)
![]() |
#196 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg synes gjengjeldelse er en viktig grunn til å straffe folk for (alvorlige) lovbrudd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
WF: BNBE
![]() Sv: Unpopular opinion-trådJeg skulle ønske at folk kunne akseptere at folk er ulike når det gjelder a) ønske om å kjøre bil, og b) drikke alkohol uten å ah-e og oh-e og stille en million spørsmål. Særlig det med å kjøre bil. Det går faktisk an å leve et helt fullverdig liv uten bil!
![]() |
#198 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Unpopular opinion-trådOgså har jeg helt fra rettssaken ment at det ikke kan være riktig å dømme Viggo Kristiansen uten et eneste bevis, annet enn sysnsing og han andre sitt ord. Det har jeg fått mye tyn for gjennom tidene, og har derfor holdt meg unna slike diskusjoner både på nett og irl. Skremmende at så mange fortsatt ikke er enig med meg. Vi må kunne stole på rettssikkerheten i Norge.
![]() |
![]() |
#199 |
|
Da jeg nevnte sterilisering så tiltet folk totalt. Men jeg mener faktisk det er bedre å sterilisere, også uten at personen har samtykke-kompetanse, enn at man må oppleve at personen blir gravid (eller gjør noen gravid), med alt det medfører.
![]() |
![]() |
#200 |
Shake it out!
|
Jeg er jo ikke uenig da. Jeg sier heller ikke «gravide kvinner» Jeg sier «gravide». Det dekker jo alle som blir med barn, uavhengig av kjønnsidentitet. Enkelt smenkelt og man støter absolutt ingen. «Alle gravide skal ha samme rettigheter». Ferdigsnakka.
![]() |
|
|