Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Jeg vurderer navnefest i stedet for dåp

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-08, 10:34   #11
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg vurderer navnefest i stedet for dåp

Opprinnelig lagt inn av Solice, her.

Det er nok ikke så enkelt å ta det steget for en tenåring,
selv om de føler sterkt for det!
Jeg har flere tantebarn som mer enn gjerne ville konfirmere seg
i kirken, men det at de måtte døpe seg først satte en stopper for det.
Så det ble ingen konfirmasjoner på dem overhodet.

Da er man kanskje ikke moden for det. Det å melde seg inn i et trossamfunn burde være såpass betydningsfullt for en at man ikke lar seg stoppe av flauhet over å stå foran døpefonten. Noen steder kan det vel også løses med en dåpsseremoni i stillhet før/etter den ordinære gudstjenesten.
Men det går vel fint an å bli medlem i kirken/døpe seg når de blir voksne også. Jeg har i alle fall ikke tenkt å døpe mine barn/melde dem inn i andre trossamfunn sånn i tilfelle de skulle få lyst til å være kristne/muslimer/you name it når de blir 15.

Fint det løste seg, da Iset! Men om du skulle ha valgt navnefest, så er det ikke slik at man ha en offentlig seremoni for å rettferdiggjøre det. En privat navnefest hjemme, som en velkomst for den lille, betyr vel like mye.

Vi har valgt å ikke ha noen seremoni eller navnefest for våre.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:17.