Sv: Spinoff: Er det ok å kritisere tynne folk?
Opprinnelig lagt inn av tvillingmamma83, her.
dame med masse fett å veier 110kg får en kommentar: gud så feit du er at ikke du slanker deg. men hun bryr seg ikke for hun er glad i kroppen sin å fornøyd med seg selv.
ei lita flis av en dame på 40 kg får en kommentar:herregud å tynn du er kan du ikke få i deg noe mat, men hun bryr seg ikke for hun synes selv hun er fin, å liker seg selv og glad i kroppen sin.
altså de er på sin egen ideal vekt og er fornøyde , de ble altså ikke lei seg
men hadde de vært misfornøyde med kroppene sine hadde det nok vært like sårende for begge to uavhengig om hun er feit eller tynn
ja da er det litt vanskelig å diskutere om det er verst for en med for mye en en med for lite, hvem som tar det verst å få kommentarer om vekta si, for det kommer an på om de har funnet den vekten de trives med.
Ok. Jeg skjønner hva du mener og ser at vi diskuterer forskjellige ting. Selv om tråden opprinnelig handlet om å kritisere tynne/tykke snakket jeg nå om at andre skal bry seg om noen blir for tynne. Så selv om jeg sier til deg at 35 kg er min idealvekt, så bør du (om du er vennen min) kontakte noen som har mulighet til å gi meg hjelp.
Jeg har hatt spiseforstyrrede venninner som har likt at andre har kommentert hvor tynne de er, så jeg ser klart poenget ditt, men jeg mener altså at den tynne/tykke ikke nødvendigvis vet hva som er best for seg selv.